MASTERSTEST 2008

Välkomna till Masterstestet.


REGLERNA DÅ:
32 spelare är inbjudna till masterstestet av DaCa i egenskap att i hans ögon vara en av dom 32 bästa
spelarna just nu på shockplay.
Det kommer att lottas ihop 4 grupper á 8 spelare i vardera (Med viss seedning i första rundan)
3 spelare från vardera grupp går vidare till nästa omgång, därmed återstår det 12 spelare.
Dom 12 spelar en ny turnering där allt handlar om att sluta top 6 för att gå vidare till finalspelet.
I finalspelet spelas stegfinal grundat på positionen i turneringen.
På utsatt tid spelas alla stegfinalsmatcher, bara att invänta tid från DaCa.
STEGFINAL:
Position 6 möter position 5 i ren utslagningsmatch.
Vinnaren går vidare och får då möta 4e placerade spelaren i slutturneringen.
Vinnaren i den matchen möter 3e placerade.
Vinnaren där går vidare till "semifinal" och får möta 2an.
Vinnaren där spelar masterstestfinal mot 1an i slutturneingen.

Alla matcher i runda 1 och 2 spelas över 5 set.
Alla matcher i stegfinalen (Super six) spelas bäst över 7 set.
Finalen spelas oxå den i bäst av 7 set.

-Priser kommer att delas ut, symboliska priser endast dock.

-Lotten har fallit och här har ni alla grupper, Söndag 15/6 är slutdatum för den första rundan.

GRUPP 1:
Godisguden
Spiiik
Cronos
Scandalplayer
¤¤¤90%¤¤¤
Mularn
Romano
Katjziska

GRUPP 2:
Zimond
Webdesigner
Jimpan.jl
Mathe
Dentist
Route66
Päron
Kenwaj

GRUPP 3:
Hektor
Zeedie
MrCarl
MASTERHAND
GOLDPLACE
Puffe
Mingle
Mr Daydreamer

GRUPP 4:
Andreasaswardh
Nippeh
Kliffhanger
Marru
Krossaren2
DaCa
Dreamonson11
A Proud Romanista

En del avhopp fick jag tyvärr så några "reserver" fick hoppa in som alla nu tänker visa att dom oxå håller hög klass! :)
Och är det någon som är missnöjd med lottningen så får ni skylla på frugan min, det är hon som har lottat :)
Lycka till allihop och välkomna till,

             MASTERSTEST 2008!


Kommentarer
Postat av: Roughedge

Synd att man inte kunde vara med. Får bli öl i Preussenområdet istället. Inte så fel det heller. Lycka till nu allihop. Må den offensivaste spelaren vinna vet jag!

2008-06-07 @ 20:23:37
Postat av: spiiik

Grymt kul ska det bli! Underbart att eldsjälar som DaCa finns och har tålamod och lust att arrangera sånt här godis =)



2008-06-07 @ 20:24:58
Postat av: DaCa

Jag kommer givetvis att lägga ut löpande information hur det går i samtliga grupper, det läggs i bloggen =)

2008-06-07 @ 20:33:46
Postat av: andreas

Kan bara instämma med spiiik, grymt av dig Jens!

2008-06-07 @ 20:33:50
Postat av: Roughedge

Vi kan väl dra slutsatsen om att Jens är en hyvens kille =)

2008-06-07 @ 21:39:50
Postat av: beyond7

Kul med Masters, men jag tycker att tävlingen inte ska ha det namnet när det rör sig om specialinbjudna spelare utan Masters ska vara en stortävling där det verkligen ska vara rättmätiga prestationer som tar folk långt och och inte någon bonustunering för såna som syns i ligor för tillfället som får en gratisplats. När någon frågar hur gick det i masters och personen säger jag kom på en 20 plats låter det kanon och är en stor merit som förra året då det var det 400 tävlande men nu är det 30 specialinbjudna där vissa inte skulle kommit nära de 30 bästa om riktiga masters gick av stapeln. Nej jag tycker vissa får chans att för lätt få bra resultat i en sån här turnering där många utesluts faktiskt. Det är möjligt ni haft såna här turneringar förut på få utvalda men om man funderar på en världsranking så blir de inge bra och man kan inte räkna in turneringen i en sån heller.

2008-06-07 @ 22:12:29
Postat av: DaCa

Eftersom startfältet som är uttaget garanterat är top 50 på shockplay och samtliga toppspelare finns med så skulle det nog inte spela någon roll om det kom 400 pers till start.. Det skulle nog vara samma top 20 iaf. Ta en titt på golden, 286 personer startade, vilka ligger top 20 där? alla dom 20 är med i masters. Så det är inte antalet starter som avgör, det är kvalitén på spelarna som gör det.

