Besök på Raketspel.

Idag styrde jag och min käre vän "Bota", Playshocker på shockplay kosan mot stockholm för ett besök på raketspel,
syftet var att byta några ord med rocketman och övrig styrka på raketspel.
Vi skulle gå igenom version 3, shockplay, vilket skulle visa sig vara en mkt intressant historia.
Jag kan av förklarliga skäl inte avslöja speciellt mycket av det vi fick se eller av det som vi gick igenom,
men jag kan iaf tala om att version 3 kommer bli ett jättelyft för hela communityn!
Mycket kommer stylas om, byggas om, läggas till men i grund och botten kommer vi ha shockplay kvar i dagens format.
Hur som helst vill jag bara klargöra att arbetet med nya shockplay verkligen är igång, men det kommer dock ta ett tag
för raketspels styrka att bli klara, det är massor att göra. Men vi inväntar första betan som kommer under höstkanten iaf :)

Jag vill även passa på att informera lite om Golden Tour 2008..
Som vi alla vet så är vi nu inne på sista kvalmånaden och det är mycket jämt om finalplatserna..
16 bästa går till finalspelet (kan bli någon/några fler om fler hamnar på samma poäng), i finalspelet möter alla varandra
en gång under 5-setsmatcher.. Från kvartsfinal och framåt spelas bäst av 11 set.
Priser kommer delas ut enligt:
1a:  1 års medlemsskap, Guldpokal på sidan
2a:  6 månaders medlemsskap, Silverpokal på sidan
3a:  3 månaders medlemsskap, Bronspokal på sidan
4a:  1 månads medlemsskap.

Pokalerna är såklart specialdesignade och kan beskådas nedan..



Och här ni den ståtlige ,okammade, trötte DaCa i egen hög person på raketspels domän :)





Kommentarer
Postat av: RKK

Ofan... :) Blir grejer det! Kände igen mig på bilden där... den väggen har man sett förr! :)

2008-07-07 @ 22:04:38
Postat av: DaCa

Jaaaaaa, jag ser verkligen ut som ett mongo på den bilden.. Nog för att jag är lite mongo men inte sådär illa..:) Men alltid kan det ju kanske roa nån hehe

2008-07-07 @ 22:06:35
Postat av: Dreamonson11

Göttans vi får väll hoppas att man kommer njuta av version 3 :D

Det kommer vi någ att göra.

Bra skrivit Jens

Roligt att läsa också

2008-07-07 @ 22:08:12
Postat av: Playshocker

Ja det va kul att spana in hur grabbarna hade det där uppe on the top floor. Nu får vi längta till sp3. Snygg bild DaCa. Skulle klä reklamskyltarna i Nora=)

2008-07-07 @ 22:28:21
Postat av: scandalplayer

Kanon info - BTW - På Tomteboda spelade jag ett annat spel förut - Tennis - på SJ`s tennisbanor. Men nu håller jag till på SAS`s tennisbana vid Frösunda -

Men ngt som alla undrar över gällande sp3 är väl märkenas vara eller inte vara

2008-07-08 @ 13:20:23
Postat av: DaCa

Märkenas vara eller icke vara är fortfarande en fråga som är under diskussion. Jag behöver väl inte tala om ifall jag är för eller emot? :)

2008-07-08 @ 19:19:10
Postat av: scandalplayer

Skulle märkena försvinna, skulle det göra att många spelare helt plötsligt blev helt vilsna. En del har kanske redan märken eller hållpunkter längs sin namnetikett som finns när man spelar. Kanske de placerar kön just till höger om ena a:et om personen heter DaCa ; ) - Å då har man märken med sig även i sp3 oavsett om de ordinarie märkena är borttagna.

Allt detta skulle göra spelet väldigt ojämt vid en nystart. Hoppas man tänker längre än näsan räcker.

