Final Golden Tour 2008

Kvalspelet är avslutat och här har ni årets top 32 i golden tour..
16 bästa går till finalturneringen som avslutas den 30 Augusti, sedan gör top 8 upp i slutspelet, alla matcher över 11 set.
Alla slutspelsmatcher kommer spelas efter utsatta tider och datum, alla dom tiderna kommer ni finna här i bloggen.
Allt för att all publik ska kunna följa så många matcher som möjligt.

Top 32:

1. A Proud Romanista 490

2. Andasw 480

3. Zimond 470

4. RKK 450

4. Mr Daydreamer 450

6. Hektor 440

6. Godisguden 440

6. Krossaren2 440

6. Spiiik 440

10.Päron 430

10.DaCa 430

10.Cronos 430

13.Kliffhanger 420

13.scandalplayer 420

15.BetterthAnyouthink 410

15.Dentist 410

---------------------------------------Top 16 to the finaltour.

17.Jimpan.jl 400

17.Katjziska 400

19.Masterhand 390

20.Nippeh 380

21.Puffe 360

22.Braverymonkey 358

23.Webdesigner 355

24.Johank87 350

25.Hellas!!! 345

25.¤¤¤90%¤¤¤ 345

25.Route66 345

28.Singer 330

29.Mayhem 320

29.Mularn 320

31.Tuggummi! 310

32.Krokanbananen 300


Kommentarer
Postat av: Spiiik

Tack Daca för underbart jobb med en fantastisk turnering! Otroligt laddad och tror/hoppas på framång och önskar alla lycka till

2008-07-28 @ 20:16:38
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Yes 1a :D Kan vi avbryta cupen här o nu? :-P

2008-07-28 @ 21:26:27
Postat av: beyond7

Grattis Roma till förstaplatsen!!



Då kan du vara nöjd till viss del även om det skulle gå sämre sen,en fin merit :-)



Lycka till alla!

2008-07-28 @ 23:33:18
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Tack Beyond! :)



Jag lovar att jag kommer 9a!! :D

2008-07-29 @ 01:16:13
Postat av: scandalplayer

Visste e det kanon av DaCa att ha administrterat det här. Men av ren stress lyckades han printa stort A i stället för litet a i ett namn. Ja, ni vet vilket. För DaCa, det var väl inte en pik till mej? ; ) -

BTW - Jag befinner mig på ett hotell i Kiruna just nu o kan inte komma in på Shockplay, bara på Bloggen.

Misstänker att slutspelet är i full gång. Själv kan jag spela 1;a matchen först sent på måndagkväll (4:e aug) - om ngn undrar.

GL !

2008-07-29 @ 14:45:42
Postat av: RKK

Kul att man lyckades komma till finalspelet! :) Grattis till alla andra som oxå fixade det... Denna turnering har hittills varit kanon! Bra jobbat, DaCa! Grattis till dig Jonas, som vann kvalspelet!

2008-07-29 @ 14:55:38
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

hehe Tack RKK! O grattis till din vinst över mig i 1a matchen :) Mkt starkt av dig att vända 0-2 även om jag tappade spelet när jag missa enkla för vinst. :) Det var en bra match! :D

2008-07-29 @ 18:35:35
Postat av: Zimond

Vem tror ni tar hem hela kalaset?

2008-07-29 @ 21:51:38
Postat av: DaCa

Jag tror att dom 4 som kommer göra upp i semifinalerna är, andasw, Hektor, Godisguden och Zimond. Men jag vill nog iaf ha 3 stycken outsiders som kan bli riktigt farliga om dom får in flytet och det är främst Spiiik men även Mr Daydreamer o RKK.. Kvalvinnaren Romanista tror jag har för lite matchspel i kroppen just nu pga att han inte finns med i ligatoppen. men har man vunnit ett kval så ska man givetvis inte räknas bort heller..=)

Hur det går för mig själv?, Nja, jag spelar alldeles för lite just nu för att blanda mig i det här men jag ska allt göra mitt bästa iaf =)

2008-07-30 @ 12:05:59
Postat av: RKK

Hehe tackar... jag fick medvind i slutet där! :) Jag tror att andasw tar hem det hele! Sitter hans spel så finns det ingen som slår honom! En helt otrolig spelare som besitter det mesta! Själv har jag haft rejäl oflyt med ett 20-tal hörnstudsar o så... Men jag får hoppas på att spelet kommer sitta som det ska! :)