2008-06-07 @ 22:16:16
Postat av: beyond7

Den absoluta toppen är nog ingen större skillnad det håller jag med om, men många känner sig nog uteslutna här tyvär. Varför får inte jag delta tänker dom?

Så hade nog mina tankar gått om jag hade haft mer tid över, nu har jag inte tid ändå så det kvittar för min del men i en sådan här turnering ska man gå långt på sportliga meriter inte halka in på ett bananskal utan förtjäna det. Vissa är bättre på turneringsspel än andra och det skulle säkert bli några överraskingar på vägen av vissa som överpresterar i såna här matcher just för att det är Masters .Det är ju det som är kul att den är så stor den tävlingen!!

Om man ser på förra året så var det flera elit -och div-1 spelare som föll tidigt och några nykomlingar som mig själv som tog sig till andra rundan.Att varje år få möjligheten att sträva efter att förbättra sina tidigare års resultat är ju väldigt sporrande för stora massan men om vissa får fribiljetter så känns det inte helt fair faktiskt! Det finns säkert flera som förtjänar en plats här mer än vissa, och jag tror flera hade velat delta.

2008-06-07 @ 22:56:30
Postat av: DaCa

För det första så kommer det som sagt ett VM i höst som är öppen för alla, Golden tour rullar på, den var oxå öppen för alla. Huruvida några känner sig uteslutna eller inte kan jag inte kommentera. Jag har iaf bjudit in 40 spelare totalt till den här turneringen.

Och varför det är på det sättet framgår med största tydlighet i bloggen, och alla som känner sig utanför trots att man kände vinstvittring får helt enkelt hålla sig till tåls till hösten. Då får man bevisa att uttagningen av mig var fel. Det fanns bara två val kände jag, köra turneringen eller inte. Skulle den köras var det tvunget att bli efter denna modell då mitt dygn tyvärr inte innehåller dom 30 timmarna jag skulle behöva för att hinna med allt...:/ Sorgligt men sant, jag hoppas den här turneringen blir till glädje för somliga iaf.

2008-06-07 @ 23:03:37
Postat av: beyond7

Det är kanon att du anordnar dessa stora turneringar men ska dom gå av stapeln VM och Masters så ska dom också vara öppna för alla annars kan man kalla tävlingen för något som det faktiskt är då, det är allt.

Du kan ju tex. ha någon tunering som den här varje år med specialinjudna. Varför inte bara ändra namnet? Jag menar att Masters ska vara stort det är det som är grejen med Masters, och den ska tas så seriöst som möjligt och inte kännas som en tuneringen som har slängts ihop snabbt..men det kanske bara är jag som tycker så.

2008-06-07 @ 23:27:54
Postat av: DaCa

Ok, då återgår vi till ursprungsnamnet "Masterstest" då så känns det säkert bättre i magen för många.

Anledningen till namnet var att det inte kommer att spelas någon masters i år. Och att hela masters i framtiden kanske kommer att ersättas av VM.. Eller om man så vill, strunta i VM och bara spela masters. Båda tourerna på 1 år känns lite för mkt. Visst kan man ha många turneringar under 1 år MEN då måste temat, upplägget ändras varje gång, det går inte att spela efter exakt samma modell varje gång, då biter man sig i tummen.

Återigen, det kallades för ett test vi kan återgå till det, så får vi vaska fram 2008 års masterstestvinnare istället..

2008-06-07 @ 23:54:11
Postat av: Roughedge

Vi kan kalla det DaCa's invitational :P Och jag tycker nog folk som inte kommit med kan hålla sig till VM och vinna där istället!

2008-06-08 @ 00:13:34
Postat av: andreas

Jag förstår vad du menar beyond7, men DaCa om någon har ett öga för vilka som är de 32 bästa just nu. Och om det skulle finnas några andra gamla rävar som gömmer sig under hemliga nick så för de ju skylla sig själv när de inte blir uttagna.