2008-07-08 @ 22:12:48
Postat av: MrD

Ska jag vara riktigt ärlig så spelar det mig ingen större roll om märken försvinner eller ej. Mitt spel och framför allt min syn på spelet kommer inte att förändras. Visst använder jag märken, det är i vissa fall ett nödvändigt ont, men jag kommer inte sakna dom om dom tas bort. Föredrar dock att dom tas bort, men om dom gör det så kommer det ändå nya märken, utan tvekan. Om inte på couronnebordet så på skärmar runt om i världen! :)

Och om dom tas bort så kommer dom förändras för alla på ett eller annat sätt, skulle en förändring gynna någon genom att en markering på något sätt missats att ta bort så kommer alla som är tillräckligt skickliga gynnas av det så småningom då man blir tvungen att bli bättre på något annat för att kompensera upp detta.

2008-07-08 @ 22:53:10
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: RKK

Angående märken så MÅSTE man ha det för att vara säker på vallarna... det går inte att på känn sätta dom.. Säger någon emot mig, så varsågod att bevisa det oxå! Jag ser heller ingen anledning till att ta bort märkena.. alla spelar väl under samma förutsättningar!? På tal om det, så kanske man skulle plugga lite märken - har knappt inga! Visst skulle jag ha större chans utan märken, men jag tycker att märkena är en stor del av spelet.. Ett nytt märke man lär sig = ett nytt slag man lär sig! Och hur roligt skulle couronne vara, om man tog bort märkena? Fan, man skulle väl missa de flesta deffarna... Det är inge kul o spela när det går dåligt... :) Som sagt, det blir lika för alla hur det än blir, men jag tror att spelet skulle bli tråkigt utan märken! Undra hur Sebastian Loeb skulle åka utan kartläsare!? Han skulle såklart åka lika bra, men han skulle inte hitta lika bra!

2008-07-08 @ 23:50:43
Postat av: DaCa

Tänka längre än näsan räcker säger du scandalspelaren.. Skönt uttryck av nån som inte har så mkt som en aning om vad som är i görningen. Men som du sa, hoppas att man tänker längre än så. (Vi kanske utåt sett verkar vara en klump idioter utan nån som helst känsla för utveckling) Just nu i många av dina inlägg så känns det bara som att du vill dra igång meningslösa, omotiverade, ogrundade diskussioner som inte leder nånstans. Huruvida märken ska bort eller inte återstår bara att se, och hur det skulle lösas vet vi mycket mer om än vad du tycks tro iaf. Och för alla dom som inte tycker att ett nytt koncept skulle falla i smaken så finns det ju alltid ett alternativ, sluta lira?!.. Version 3 byggs för att utveckla själva grunden i alla spel på shockplay och för att föra dom bitarna som kanske inte har vart så lyckade hitills, framåt. Begreppet spelkänsla hör till utvecklingsbiten, en känsla som mer och mer förlorar sitt värde, sitt begrepp, då känslan mer går ut på att ha en blick för vilket märke som passar olika typer av situationer då jag själv och fler med mig hellre ser att känslan sitter i användatet kö/blick.. Allt handlar om att försöka få ihop allting i en skön mix. Jag vet att alla märken inte går att få bort och det är inget som vi jobbar på att ta bort till 100%. Men kan man i viss utsträckning iaf försvåra en del av det så tycker jag m.fl att spelet utvecklats åt rätt håll.

Men iaf, på "prioritetsskalan" så ligger ta-bort-alla-märken en bra bit ner så alla märkesnötare kan hålla sig ganska lugna, ni ska få behålla er "skill".. =)



Som avslutning, att en felstavning av mig på 1 bokstav kunde leda till en sån fantastisk diskussion scandal, det får mig att känna mig hedrad, rörd, nästan till tårar.. eller tårarna kom nog mest av hur fruktansvärt patetiskt det var... suck..

2008-07-08 @ 23:59:41
Postat av: DaCa

Jag vill självfallet poängtera att det var MINA synpunkter jag nyss framförde, alla är givetvis fria att tycka vad ni vill. Det förändrar dock inte min syn på spelet. Och sajten byggs ju för er spelare och känner ni att samtliga märken ska vara kvar så påverkar ju det naturligtvis vikten av att prioritera det vid nybygget. Vill 99% av alla ha det kvar, ja då blir dom kvar.. Thats it..:)

2008-07-09 @ 00:08:41
Postat av: scandalplayer

Du menar det där stavfelet med "BetterTHENyouthink" ? Jag tyckte det bara var komiskt och är helt förståeligt med tanke på ditt arbete här. Jag tror jag sa att jag tyckte du gjorde ett bra jobb som bara mycket sällan gör stavfel.