2008-07-30 @ 12:12:15
Postat av: beyond7

De 4 Daca nämnde känns givna till semi, väl där känns det öppet men jag har på känn att Zimond har är motiverad igen och går till final dvs.om han inte hamnar på Hektors sida:-). Hektor tar nog hem det hela, i bäst av 11 set så tar klassen ut sin rätt. Kul att se vad godisguden går för nu när han väl borde ha tid att hinna ha tid lira alla matcher.. eller?;-), det kan också bära riktigt långt som sagt. I övrigt har man eg. sett för lite av vissa eller inget alls men tror jag att Betterthanuthink är underskattad och kan bli en liten överraskning då han var bra innan uppehållet och sätter han som jokern här. Sen säger vi bara för att ta några Mr Daydreamer,A Proud Romanista och Krossaren2:-)

2008-07-30 @ 18:18:51
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Som sagt jag blir 9a, så ni kan ta bort mig ur diskussionerna. :)

2008-07-30 @ 20:10:40
Postat av: beyond7

Det finns inte en chans Roma, har dammat av spåkulan här;-)

2008-07-30 @ 20:46:53
Postat av: beyond7

Vilka tror du blir dom åtta lyckliga?



Och vilka tror Zimond på eg?

Jag har för mig du nämnde Godisguden i början:-)

2008-07-30 @ 21:52:33
Postat av: Zimond

Jo. Jag tror fortfarande på GodisGuden eller Mikael. Fast den sistnämnda är ju inte med. Men ändå.



Hursomhelst så både tror och hoppas jag på Godis. Jag och han i final skulle vara perfekt : )

2008-07-30 @ 22:21:28
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

OKej, nu skiter jag i det här :-P



tre st 2-3 matcher och 1-4 i matcher.



Jag blir nog sämre än 9a. :) Blir att damma av den här touren så man kan sluta på Sp ett tag och invänta version 3. :)



Nu ut i solen. :D



Ps: drygaste personen på SP: KLiffhanger! Förvånade? Maken till patetisk människa.

2008-07-31 @ 14:17:12
Postat av: RKK

Jag lider med dig, Jonas! Jag har oxå haft en jäkla otur... men vi får komma igen! :)

2008-07-31 @ 15:14:51
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Måste säga att efter ha sett zimme gå in o bolla med hektor, med så lite matchning. Så måste han vara den stora favoriten. :) Jag hoppas det också, eftersom han är den shysstaste av dem bästa. :)



btw, fyra st 2-3 och 3-5 i matcher nu. ;) Jag följer trenden iaf. :) Men aja otur i "spel" tur i kärlek säger dem väl? ;)

2008-08-01 @ 14:06:52
Postat av: Andreas

Det finnes ingen otur bara dåliga spelare.

2008-08-01 @ 17:11:33
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

OK, då antar jag att jag är en dålig spelare. :)

2008-08-01 @ 20:40:28
Postat av: Andreas

Det har jag inte sagt men du får anta vad du vill : )



Det jag menar är att den så kallade otur många pratar om finns inte, man skapar sin egen "otur" medelst brist på skicklighet.

2008-08-01 @ 20:54:13
Postat av: DaCa

Håller med dig Andreas i det fallet. Man kan inte skylla på otur, missar man ett slag så har man helt enkelt gjort ett dåligt slag, dåligt spelat helt enkelt.. Men man kan ju alltid säga att man var nära att vinna iaf :)

2008-08-01 @ 23:05:29
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Inte så att jag skyllt på otur iaf. Jag har helt enkelt inte presterat på topp, vilket jag nämnde i våran match DaCa. Dock tycker jag det är lite orurligt när man förlorar fyra st matcher med 2-3 när det skiljer så lite i varje match. Är ju oftast millimetrar som skiljer vinst eller förlust i sådana matcher. Dessutom tycker jag otur och tur finns i alla sporter eller spel. Annars skulle ju alltid den bästa vinna, vilket inte är fallet alltid. Som tur är brukar alltid tur och oturen jämna ut sig.



Peace

2008-08-01 @ 23:18:25
Postat av: beyond7

Visst om man ska gå efter det rent vetenskapligt så är det ju så att slumpen inte existerar utan allt har en förklaring, men när det gäller i ett couronnespel så kan det ju vara buggar i spelet och man kan ha tur när man spelar eller hur? Ringarna studsar helt enkelt på ett annat sätt och bättre än man har tänkt sig när man gjorde stöten,och då kan man kanske hävda att man har otur att den inte studsar som man ville,dvs med tur :p Sen är det väl mest på skoj man säger det med tur i spel och otur i kärlek, man kan ju känna att man måste ju skylla på nåt:-). Vissa skyller istället på att de spelat dåligt även när de egentligen varit bra men bara för att de inte vill ge motståndaren någon credit,och det är juh eg. en värre inställning:-)

2008-08-02 @ 00:08:21
Postat av: RKK

Jag tänker inte ens lägga mig i diskussionen känner jag... Men, det är jobbigt med otur!