2008-06-08 @ 01:42:53
Postat av: Mularn

Jag är en gammal räv o jag ska slakta eder allihopa!!! :)

2008-06-08 @ 03:25:13
Postat av: andreas

Det är du alltid men du gömmer dig inte (=

2008-06-08 @ 03:28:17
Postat av: beyond7

Jag tycker Roughedge förslag Daca's Invitational låter perfekt, eller även Shockplay Invitational men Masterstestet funkar juh det med bara det inte förknippas som riktiga Masters så. Det borde komma bättre verktyg till SP3 som underlättar att anordna stora turneringar och jag kan annars tänka mig hjälpa till på den hemsida jag håller på med just nu om inte allt behöver göras på shocken när det gäller det aministrativa.Och det kan ju annars bli så att man kör VM och Masters varannat år och då är det bäst att inte förminska en tävling något år, så bra beslut av Daca.Kul att han även lyssnar och tar till sig vad vi entusiaster har att säga :)



2008-06-08 @ 10:23:01
Postat av: DaCa

Mycket tacksam för alla goda ord, goda råd och trevliga idéer. Om jag kommer fortsätta som admin på shockplay efter 2008 tagit slut vet jag inte, det har med olika saker att göra.

Men om jag kör vidare 2009 så lovar jag att sätta upp en års-kalender där samtliga planerade stora turneringar finns färdigt och klart.

Vad det gäller att spela VM och Masters varannat år kan ju både vara bra och kanske lite meningslöst?! För vad är egentligen skillnaden på turnering om vi bortser från namnet?

Det jag vill hitta är den perfekta spelformen som gör hela turneringen sevärd för publik och så spännande som möjligt för alla spelare. Därav masterstestet.

Golden tour 2009 om jag finns kvar på shockplay, är en garanterad återkomst, dock möjligen något förändrad beroende på adminverktygen i Ver.3.

Men golden har ju blivit lite av en succé och det känns ju grymt kul när man lägger ner all denna idéella tid som det krävs.

Wolfs pågående lagturnering kan ju med mer klara regler och lite bättre organisation utvecklas till en mycket trevlig turnering, men om den ska spelas en gång i månaden ställer jag mig tveksam till, man ska inte slösa för mkt av det goda då riskerar det att dö ut.

2008-06-08 @ 12:31:22
Postat av: scandalplayer

Jag tycker 32 spelare e bra. Jag snackade med DaCa lite innan MASTER startade. Han frågade bl.a. om jag tyckte att jag platsade. Jag svarade naturligtvis inte på den frågan, utan sa bara att jag slagit de flesta på Shockplay nån gång. Sista dygnet blev rätt lyckat, trots en usel start mot Spiik. Tog Cronos, Mr Daydreamers, Katz och 90% skalper i MASTERS eller GOLDEN.

Så, jag tror inte DaCA behöver skämmas över uttagningen, vilket jag var rädd för efter öppningen mot Spiik. Missa en ensam vinst-chip mitt på bordet. Börjar tyvärr bli en vana. Likadant mot MASTERHAND för ett tag sen. Men jag får väl skylla på två saker. Sexiga Tess skicka ett mess om ElNino just när jag skulle slå o så hade jag tagit ett par glas rödvin.

Men Spiik är mkt bra. Bara att han deffar så grymt mkt. Tapbreaks mm. Efter en halvtimmes spel kan fortfarande fem chips ligga i en orörd fastklistrad hög mitt på banan.

Appropå bara stora MASTERS turneringar, så är jag tveksam till det. Vem orkar sköta dessa? Ett antal sådana turneringar har havererat genom åren.

Ta ex.vis Nine-Elevens World Cup (som konstigt nog fortfarande ligger kvar som en länk) Han avbröt Cupen efter bara ett litet tag. Spelare drog mitt i matcherna, när de upptäckte att de skulle förlora. m.m. m.m. Långt ifrån alla spela många matcher. Samma prob var det ju i GOLDEN i år i början. Men när spelarantalet hade minskat till en hanterbar skala återstår bara mindre än en handfull skojjare.

Jag tycker en sån här inbjudningsturnering e helt OK och trevlig. Håller helt med Daca att det inte fungerar med ytterligare en storturnering samtidigt som GOLDEN och stundande VW.

Ok, en massa toppspelare saknas. Matrix, Mbuto, ElNino, Orebronx, Muller m.fl. Men vad spelar det för roll att bjuda in dem. De spelar ju iaf inte. Godis o Hektor e ju med. Räcker långt.

2008-06-08 @ 13:05:04
Postat av: johank87

Grymt bra arrangemang som alltid DaCa! Fick tyvärr lov att tacka nej då jag har slutprov på min utb. den här veckan och blir utan dator måndag-fredag.



Hade varit skoj att testa sina krafter mot denna drös av duktiga spelare. GL alla som deltar iaf, lovar att jag kommer sitta på första åskådarplats när det börjar dra ihop sig :)

2008-06-08 @ 13:46:38
Postat av: Hektor

Ingen som tänker på stackars arme lille KroK här? Han lär ju iaf vara bättre än 5-10 av dom på listan där.