Men det där med "BetterTHANyouthink" kan ha en mycket viktigare betydelse än vad även du DaCA har tänkt på. Det kan äventyra hela Shockplays existens. Då tänker jag inte i första hand på märkena. Tänk om verkligen "BetterTHANyouthink" verkligen finns på shockplay. Vad får det för konsekvenser? Namnet betyder "BättreÄNmantror". Jag tror till exempel att han har - precis - som det står i hans presentation - 19 veckor i elitdivisionen och inga ligaguld.

Men om han är "BetterThanyouthink" - alltså BättreÄNmantror" - så skulle han ju ha mer än 19 veckor i elitdivisionen och minst 1 elitguld. Då visar Shockplays statistik alltså helt fel. Och visar de fel, när det gäller "BetterTHANyouthink", varför skulle Shockplay visa annan statistik rätt?

- - - -

Sedan det där med att man kan sluta om SP3 inte passar. Antar att alla gör som de själva känner. Jag känner så att jag kanske slutar - om jag inte tycker det är kul längre. En dag ska man sluta iaf.

2008-07-09 @ 01:41:31
Postat av: scandalplayer

PS. Med tanke på att mina inlägg vållar sådan irritation - Så slutar jag iaf med dem. Inte värt massa tjafs. Andreas som förut ifrågasatte om jag inte hade sagt det förut - får nu rätt - Jag slutar med blogginlägg helt - och koncentrerar mej på spelet - så länge det varar. Åtminstone över VM tänkte jag. Där kanske man överlever en omgång ; ) Sen får man se. GL!

2008-07-09 @ 01:48:56
Postat av: andreasaswardh

Patetiskt var ordet

2008-07-09 @ 08:28:07
Postat av: scandalplayer

Ett absolut sista inlägg - - - -

Andreas, jag börjar betvivla din intelligens. Fattar du inte att allt det skrivna om "BetterTHANyouthink" är ett svar på Nippeh`s kommentar om att vissa inte borde var med i 16-listan. Man borde alltså dra den slutsatsen att diskussionen om vem som ska vara med eller inte är totalt meningslös, eftersom listan ändå är ett resultat av grundförutsättningarna, som alla visste om från början. Och att vissa missar tåget, är inte konstigare än att man missar ett flyg till Amerika. Planet kan inte vända, om du förstod liknelsen? Men totalt humorlösa personer fattar inte det. De tar saker personligt.

Om du nu svarar på detta; beror väl på ditt humör; så avslutar jag iaf med fortsatt bloggdeltagande.

Saker blir som de blir iaf.

Vore tacksam om åsikter skickades personligen, eftersom jag inte svarar här mer. Obs, Jag är inte arg eller upprörd alls. Bara disillusionerad när det gäller vissas uppfattningsförmåga.

2008-07-09 @ 11:35:01
Postat av: RKK

Scandal.. Jag har en känsla av att du bara är riktigt ironisk.. Kan det stämma? Vad jag tror ang. Nippehs kommentar om goldens topp 16, så menade han inte stavfelet (eller? isåfall var väl han ironisk :)), utan jag uppfattade hans inlägg som att vissa spelare inte skulle vara tillräckligt bra för att vara med där (ologiskt iof).. I vilket fall som helst - shockplay 3 kommer bli intressant!

2008-07-09 @ 12:15:45
Postat av: DaCa

2008-07-09 @ 16:31:30
Postat av: Petrify

Aaa version 3 ser jag fram emot :)

2008-07-09 @ 17:01:30
URL: http://petrifyzone.wordpress.com/
Postat av: Sanna

vill bara säga att jag står på sidan som vill ta bort märken :D mer skillat och mer känsla i spelet helt enkelt ;)

2008-07-10 @ 21:09:55
URL: http://saaanna.blogg.se/
Postat av: MASTERHAND

Ne massa märken skall finnas. Ni kan väl göra många mer märken så man har ett märke för varje slag man gör. Då blir det ju skills i att hitta rätt märke och det kan bli riktigt svårt skall jag säga. Då kan vi ha tävlingar i vem som hittar rätt märke först osv. det kallar jag utvecling på shocken. Tänk på detta daca=)