2008-08-02 @ 01:24:55
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Beyond, så du menar att det INTE är otur om ens ring åker runt hålet t ex? Eller ifall man gör någon vall som man inte har nåt märke på och missar med så lite som det går?



Säger inte att jag råkat ut för just dem här grejerna. Men klart som fan otur och tur existerar i corren oavsett vad vetenskapen säger? :O

2008-08-02 @ 15:50:50
Postat av: Hektor

Slumpen har en viss inverkan i allt som sker i världen. Det du kan göra är dock att utnyttja den till din fördel.



Kan börja med att säga att alla människor missar skott, en bra spelare kanske har mindre procentuell chans att missa vissa skott än andra.



Vad som är viktigt är att känna till dina brister så att du inte tar onödiga risker i dumma situationer.



Vissa av oss håller det i åtanke att ringen kan gå runda hålet om du siktar på ett visst område och undviker då det i den mån man kan. Det är sådana småsaker i spelet som oftare skiljer den bra från den medelbra. Man minimerar risker genom att hålla i åtanke vad som kan hända om jag gör fel.



Så att sitta och gnälla över otur är helt onödigt, arbeta på att minimera risken för att det händer istället för att och gnälla så kommer du få mindre anledningar till att känna att du drabbats av otur. En bäst av fem match är tillräckligt många set för att den bättre spelaren ska vinna.



Det finns absolut ingen anledning att sitta och skriva "LOL", "Fan va dåligt jag spelar" eller att tycka att spelet behandlar en "orättvist". Det är ohyfsat och bara allmänt odrägligt beteende som bara förnedrar dig själv, visar bara hur obekväm man är med sitt eget spel.



För vet ni vad? Världen är inte förlåtande med vad som "borde", "kunde" eller "skulle" skett. Det är inga ord som har något med verkligheten att göra!

2008-08-02 @ 16:39:32
Postat av: beyond7

japp, Roma på sätt och vis:)

Couronne går ju mycket ut på att eleminera risker att göra fel och då kan man förutse tex. om jag skjuter skottet träffar övre hörnet så studsar den tillbaka,på samma sätt det kan man nog undvika det du nämner när den rundar koppen i de flesta fall om man tänker på det. Men vi är ju inte mer än människor och man har ju svårt att se att folk blir helt felfria robotar som inte missar något så i det det exemplet kan man vara generös och kalla det för otur tycker jag men otur visar sig även i situationer då motståndaren gör något som gör att man får ett fördelaktigare läge än vad den personen tänkte göra.Det är väl otur då man inte kunnat påverka det själv utan motståndaren gör något den inte tänkt och så uppstår en svår situation men det ingår ju i spelets tjusning:) I annat fall är det ju mest när slumpen avgör.

2008-08-02 @ 16:56:24
Postat av: beyond7

en korrigering " ett ofördelaktigare läge än vad den personen tänkte göra." ska det givetvis vara:)





kolla in en den här videon från en viktig match i masters andra omgång i en helt pushfri match fram tills dess;-)



2008-08-02 @ 17:12:18
URL: http://www.savefile.com/files/1703696
Postat av: beyond7

Hektor skrev, "Det är ohyfsat och bara allmänt odrägligt beteende som bara förnedrar dig själv, visar bara hur obekväm man är med sitt eget spel. "



Det kanske skulle vara bra med helt låst chat i elit och viktiga turneringar så att provokationer och störande publik inte kan avgöra enstaka matcher.I alla fall att man kunde göra något val hur bordet ska vara inställt vara vore bra, men att man har som grund som det är nu så länge alla sköter sig. Om tex. någon i publiken som håller på en spelare gör någon kommentar i en viktig situation så kan det kanske i vissa fall göra att den andra spelaren tappar fattningen för någon sekund i det läget så han missar sin stöt sen.

Hoppas det kommer såna förbättringar i sp 3

2008-08-02 @ 17:24:58
URL: http://www.savefile.com/files/1703696
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Hektor lilla



Var har jag gnällt? Snälla berätta!



För det andra brukar jag inte skriva saker som "lol"... Har jag inte gjort mot dig iaf. Det ända jag skrev i våran match var: "gud vad jag slarvar" Förstår inte hur man som motspelare kan bli lack som du blev av det. Konstigt tycker jag iaf.



Jag vet itne om du tog illa upp bara för att jag skrev att Zimond bolla med dig, men att du sitter och skriver att jag förnedrar mig själv. Hmm tycker snarare att det tyder på en osäkerhet hos dig och att du nu förnedrar DIG själv. Speciellt eftersom du hittar på vad jag skrev.



Och till sist, jag vet mkt väl vad mina brister är. Mitt problem är dock att jag inte har motivation nog till att sitta och spela point games/tours etc som vissa andra gör.