2008-06-08 @ 15:48:37
Postat av: KroK

I am ze outcast.

2008-06-08 @ 15:52:45
Postat av: Hektor

Awwww... klappar KroK på huvudet

2008-06-08 @ 15:58:55
Postat av: scandalplayer

Håller me. Inte riktigt KroK`t att han saknas.

2008-06-08 @ 17:00:42
Postat av: MASTERHAND

Ja verkligen snyggt jobbat Daca. Vilken tur jag hade som hamnade i sådan lätt grupp då. Vinner jag inte den så vore ju det en stor skräll=).

Håller med om att vissa saknas osv. Men hade Krok varit med hade någon annan saknat den som inte kom med. Omöjligt för daca att göra alla till lags. Jag tror han om någon vet vilka som platsar och inte platsar.

Kram mathilda

2008-06-08 @ 17:17:11
Postat av: MASTERHAND

Är det någon som förstår hur Hektor, andreas och guden kom med el? Nä daca jag tycker nog att du bör vara lite mer nogare nästa gång så vi får dom bästa med=)

2008-06-08 @ 17:27:41
Postat av: DaCa

Jag får helt enkelt medge att kroK föll bort ur mina tankar, tyvärr. Du var inte uttagen till dom 32 som jag hade tagit ut först, men när jag fick 6 avhopp så är det klart att du kanske skulle haft en plats, men jag håller med MASTERHAND, dels är det någon annan spelare som hade fått stryka på foten och det är helt omöjligt att ha shockplays 1700 aktiva medlemmar reggade i huvudet.

Men jag är säker på att både du Krok och alla andra som inte kom med, tar en gruvlig revansch i VM. Ett VM som förövrigt startar om 3,5 månad :)

2008-06-08 @ 18:53:34
Postat av: scandalplayer

Börjar VM om 3,5 mån ? Shit, de e då jag börjar jobba igen ; )

2008-06-08 @ 20:50:15
Postat av: KroK

Aha du masterhand du tyckte inte jag passade in? Så kollar man på listan och småflinar lite när man ser vissa namn :) jaja ja änt bitter, bara lite förvånad

2008-06-08 @ 21:56:23
Postat av: KroK

Aha du masterhand du tyckte inte jag passade in? Kan inte vara lätt att vara lika bra som du inte :)



Men sen undrar man ju hur vissa namn kom med på den listan som i mina ögon inte har presterat ett skit ända som dom tog tag i couronnepinnen :>

2008-06-08 @ 22:05:11
Postat av: MASTERHAND

Har jag väl inte sagt Krok?? Du förtjänar att vara med men det jag mena var att man inte kan lasta daca för detta. Blir alltid någon som blir missnöjd. Så missförstå mig nu inte=)

Mathilda

2008-06-08 @ 22:21:16
Postat av: Anonym

jag bara tolkade "Jag tror han om någon vet vilka som platsar och inte platsar." och "Är det någon som förstår hur Hektor, andreas och guden kom med el? Nä daca jag tycker nog att du bör vara lite mer nogare nästa gång så vi får dom bästa med=)" som jag tyckte det lät, men whatever :P

2008-06-08 @ 22:50:29
Postat av: MASTERHAND

Men lilla krok då=) Du kanske inte förstod att det var ett skämt ang. hektor o dem. Är de några som skall vara med så är det väl dem. Sedan när jag sa att daca om någon vet vilka som skall vara med så mena jag det. men han glömde dig som han sa och det finns nog några andra som skulle kunnat vara med. Men återigen tycker jag att du skulle varit med så kan vi glömma detta nu krok??=)

2008-06-08 @ 23:06:56
Postat av: MASTERHAND

Men då. Du tror inte jag skoja när jag mena det med hektor osv?? Om några skall vara med e det väl dem. Sedan när det gäller att daca vet så gör han det. Men han erkände att han glömde dig. Finns säkert några andra som han glömde med. Men återigen så tycker jag du borde varit med så kan vi glömma detta nu??=)

2008-06-08 @ 23:17:31
Postat av: DaCa

Det äro mänskligt att fela, jag gjorde det denna gång då jag inte tog ut dig KroKen, Men faktum kvarstår, du fanns inte med på den top 32 jag hade gjort från början. Och där hade du inte fått plats enligt mig, du säger att många av dom uttagna inte har några meriter, utan att du ska bli sur nu men, vad har du för meriter?