2008-07-10 @ 22:59:51
Postat av: päron

inlägget från sanna var förövrigt ifrån mig egentligen :P

2008-07-11 @ 17:32:27
Postat av: MASTERHAND

Och inlägget från mig var från mig egentligen=)

2008-07-11 @ 17:41:40
Postat av: scandalplayer

Och det här inlägget är inte från mej - eftersom det inte kan vara från mej - Vore det från mej - så vore det iaf fall inte från mej - eftersom det inte kan vara från mej - ; )

2008-07-12 @ 21:01:24
Postat av: tuggummi!

jag säger bara ett stort LOL om betterTHENyouthink grejen. det är som att påstå att masterhand hade behövt spela med foten när hon hette masterfoot annars skulle det vara felaktig information från shockplay.. antingen är du väl ironisk som rkk sa eller bara allmänt flummig

2008-07-13 @ 19:11:14
Postat av: scandalplayer

Tuggummi - Nu gör du flera jättebesvikna eftersom du tvingar mej att besvara din kritik. Jag som också hade glömt allt det här.

Först detb där med MASTERFOOT. Klart hon spela med ena foten ända upp till div1. Sen kanske du la märke till att hon bytte namn till MASTERHAND igen. Ingen har vågat försöka ta sig upp till eliten med bara fötterna. Så hon var helt enkelt tvungen att byta namn.

Sen det här med den utältade frågan om BetterTHENyouthink. Snacka om att jag e trött påt. Men OK. Du heter ju Tuggummi, så varför inte tugga om det en än gång?

Anta att han skulle fått namnet BetterWHENyouthink i stället. Snacka om nedvärdering av en spelare. "BetterWHENyouthink" betyder ju "BättreNÄRmantänkerefter". Och om man verkligen måste tänka efter för att inse att spelaren e bra, så är det ju inte så kul. Bättre då att se det klart och tydligt på en gång, utan eftertanke. Men nu kallades han inte för "BetterWHENyouthink" utan för "BetterTHENyouthink" - Ok, en felstavning, men ändå bättre än "BetterWHENyouthink". Så, var inte så negativa. Se det positiva i det hela!

2008-07-13 @ 21:45:21
Postat av: RKK

Ja, vilken tur att han inte skrev så då.. Varför antar du bara att hans namn ska spegla hur bra eller dålig han är på couronne? Han kanske syftar på något helt annat...? Man kan skämta med måtta, eller bara påpeka stavfelet... Detta känns ganska onödigt...

2008-07-13 @ 23:50:38
Postat av: Mularn

Spelar ingen roll vad ämnet är, är scandal med är det ju görsköj o hänga med i bloggandet :)) Har haft en veckas semester o just hemkommen från göteborg och man börjar undra hur mycket nöjen man pröjsat för när det finns här alldeles gratis :) He he fortsätt för guds skull jag har 3 veckor kvar :)))

2008-07-14 @ 01:13:04
Postat av: scandalplayer

Tack mularn för inlägget! Ärligt är jag inte ute efter att irritera någon (hoppas alla förstår det) - Men blir man för opersonligt blir det hela ju ganska urvattnat. Sen att jag använder det sätt jag gör e enbart till för att jag själv ser det här som en lek och inte som blodigt allvar. Eller hur MrD? ; ) Förresten har MrD o. även Kat varit osynlig på ett tag! Kanske har de åkt till en öde ö, å väntar på att en fisk ska simma förbi, så att de kan önska sig tillbaka!

Trevlig fortsatt semester Mularn!

Själv ska jag till Norrbotten o Abisko o. Björkliden 25 juli och sen till Ryssland den 7 augusti i 4 dagar. Shit, antag att jag råkar gå vidare i Golden (Ser jättetight ut) - Då får jag spela ganska så otränad mellan varven. Å i ligan rasar jag rätt bra under de veckorna.