-----------------------------------------------



Till det där med tur och otur, jag har själv upplevt 5 setsmatcher där jag varit sämre än min motståndare men haft tur i avgörande lägen etc som gjort att jag vunnit. Då anser inte jag att den bästa spelaren vinner iaf. Det är snarare så att jag hade flytet på min sida.



Men aja, hoppas Zimme tar hem det som sagt, då han är den av favoriterna som är klart shysstast.

2008-08-02 @ 22:49:33
Postat av: Hektor

Mitt inlägg var inte riktad till någon speciell individ, bara min generella uppfattning om folk i eliten och dylikt vid denna tidpunkt.



Du har därför absolut ingen anledning att ta det så personligt som du gjorde. Du var bara småpotatis i jämförelse med vissa som har blivit förpassade till min ignore-lista. Tror det är fyra stycken så kallade elitspelare som fått gå med i den exklusiva skara bara den senaste månaden.

2008-08-03 @ 00:03:14
Postat av: Andreas

Gud vad trist att vi andra är så ojusta då romanista : )

2008-08-03 @ 00:40:53
Postat av: KroK

BÖG JÄVEL!







...nu ser vi efter vilka som tar åt sig för en rättvist bedömning :)

2008-08-03 @ 09:37:57
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Andreas



Jag säger inte att ni är oshyssta, bara att Zimme är den shysstaste (en anledning till att jag tycker det är för att han håller på Roma ;-)). Nu vare du som antog nåt. :) Ett råd har jag också, jag har alltid tyckt att du varit ödmjuk person, nu när du lätt är topp 3, fortsätt med det.



Hektor



Okej, trodde du skrev till mig eftersom du tog upp saker från mitt inlägg ovan. Dessutom eftersom jag visste att du blev sur efter vår match.



------------------------------------------------



Nu lämnar jag ämnet.. Ciao

2008-08-03 @ 11:14:06
Postat av: Hektor

Vafan kallar du mig KROK!?!?!?! Skaru ha spö irl eller!!!

2008-08-03 @ 12:31:29
Postat av: MASTERHAND

Ingen fara Hektor det är mig han mena. BÖGJÄVEL kan du vara själv=) Får nog komma och trycka couronnepinnen genom örat på dig o sedan trä på lite ringar och hänga upp dig så du helt plötsligt ser ut som en vimpel=).

2008-08-03 @ 13:28:49
Postat av: MrD

Ne usch och fy. Visst anser JAG att jag har haft otur, vilken annan förklaring skulle det finnas till att jag har 1-8? :o)

Ne spelat som en sopa bara, men så ska man ju inte heller säga för det ser ju alla ändå!

Usch så det gått kan jag säga istället, men jag är glad ändå ;D

2008-08-04 @ 20:30:42
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: scandalplayer

Förresten - Jag började fundera på nya namnet "BetterthAnyouthink", som är skrivet i deltagarlistan. När jag gick i skolan fick jag lära mig att varje mening börjar med stor bokstav. Följer man denna regel, betyder det att namnet eg skall vara "Betterth Any out hink" - vilket skulle kunna översättas med . . "Betterth, en som är utanför en hink" Ok, lite svingliska blir det. Men hur skall man annars kunna tolka det hela? "Betterth" måste vara själva namnet. Ok, "hink" är ju svenska, men ok för det. Namnet skulle då ha betydelsen - att en som heter "Betterth" befinner sig utanför en hink" !! Lite kryptiskt men ändå. Jag menar, hur kan man kalla sig så?

2008-08-05 @ 09:19:18
Postat av: johank87

Ditt första troll-inlägg fick ingen uppmärksamhet så du gav det ett försök till scandal?



Hoppas och tror att Andy tar hem det f.ö.

2008-08-05 @ 13:46:34
Postat av: Andreas

JEFVLA TROLL :-)

2008-08-05 @ 20:54:30
Postat av: scandalplayer

JEFLA måste vara en svordom - När jag åkte buss från Umeå till Stockholm en gång - var det en Iranier på bussen - När vi passerade Gävle - trodde han det var5 en svordom - Han vart jätteupprörd - Var det det ni blev?

2008-08-05 @ 23:13:30
Postat av: scandalplayer

Å va skulle förresten Trollmor säga om era inlägg?

2008-08-05 @ 23:49:38
Postat av: RKK

Scandal, jag har inget emot dig... men jävlar vad du håller på!! Du beter dig som en barnrumpa.. Varför vara så dryg? Ska bli intressant o se vilket av orden i detta inlägg du ska vrida o vända på o dra nån konstig o larvig analys på.. ja, många "o" blev det..

2008-08-06 @ 12:36:42
Postat av: scandalplayer

Tjena Karl - Vi har inte möts än i Golden - Ser fram emot det - Men det kanske inte blir förrän jag kommer tillbaka från Moskva den 11:e sena kvällen.