Jag hoppas alla överlever detta då vi spelar för skojs skull och det kommer större turneringar framöver och vad det gäller min nogranhet så tänker jag inte ens kommentera ett så korkat och värdelöst uttryck då jag anser mig vara väldigt välorganiserad och nogrann i det jag gör på shockplay, men jag kanske har misstolkat mig själv totalt, vad vet jag?! Jag gör mitt allra bästa iaf, det får allt räcka...

2008-06-08 @ 23:51:25
Postat av: MASTERHAND

Återigen utan att någon tar illa vid sig så gör du alltid ett bra arbete daca. Detta handlar inte bara om uttagningar men fr a det övriga.

Mathilda

2008-06-09 @ 00:07:44
Postat av: KroK

Missförstå mig inte fel DaCa, jag tycker du gör ett bra jobb som alla andra tycker, men man får ju undra lite när du väljer ut spelare som Dreamsson och GOLDPLACE när du har hederlige gamle KroK på din lista :P .. så ja menar, glömde mig vetefan om du gjorde, när du gick igenom den (vilket jag bara antar ), men att du tog in dom två gör mig lite ledsen i ena ögat när du ville ha kvalité på folket.. att du istället tar in en 12 åring med attitydsproblem och en random noob, förstod jag inte.

Äh vad vet jag..



Masterhand.. bara sluta, jag kommer aldrig gilla dig eller "förlåta" dig, jag vill lixom inte vara kompis med en inställsam människa som du så du kan ta dina ursäkter och stoppa upp dom nånstans där solen inte skiner. :]

2008-06-09 @ 02:13:56
Postat av: MASTERHAND

Det var ju fina ord krok. Jag tackar. Konstigt att bli illa omtyckt när man alltid försöker vara sportslig och trevlig. Har jag väl alltid varit mot dig krok va?? Vad är det du skall förlåta??? Men men, inte jag som gör bort mig med detta omogna inlägg du gjorde krok så ha det bra.

2008-06-09 @ 07:06:38
Postat av: MASTERHAND

Sedan att hänga ut spelare som du gör är ju osså snyggt jobbat. Oavsett vilka ord du skriver om mig el andra så tycker jag fortfarande att du borde varit med. Men är jag inställsam nu el???

2008-06-09 @ 07:25:44
Postat av: Zz

Äh, sluta vara så äckligt populistisk av dig, MASTERHAND.

2008-06-09 @ 13:04:30
Postat av: KroK

Populistisk. Jag gillade det ordet mer än inställsam! Tack Zz

2008-06-09 @ 13:28:24
Postat av: MASTERHAND

Jaja! Jag skriver mitt namn och är inte feg som vissa andra. Det tjänar visst inget att vara trevlig och ödmjuk på shockplay. Jag är aldrig otrevlig och behandlar alltid alla andra med respekt men ändå får man skit. Tack! Men som tur är är ni inte många och ni som klagar på mig har väl bara svårt att hantera en kvinna på shockplay. Jag har flera gånger blivit kallad det ena och det andra. Vilket varit väldigt roligt att höra. Jag vet att det antagligen bara är personer som inte fått testat på blommor och bin ännu och bryr mig inte särskilt mkt om dem. Men bryr mig mer om när man vet att man alltid försöker vara trevlig och sportslig men ändå får skit från vissa personer, typ dig Krok. Enl dig är jag inställsam. I mitt vardagliga liv kallas det ödmjukhet och omtänksamhet. Vilket jag tycker att jag visar här???

Men men, är de fler än dessa 2 som tycker detta så träd fram och våga stå för det.

Mathilda.

2008-06-09 @ 13:34:27
Postat av: KroK

Men det handlar mest om att jag känner att jag sett igenom den trevliga fasaden och jag bara orkar inte sånt folk. Speciellt inte när dom säger nått och försöker få det som nått annat sen. Det är väll en sak att vara sportslig och ödmjuk, jag vetefan hur ödmjuk du är när du själv anser dig själv som bästa tjejen på shockplay :\.. och det finns nog fler folk som tycker som jag, jag bara säger vad jag tycker och skiter i vad andra känner om det :) .. Och det där med blommor och bin, snacka om att dra slutsatser om nått du inte vet ett skit om. Väldigt sportsligt av dig. :) Och vadå jag har inte kallat dig nånting i stil med "Hra" eller "Slmp*" det är absolut inte min stil. Jag bara ser det som det är, jag tycker du är en rövslickare och en POPULIST!