2008-07-14 @ 11:24:19
Postat av: MASTERHAND

Håller med mularn! Det är roligt att läsa skandalens inlägg. Han har gjort ett misstag och det var när han anklaga romanista annars är det bara roligt. Han menar så klart inte allvar med ngt. När han kommentera dig daca var det snarare ironi att allt du gör är så bra och nogrannt. Nu råka du stava en bokstav fel och vem såg inte detta, jo självklart kära skandalen. Jag fatta det inte ens när jag höll på och skrev then och than. Jag vet ju knappast vad de betyder=) Så länge man inte angriper någon personligt(om det nu inte är ironi ex mina angrepp på MR B) tycker jag bara det är roligt att man kan skämta lite. Så var rädd om den gamle mannen nu. Vi behöver alla gamla visa människor här.

Ang. märkena som de talas om jämnt blir man urless på. Jag kommer inte ihåg vem som sa det men märken kommer alltid att finnas och behövs enl mig. Spelet blir så mkt roligare att spela och kolla på om man kan sänka vallskott osv. hur roligt är det att missa 1 av 5. Att se andreas sänka alla 4-vallare är ju en fröjd. Tar man bort märkena på bordet så finns det ju tejp som en viss Mr D använder=) Det finns alltid nya sätt att fixa märken så lägg tonvikten på att utveckla de andra istället, vilket naturligvis görs. Sedan består ju spelet i så mkt mer än märken vilket en annan fått erfara=)

mathilda

2008-07-14 @ 19:15:48
Postat av: scandalplayer

Tack du åxå - mathilda - ok - du har samma namn som min yngsta dotter - Så det gör att man fattar att du fattar - men du skulle bara veta hur gammal min andra dotter e ; ) - Lustigt - Ett tag framöver lägger jag upp en bild på min dotter - bl.a. Med Markoolio ; )

2008-07-15 @ 00:29:14
Postat av: SmekarN

DACA! Jag tycker som dig, bort med de där jävla märkena, det är inte alls lika skillat att kunna ett märke, utan i stället ha den där äkta känslkan! Tänk er själva, de som var med i början som hektor och de där. De spelade inte på märken. Det tog år för de att få sina otroliga skills! Sedan kan någon random komma in och få alla märken över skickade till sin msn, pluggar in de på en månad och sedan vara precis lika bra som de gamla veteranerna? THAT MAKES NO SENSE AT ALL.

2008-07-21 @ 12:38:58
Postat av: RKK

Märkena kommer aldrig försvinna... dom finns i det mesta... till och med i counter strike.. Det är nog mer i det verkliga livet som äkta skills kommer fram tror jag! Märkena är inte det avgörande.. Jag har slagit väldigt många som endast spelar efter märken, jag själv har bara några få. Den som vinner mest är inte den med flest märken, det är den som kan sidoskott samt har ett väldigt bra och strategiskt tänk!

2008-07-21 @ 14:50:26
Postat av: Andreas

Cidde, vilket skitsnack du kör då. =) Det handlar absolut inte bara om att plugga in en massor av märken sen är man lika duktig som exempelvis Hektor. Bara för att man har en massa märken betyder det inte att man är skillad. Titta på sweeplisten där ser du skills, även om det finns någon eller några som kanske inte ska vara där. SAmmanfattingsvis kan man säga att märkena bara spelar en liten roll, din förmåga att taga dig ur till synes omöjliga lägen och som Kalle sade; sidoskott och en bra strategi har mer betydelse, tycker jag.

2008-07-21 @ 16:13:22
Postat av: scandalplayer

Asså - SmekarN - Trodde du visste det här - Men nästa gång du spelar - titta närmare på ngt som heter "namnskylt" - kan vara GRÖN eller RÖD beroende på - Ja du vet.

Där finns ett antal bokstäver beroende på vad man heter. Längs denna rad av bokstäver finns uppskattningsvis ca 10000 märken. Som man själv som spelare kan betämma.

Måste jag fortsätta?

2008-07-21 @ 20:09:51
Postat av: krokanbananen

Haha =) scandalplayer är fan helt jävla efterbliven ju!

2008-07-23 @ 17:05:35
Postat av: scandalplayer

Sant bananen. Eftersom jag tycks gå upp i eliten nästa vecka - men inte kan spela - så lär jag bli efter. . .