En analys - OK - Jag har alltid undrat varför man petar in e svordom i vissa meningar. Det jag har kommit fram till är att inlägget kan få mer tyngd. Men frågan är om de fakta som finns i inläggen blir starkare. Ungefär som om en vetenskapsman på 1500-talet sa att jorden var platt. Om han i stället sa: "Jävlar vad jorden är platt!" Frågan är, om jorden också blev plattare då? Intressant fråga.

2008-08-06 @ 16:14:22
Postat av: MrD

Det faktum att du skrev var5 blev jag lite fundersam över? Betyder det att det att det var det 5e ordet du lärde dig på stenåldern? :o)

2008-08-06 @ 16:24:36
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: MrD

Och ja jag ser att det blev dubbelt, så bespara dig besväret!

2008-08-06 @ 16:25:58
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: scandalplayer

Nej MrD - Det var det ni (du) trodde på när du gick i skolan - Alltså att du trodde på det de lärde sig redan på stenåldern - fast det var felaktigt -

2008-08-06 @ 17:57:54
Postat av: RKK

Okej... men ska vi inte diskutera golden tour istället? Jag kan höra med DaCa om han kan skapa en tråd för nonsens..

2008-08-06 @ 20:12:22
Postat av: scandalplayer

Sa ju att vi inte möts i Golden - å att vi kanske måste vänta tills jag e tillbaka fr Ryssland

2008-08-06 @ 22:14:51
Postat av: RKK

Nej vi har inte mötts i golden - vet det.. men har jag sagt att vi har mötts i golden? Eller får man bara diskutera golden med dom man mött?

2008-08-06 @ 23:38:51
Postat av: MrD

Sorry Calle, bara lite roligt och se att Uffe bara måste komma med mothugg :) Fast dom inte har någon direkt poäng eller sans ;)

Ska sluta tramsa.

Golden då. Hoppas Cronos vinner skiten! ;)

Annars Godis, dom är värda en "titel"

No offence ni andra, gillar er med.

2008-08-06 @ 23:39:49
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: RKK

Jo kul om någon av dom vann... Ser gärna godis som segrare! Det är ganska öppet vem som vinner ändå!

2008-08-07 @ 00:27:19
Postat av: scandalplayer

Vi fortsätter prata GOLDEN. Alltså MrD. Värda att vinna är de som vinner inte de som inte vinner. Så at säga att Cronos e värd att vinna är att gå händelserna i förväg. För vinner han inte är han inte värda att vinna. Men jag vet att Cronos gärna vill vinna och att du personligen uppmuntrar honom att fortsätta. Jag ledde med 1-0 över honom, när hans connection för tredje gången bröts. Han ville inte spela om från 1-0 - eftersom han menade att han skulle ha vunnit ett ospelat set i första matchen som bröts. Det är tredje gången jag går med på att spela om matcher mot Cronos, där jag lett, när hans connection bröts. Inte min connection. Börjar bli grymt trött på detta. Trots att jag har print screens från allt som sagts och läget på bordet.

Och åter MrD - Den som vinner är den som är värd att vinna.

2008-08-07 @ 02:12:10
Postat av: Anonym

Scandal again u keep going on about my connection failure, in the first set i was about to win and somehow it froze ??? not my connection. U would not start from 1-0 to me so i played from 0-0, then we started again u got 1-0 up and yes i got thrown out and couldnt get back on for a while.

But then u believed that i should have started from 1-0 to u after u wouldnt with me.

I believed that 0-0 start was fair as it happened to both of us.

Now u keep saying it has happened on loads of occassions between us in the past, if i remember rightly it has happened to us once before in a league game and on restarting i gave the lead u had which i think was 2-0 and i still won 3-2.

So please let this be an end to going on about my internet connection b****x

2008-08-07 @ 15:11:02
Postat av: MrD

Enligt min åsikt är Cronos & GodisGuden värda att vinna. Är faktiskt inte i alla fall vinnaren är värd att vinna, även om jag tror att det mest handlar om fall i sportvärlden. Men du kanske tycker att Ben Johnson va värd att vinna? :D

2008-08-07 @ 17:54:08
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: MrD

Och jag vet att segern togs ifrån honom, men det va bara för han inte var värd den, han vann ju egentligen....fast han vann inte för han fuskade... va det scandalspråk?