AHHH.. varje gång jag får säga vad jag tycker mår jag bra, testa det själv.

2008-06-09 @ 13:43:44
Postat av: MASTERHAND

Jag har aldrig sagt att jag är den bästa tjejen. Har jag gjort det har jag gjort det som ett skämt. Denna fråga har jag tidigare svarat på och jag tycker inte att jag är det. Det finns flera tjejer som kan slå mig. Bpåde kat och marru har slagit mig. Jag har även sagt att denna fråga inte är viktig för mig vem som är den bästa. Jag har vidare heller inte sagt att du kallat mig de ord du sade om du läser mitt meddelande nogare. Du verkar ju missförstå mig hela tiden. Tycker osså att det är fantastiskt att du kan se igenom den trevliga fasaden. Tänk om jag är den jag visar???

Nu är det så här med att min magnus(Dentist) inte kan medverka i masters då han inte hinner och jag hade tänkt att rek. dig för daca att ta hans plats eftersom du missförstod mig från början och jag TYCKER att du förtjänar platsen. Men jag kanske är inställsam nu el??? El populistisk??? Nej jag gör det för att jag gör det för att jag säger vad jag tycker och jag mår bra av det. Det var väl så du sa el?? Jag är väldigt ledsen att du missförstod mig från början KroK och hoppas vi kan glömma detta och tro mig att jag är den jag visar här och jag kör inget falskspel.

Mathilda

2008-06-09 @ 14:01:13
Postat av: Anonym

Jag har aldrig sagt att jag är den bästa tjejen. Har jag gjort det har jag gjort det som ett skämt. Denna fråga har jag tidigare svarat på och jag tycker inte att jag är det. Det finns flera tjejer som kan slå mig. Bpåde kat och marru har slagit mig. Jag har även sagt att denna fråga inte är viktig för mig vem som är den bästa. Jag har vidare heller inte sagt att du kallat mig de ord du sade om du läser mitt meddelande nogare. Du verkar ju missförstå mig hela tiden. Tycker osså att det är fantastiskt att du kan se igenom den trevliga fasaden. Tänk om jag är den jag visar???

Nu är det så här med att min magnus(Dentist) inte kan medverka i masters då han inte hinner och jag hade tänkt att rek. dig för daca att ta hans plats eftersom du missförstod mig från början och jag TYCKER att du förtjänar platsen. Men jag kanske är inställsam nu el??? El populistisk??? Nej jag gör det för att jag gör det för att jag säger vad jag tycker och jag mår bra av det. Det var väl så du sa el?? Jag är väldigt ledsen att du missförstod mig från början KroK och hoppas vi kan glömma detta och tro mig att jag är den jag visar här och jag kör inget falskspel.

Mathilda

2008-06-09 @ 14:01:58
Postat av: KroK

omg du verkar inte fatta vinken alls.. Du tar varenda smiskslag som en kvinna :). Det är kanske dax att fukta handen innan jag låter nästa falla emot stjärthalvan, men jag tror att du inte kan hantera det riktigt. En sekunden tycker du DaCa visste vem som passade, och inte var det jag. Sen ska du rekommendera MIG som du knappt känner? Den gick jag inte på. Bra försök dock.

2008-06-09 @ 14:13:48
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Hmmm här var det heta känslor verkligen.. Håller med båda parter i olika delar om man kan säga så. ;)



Jämför man Krok mot vissa som är med är det ju klassskillnad, Krok lirade ju jämnt mot Hektor igår god damn it. Visst DaCa alla är mänskliga men den här missen är ju sjukt uppenbar, vilket jag sagt til ldig personligt också. Ta inte illa upp men ett klart fel du gjort där iaf.



Sen förstår jag inte hur man kan klaga på master? Hon måste vara en av de skönaste o snällaste på hela SP? Sluta med det. :P



ZZ



Stick härifrån om du inte ens vågar skriva ditt namn. Är du lika modig ansikte mot ansikte kanske? Jäkla fegis! klagar du på nånting till utan att skriva namn är du ju bara sjukt patetetik! Såna dryga jäklar som dig som gör sverige sämre.

2008-06-09 @ 14:20:43
Postat av: MASTERHAND

Jag gör det pga av att du misstförstod mig och att jag tycker att du förtjänar det. Jag har mött dig om du kommer ihåg?? Du visade det även i mötet med hektor igår att du förtjänar det. Men men, du verkar ha din åsikt klar men tycker det är synd att du dömer folk så lätt och snabbt. Men du vinner jag orkar inte hålla på o tjafsa mer men jag kommer ändå rek. dig för daca och om du tar platsen är upp till dig.