Men det är bara att komma igen.

Förresten - finns det bananer som inte e krokiga?

2008-07-23 @ 20:50:00
Postat av: scandalplayer

Till sak. Ju längre namn man skaffar - ju fler märken kan man skaffa på det sättet. krokanbananen e nog ett rätt bra nman för märkesdiggare. betterthanyouthink är ju ännu bättre. DaCa är ju ett uselt namn om man vill ha märken. Alltför kort. Sen har man hörnen i namnrutan att stödja sig på. Samt hörnen i själva brädet. Förstod du krokanbananen?

2008-07-23 @ 20:55:37
Postat av: Andreas

vad i helvete har ens namn med märken att göra?

2008-07-23 @ 22:34:46
Postat av: scandalplayer

Jo - namn består vanligtvis av bokstäver, eller hur? Ta namnet andreasaswardh. Det namnet består av 14 bokstäver. Den 10:e bokstaven är w. Utmed den bokstaven (w) kan du placera kön vid något ställe du själv väljer. T.ex. i mitten av w:et. Du måste alltså själv komma på vilka ställen längs bokstäverna du kan använda. Det kan alltså ta tid att finna ut det. Användert jag själv detta? Nej, men en av de absoluta toppspelarna (ej Hektor) berättade för mej, för ca 3 år sen, i en träningsmatch, att han gjorde det. Han sa att han var förvånad att han själv kunde hålla alla märken i huvudet.

Förresten Andeas och krokanbananen; blir era inlägg mera faktagivande ju fler svordommar ni använder? I så fall var krokanbananens inlägg dubbelt så bra som ditt Andreas. Konstigt, för jag såg inte ett enda argument från hans sida. Bara typ vad man hör från AIK läktarn under en fotbollsmatch.

2008-07-23 @ 23:14:54
Postat av: krokanbananen

scandal hur är du funtad? När man spelar står det vilken färg man har, inte ens namn. Vakna!

2008-07-23 @ 23:36:44
Postat av: Andreas

Jag undrar samma sak, vart i djävla helvete står ens namn när man är in-game?

2008-07-23 @ 23:38:53
Postat av: scandalplayer

Ursäkta - Sant - Glömde - Det visar väl bara att jag inte själv använder det. Men det är alltså bokstäverna i de meningarna (om färgerna) som används som märken. Och det var det den toppspelare jag talade om anväder. . .

Bli inte så upprörda utan använd er fantasi!

2008-07-24 @ 07:53:21
Postat av: sese

Fokusera dig nu Hektor Suhr! ;)

2008-07-24 @ 18:24:06
Postat av: Mularn

Detta är som vanligt underbar underhållning!!! Scandal for president!! :))

2008-07-25 @ 00:51:43
Postat av: Mularn

Nån mer än jag som har svårt att både se eller höra di där jäkla bokstavs kombinationerna man måste plita i?? Uridiotiskt påfund riktat mot oss äldre spelare kan tänkas!!!???

2008-07-25 @ 00:55:11
Postat av: SmekarN

hahah ANDY PANDY! kände du dig lite träffad där eller?;) om vi säger såhär då, du började spela i may förra året, på ett halv år hade du lärt dig 3vallarna klockrent och du var i eliten. Det beror alltså bara på att du hade din spelförståelse? om du inte hade märkena, men spelförstålensen att ta sig ur ett sådant knivigt läge som du pratade om, hade inte det varit mycket svårare då eftersom dina märken inte fungerar?:P Det mesta är baserat på märken enligt mig, väldigt drygt.

2008-07-30 @ 01:23:07
Postat av: RKK

Jo.. märkena är en sak... man kan plocka deffar med dom! Ja, även lite andra slag... Men som jag tidigare skrev så vinner man inga matcher på att bara kunna märken... Isåfall skulle jag aldrig ens vara i närheten av eliten, eftersom jag har färre märken än de flesta... Nej, taktik och att tänka 4 slag i förväg är melodin... Sen att kunna sido - som sagt! (snabb och avkortad förklaring på det hela)

2008-07-30 @ 19:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0