2008-08-07 @ 17:56:03
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: MASTERHAND

Jag tycker vi alla skall ge varandra en kram och säga att du är värd att vinna. Precis som blåvitt gjorde igår när de förlora på en askljdajdfkla.zsjxmc,mzlkxcjmzx,mc.,lzmxc.,mzxcm,özlxmcz,.xmc,. skitstraff!!!!!!!! Varför hets upp så här. Det är ju bara ett spel och bollen är rund precis som ringen=)

mathilda

2008-08-07 @ 18:55:36
Postat av: RKK

Romanista är värd o vinna, han vann ju hela kvalspelet på 6 månader! Starkt gjort.. Detta är oxå bara ett spel... ingen idé att bli arg om man får stryk! Ibland vinner man, ibland förlorar man! :)

2008-08-08 @ 14:51:44
Postat av: DaCa

Av 218 startande spelare så är vinnaren, oavsett vem det är, värd att vinna. Har man spelat en turnering med ett kval som löpt under 5 månader så får man lov att ge A Proud Romanista en präktig eloge för att ha vunnit kvalet, men i slutänden så har 202 spelare sållats bort, 16 återstår och den som vinner är såklart den bäste, med andra ord den som är värd att vinna hela golden.

2008-08-09 @ 08:10:40
Postat av: scandalplayer

Again Cronos - In the leaguegame before - You didnt give me any 2-0 lead - You wanted to start from 0-0 again - And so I didnt reach elite - you did, because of the set difference - (1 single set difference)

Now (in masters) I had 1-0 - and you again wanted to start from 0-0 after a break of connection), not caused buy me. You also agreed to replay that game. I have print screen on your agreement.

In the very first of our masters-game, in which the connection also was broken - you did not have any lead 1-0 - it still was 0-0.

I was green - so whatever situation it was, I still had a chance to tie. So, your lead 1-0 was only imaginary. Not a reality.

But my lead in the second game was a reality. But you refused to go from 1-0.

2008-08-12 @ 14:27:46
Postat av: scandalplayer

Å idag 12 August visade sig MrD vara en feg morsgris. Han disablade spectators när han insåg att han höll på att loosa mot Dentist. Själv trakkar han spelare som - Men om han blir kommenterad - shit man - Vikket liv !!!!!!!!!

2008-08-12 @ 21:33:25
Postat av: scandalplayer

Så -Ett förslag till MrD`s nya nick - Mr MorsGris

2008-08-12 @ 21:34:33
Postat av: RKK

"disablade spectators loosa shit man nick" Rätta mig om jag har fel, men bor inte vi i Sverige? =P

2008-08-12 @ 21:59:49
Postat av: scandalplayer

Jo, men säg då till Cronos att inte läsa detta!!!

2008-08-12 @ 22:38:17
Postat av: RKK

Jag tror nog inte att han förstår det där du skrev om daydreamer ändå, trots engelskan!

2008-08-13 @ 01:28:42
Postat av: cronos

Again scandal i think u remember things differently. In the first game when it froze and i was about to win i was green not u, i was about to pot my last 2 easy greens and u had 2 reds and one was stuck in the corner( which i might add u took several shots at it allready unsuccessfully).

So like i said 0-0 was a fiar start, and again u go on about the previous game that froze in league however long ago that was, again i know i would have given u your lead.

O yes by the way i do understand what u write because i have translate program.))

2008-08-13 @ 18:07:42
Postat av: scandalplayer

For me all these disagreements are no problem.

You say you were green. My print screens show otherwise.

I asked DaCa if he wanted to look at them, but he never answered.



PS. I didnt say you did not understand. For some reason RKK said this.

2008-08-13 @ 21:06:48
Postat av: cronos

Your print screen is from the second start, i was definitly green. End of

2008-08-14 @ 18:51:12
Postat av: cronos

Your print screen is from the second start, i was definitly green. End of

2008-08-14 @ 18:53:28
Postat av: scandalplayer

I have the prints - And DaCa didnt even want to look at them.

Sad thing is I think certain players are protected from undergo a fair judgement.

Again Cronos. I won a real set, which was played.

You think you won a imaginary set, which wasnt even finished.

Let me take an example.

Like in Wimbledon. It rains a lot there.

Suppose one of the players said, he would have won the set, which wasnt finished because of the rain. Would a judge accept that, even if it was Federer playing.

I mean, some people might think Federer would have won the set, which wasnt finished. But the judge wouldt accept it.

- - - - -

Now, this happened in our case.

2008-08-14 @ 21:48:12
Postat av: scandalplayer

BTW Cronos - I still have those prints -

You can clearly see the situation on the board.

When I played DaCa the other day (I lost 1-3) I easily saved such corner chip in one set.

DaCa can confirm it, if he wants.

So, how can you say I wouldnt do it in our case? And the main thing - the set wasnt finished.

That is the point here.

You do not win a set, which is never played.

And this Cronos! Didnt happened only once. It has happened twice.

And you keep call the other player unfair not let you win a set, which wasnt even finished.