Mathilda

2008-06-09 @ 14:21:34
Postat av: MASTERHAND

Ursäkta det blir dubbla inlägg. Du vinner Krok. Jag orkar inte tjafsa mer. Jag kan inte säga mer än att jag är den jag är. Tror du inte på det så är det tråkigt. Jag kommer ändå rek. daca att du tar dentist plats. Jag gör det för att jag mött dig och tycker du förtjänar platsen och att du verkar missförstå mig hela tiden. Du visade även det igår när du mötte hektor att du förtjänar det. Upp till dig om du tar platsen. Men ett råd är att i fortsättningen inte döma folk så snabbt och lätt.

Jag är den jag visar här och kommer fortsatt att vara det. Oftast är det uppskattat.

Mathilda

2008-06-09 @ 14:28:46
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Fan palla, skrev ett långt inlägg som försvann ;) Men tar väl om det lite mer sammanfattat då.:)



Här var det livat... Håller med båda parter i olika delar om man kan säga så ;-).



Om man jämför Krok mot vissa andra som DaCa tagit med är det ju klasskillnad, Krok lirade ju jämnt mot Hektor igår god damn it. Jag är inte en människa som bryr mig så mycket ifall jag inte skulle kommit med för att nån annan rankar mig lägre osv, men förstår verkligen Krok! Visst DaCa du säger at tman är mänsklig etc men här har du ju gjort ett helt helt fel som jag inte fattar hur du kunde missa, det här har jag sagt til ldig personligen också (alltså ett meddelande på Sp ;-))

Men sen när jag ser att du skriver o frågar Krok vad han har för meriter? Så börjar man ju undra, man lever inte på meriter, var det inte dom 32 bästa spelarna som var tillgängliga som skulle med? aja felet är gjort men förstår inte hur man kan missa en sån klar sak.



Sen förstår jag inte hur man kan klaga på Master... Hon måste ju vara en av dom skönaste och snällaste personerna på SP. Bara för att äntligen nån är snäll i vårat "hårda armbåge land" så behöver man inte vara populist, där lurar vi oss själva. Nej sluta med det där nu! =)



ZZ



Du verkar vara en sjukt patetiskt person so mbara klagar och inte ens vågar skriva ditt namn, är du lika "tuff" ansikte mot ansikte? Nej stick härifrån om du bara ska klaga o inte ens vågar skriva ditt namn! Jäkla fegis. Såna som dig som gör Sverge sämre.

2008-06-09 @ 14:29:59
Postat av: MASTERHAND

Tack Jonas=) Känns roligt att någon är på min sida=)

Kram mathilda

2008-06-09 @ 14:30:24
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Amen det här forumet lurar mig. ;-)

2008-06-09 @ 14:33:39
Postat av: KroK

Känns som jag stack ner en pinne i myrboet.

Jag drar den tillbaka och hoppas att skadan kan bli reparerad, om jag nu inte stack ner den för djupt och träffade drottningen i hjärtat. Kommer det en plats så tar jag den och plockar ut dom jag baktalat för att bevisa min egna poäng, och kanske slår jag omkull ett par andra namn, vem vet? Jag tror jag har hjälpt dig ett steg på vägen MASTERHAND, dom här inläggen du skickat har ju vart helt utan "=)" efter varannan mening, så jag tror du redan nu visat upp en sida jag kan lära mig acceptera.. Vi får väll se. Nu drar jag mig tillbaka från debatten :) tjing!

2008-06-09 @ 14:40:36
Postat av: MASTERHAND

Är det fel och visa att man är en glad person Krok? =) Jag kan sluta använda dem om det är det som stört dig. Jag spelar som sagt inget falskspel här utan är den jag visar. Jag är ledsen om några har tagit illa vid sig om jag skämtat ibland el om det är ngt annat. Jag vet att du kommer ta magnus plats med bravur. Bara hoppas daca godtar att du tar hans plats. Så nu vill inte jag heller tjata mer om detta är helt slut=)

Kram mathilda

Du ser nu använde jag "=)" bara 2ggr.

2008-06-09 @ 14:50:21
Postat av: Anonym

2008-06-09 @ 14:53:33
Postat av: Zz

Nöjet på min sida, KroK!



A Proud Romanista!!: Jag är ledsen att göra dig besviken, men jag känner inte för att kasta pärlor.