2008-08-14 @ 22:04:43
Postat av: cronos

What a poor example using wimbledon, if rain stopped play then they restart from what ever position they were in, u was not prepared to do that.

Would u have played the set for me to have 2 greens left and my shot at them.

No you wouldnt, at the end of the day you lost, so this should be the end of it OK>

2008-08-14 @ 23:21:53
Postat av: RKK

Scandalplayer... maybe u should take this directly to cronos! This feels like the wrong place to judge a player on. I do not like this hang man strategy!

2008-08-15 @ 08:27:08
Postat av: scandalplayer

Cronos - Thats what I said. We should have continued from the position we were in. It was 1-0 to me.

But you refused; As usual when your connection is broken and you is not in the lead.

2008-08-15 @ 08:34:02
Postat av: beyond7

Jag instämmer med RKK, det är ju uppenbart att personen i fråga (scandal) inte vill förbättra sig utan bara fortsätter sin bana trogen med sitt respektlösa sätt.Hans motiv behöver vi inte gå in på, men han visar juh nu tydligt att han kommer att fortsätta föra sina korståg här om inget görs åt saken!

Sen kanske han själv ser det som att han får saken "utagerad" men han uppfyller absolut INTE det syftet utan det enda han uppnår är att personen han anklagat förmodligen känner sig direkt kränkt och öppet svartmålad.

2008-08-15 @ 13:22:26
Postat av: scandalplayer

Beyond - Du är tydligen nån slags självutnämnd superviser här. Det patetiska är bara att personen i fråga - aldrig fortsätter från den situation som var i en match - när hans connection bryts.

Om han förlorat set alltså.

- - - - -

Jag skulle inte ta upp det här om det inte var så att det hänt flera ggr. Jag behöver ju inte ta om det här.

- - - - -

Det löjliga är att jag print screens från situationerna - och prints på vad Cronos själv säger - men ansvariga domare vägrade svara om man var villig att ta del av printsen.

- - - - -

Vid ställningen 1-0 till mej - syns rutan:

"Walkover - Cronos har avbrutit matchen - ska Cronos ha poängavdrag?"

- - - - -

När jag sedan tar upp det hela med Cronos, så säger han:

"Well, its either 0-0 or we dont bother playing the game. Ive lost interest in the tour, so Im not that bothered."

- - - - -

Men minuten efteråt spelade han en ny Mastersmatch.

- - - - -

Jag försökte få domaren att ta det av det hela. Men utan resultat.

- - - - -





2008-08-15 @ 16:44:12
Postat av: Andreas

Jag har bara goda erfarenheter av cronos, han har bara kallat mig twat en gång : )

2008-08-15 @ 17:52:05
Postat av: beyond7

Nej inte alls Scandal,jag lämnar helt åt Daca att bestämma hur inriktingen för bloggen ska vara och lite riktlinjer är tydligen att föredra för allas trivsel.

Och jag har redan sagt till dig här tidigare vad jag tycker om saken och du ändå fortsätter med det beteendet om än i en mildare grad när det istället kan skötas helt internt med dom det beror så är ju frågan hur du tänker. Jag menar kan inte ni lösa det själva så vad tycker du att vi ska göra åt det här, ta ditt parti i något som mest framstår som smutskastning?





Du har inte lyckats lösa någoting utan bara bidragit till att skapa ett dåligt klimat för alla här men det är kanske det du vill att bidra till att stämningen sjunker.

Det här är som sagt inte något som alla behöver ta del av anser jag utan något som är upp till er emellan att få ordning på och utav respekt till motspelarna så förtjänar inte de sån härbehndling heller.Det verkar inte som du bemödar dig att ta problemen ordentligt med personerna först om dom nu är så viktigt för dig.

Hur mycket tycker du att du har lyckats lösa av de problem du ventilerat ut här?







2008-08-15 @ 18:15:41
Postat av: cronos

I agree this is not the place to continue this on going sarga. so i will not reply to any more posts about this from scandal.

2008-08-15 @ 19:22:36
Postat av: scandalplayer

Jag tycker bara att det är bra att det kommer fram att man inte dömer - när vissa spelare är inblandade av orsaker jag bara kan gissa.

Jag har alltså print screens; Sådant man efterlyser för att kunna bedöma situationen.

Om jag nu inte sagt detta, skulle problemet med att man skyddar eller inte vill ingripa mot vissa spelare, inte kommit i dagen.

Nu har det blivit poppis att upphöjja Cronos.

Jag respekterade honom förut åxå väldigt mycket som fair, men kan inte göra det längre efter att han 2 ggr gjort det som jag beskrivit ovan.

Vad jag bara kan konstatera är att ingen här frågat efter prints från matchen - så kunde man själv ta del av det - I stället tar man parti till person utan att veta ett skvatt.

2008-08-15 @ 19:33:52
Postat av: scandalplayer

Men - nu tror jag att både Cronos och jag har fått säga sitt - Så jag avslutar också nu detta.

2008-08-15 @ 21:00:17
Postat av: beyond7

Det låter bra scandal och ingen här har tagit någons parti som du vill få det till, utan bara ansett att diskussionen bör föras privat vilket öven cronos tyckte!



Man kan inte först gå med på att fortsätta spela matcher och sedan efteråt hänvisa till prints som Daca inte ens hunnit titta på. Har du rätt så får du såklart vänta in Daca och insistera på att Daca ser dom innan ni fortsätter matchen annars har du juh mycket dig själv att skylla..

Du ser ju ut att ligga över strecket i Golden får se om det håller i sig.

2008-08-15 @ 21:48:30
Postat av: scandalplayer

Har förlorat för många måstematcher för att gå vidare. Jag räknar inte med det. Det räcker med att MrD förlorar en match med 0-3 så passerar han.

Trodde ärligt i början att jag hade en liten chans. Slog Kliffhanger o Romanista och även Hektor med 3-0. Men sen kom en massa förluster. Men kul att varit med iaf.

2008-08-16 @ 10:26:56
Postat av: DaCa

I denna blogg vill jag att allas åsikter äro fria, såvida det inte är fråga om personangrepp, rasistiska inslag eller rena hot osv. Så, ordet är fritt.

Scandal, Angående din match mot cronos så valde jag den gången att inte sätta mig in i situationen eftersom jag hade fått 2 olika historier och 2 olika screenshots, och då har jag väldigt svårt att bedömma situationen 100% rättvist, därav att jag ansåg ett omspel från 0-0 den gången vara det enda beslut att ta för mig. Ett screenshot behöver inte alltid uteslutande vara ett vattentätt bevis i en situation, då mig veteligen det inte står datum & klockslag. Det händer ibland att man kan få serverproblem för 1 spelare o den andra spelaren kan lira vidare flera stötar innan det spelet "fryser". I en sådan situation kan det oxå missuppfattas hur matchen egentligen såg ut vid frysningen. Vem har då rätt? Spelare 1, spelare 2 eller domaren?

Det jag vill ha sagt är att jag lägger mig inte i situationer jag som domare på förhand vet att jag inte kan lösa, mer än med orden: spela om från 0-0..

2008-08-16 @ 20:58:57
Postat av: scandalplayer

Jag har inte velat angripa dej DaCa eftersom jag vet vilket jobb du lagt ner i denna turnering osv.

Och jag angriper inte dej.

Du har gjort ett kanonjobb - och jag hoppas att du orkar fortsätta genonom VM?

Själv ska jag försöka fråga dig om jag kan få ett annat nick dock tills dess ;)

Men låt mig räta ut ett par saker i detta.

Jag har inte skickat ngr print screens till dej.

Jag har dock flera stycken - bl.a en kopia av vad Cronos själv sagt. Om man går in på 1:a sidan i Support, så kan man där få ut kommunikationen med en spelare under dagen - såvida man inte hunnit logga ut.

Jag tog en print på den kommunikationen - med DATUM o KLOCKSLAG - ALLA mina prints från matchen har också klockslag o datum i sig.

Men jag har inte skickat dem till dej.

Om du då fått flera "print screens" från olika spelare - så härrör inga från mej.

Vad jag vet, hade vi inga åskådare - så det borde bara vara Cronos som ev. skickat prints -

Och jag skulle vara väldigt intresserad av att se hur de såg ut.

2008-08-16 @ 22:33:24
Postat av: DaCa

Historien från mig är mkt längre än mitt inlägg så ingen idé att haka upp sig på detaljer, dom kan vi ta privat på shockplay och inte på denna blogg då det inte är intressant för resten av omgivningen vilka problem du, jag och cronos har.

2008-08-17 @ 13:49:34
Postat av: Anonym

Liksom Svenske brottarens match är avgjord och liksom Linus Törnblads rivning (förmodligen av mattans beröring)- så är Cronos o min match avgjord. För sent att riva upp resultatet.

2008-08-17 @ 17:42:14
Postat av: scandalplayer

Det var mitt inlägg

2008-08-17 @ 17:43:32
Postat av: Andreas

Å så ska slutspelet dra igång.. dyker det upp ett inlägg så folket vet när kvartsfinalerna ska spelas?

2008-09-01 @ 01:33:53
Postat av: MASTERHAND

Ja det får vi hoppas. Skall bli väldigt intressant och roligt att se. Lycka till alla nu och gör inget som inte jag skulle gjort=)Må bästa man(tyvärr inte kvinna=() vinna.

mathilda

mathilda

2008-09-01 @ 08:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0