2008-06-09 @ 15:19:22
Postat av: scandalplayer

Hade inte tänkt lägga mig i den här debatten; Men säger ändå som enda inlägg: Jag tror bara att Mathilda tillämpar det gamla kända men för alltid mycket visa rådet att "Älska era fiender" Så när hon verkar vara inställsam mot dej KroK, så är hon egentligen inte inställsam. Hon försöker bara för alltid täppa igen truten på dej ; )

KroK! Tänk på att Mathilda är en kvinna (en av de få på Shockplay) och förtjänar därför mer respekt är de flesta andra här. Betänk vad du säger. Den gamla lagen som hette "kvinnofrid" kom inte till för skoj skull.

Kom ihåg det KroK - kvinnor har eg rätt att säga saker som män inte har.

För övrigt. Ytterligare en spelar som tyvärr dök upp lite för sent för "Masters" är "Bulten i Bo" - en gammal storspelare på Shockplay. Han hade def platsat i "Masters". Han kommer nog visa det i VM senare.

2008-06-09 @ 17:18:16
Postat av: scandalplayer

Kort tillägg:

Om alla tillämpade "Älska era fiender" fanns det inga krig.

Peace!

2008-06-09 @ 17:20:35
Postat av: andreas

Det skulle vara intressant att se hur de andra grupperna artar sig, det vore trevligt om ett par screenshots kunde slängas upp såhär ett par dagar efter starten.

2008-06-09 @ 17:21:20
Postat av: DaCa

Jag har haft massor att göra senaste dagarna, därav att screenshotsen dröjer, men dom kommer upp antingen ikväll eller under morgondagen.

Och för allas frid, KroK är numera en del av masterstestet, Han fick dentist plats då denne tyvärr fick förhinder.

2008-06-09 @ 19:25:03
Postat av: MASTERHAND

2008-06-09 @ 19:54:18
Postat av: Anonym

Även solen har sina fläckar!



Och KroK, välkommen till masters!



Kan instämma på en del spelarval, men låt dom bevisa sig, man vet aldrig :)

2008-06-09 @ 20:17:41
Postat av: MrD

Även solen har sina fläckar!



Och KroK, välkommen till masters!



Kan instämma på en del spelarval, men låt dom bevisa sig, man vet aldrig :)

2008-06-09 @ 20:19:04
Postat av: MrCarl

Kul med masters! Bra att vi har dig, DaCa! Annars hade jag inte spelat på shockplay... Klockrent med alla dessa tävlingar du anordnar.. det är det som får en att vilja spela! Med dig här så blir det också ordning på saker och ting! :) Du är den bästa admin för shockplay... NÅNSIN! Ingen kommer kunna göra bättre... Så jag hoppas du stannar kvar! Ja... ville bara nämna det!

2008-06-10 @ 12:32:14
Postat av: MASTERHAND

Håller med förgående talare helt. Du gör ett fantastiskt jobb daca. Helt proffesionell i ditt arbete och couronnen skulle gå under om du försvann. Så snälla gör inte det.

Märkte du Krok inget "=)"

Hon bättrar sig =). Lycka till nu i masters KroK.

Mathilda

2008-06-10 @ 13:00:47
Postat av: KroK

Tack =)

2008-06-10 @ 13:17:23
Postat av: MrD

Jag ska börja med att säga att du Daca givetvis gör ett jättejobb med allt detta du åtagit dig, tror inte att många andra skulle ha tålamod till det!

Men vår nuvarande admin är också mänsklig, jag tycker att även Daca kan göra saker och ta vissa beslut som kan diskutteras och ifrågasättas!? Men det är bara normalt så inget ont menat om det.



Däremot skulle jag vilja fråga vad det är som gör att Daca är en bättre admin än t ex wiig som va admin för couronne ligan förut?

Jag tyckte att wiig va en otroligt bra admin, bara det att "vissa" tyckte inte om att han va lite hård (framförallt mot "kända" "populära" spelare) men det tyckte jag va bra! Han satte gränser i en tid då det va mycket snack och mygel och fuskande i ligan!?

Ge bort elitguld hit och dit va helt enkelt inte ok för honom!

wiig va admin under en mycket svår tid och med VÄLDIGT annorlunda förutsättningar än Daca (språket, respekten för att nämna endast ett par saker)

Det är faktiskt så att jag var i ligan då och lyckades i ett fall stoppa ett bortgivet guld som var i görningen (detta mellan 2 st enormt omtyckta och "respekterade" spelare) då den ena parten sa till mig att "schh he ows me 1"

När jag då sade att jag inte tänkte vara tyst om detta berättade han själv till wiig vilket resulterade i att tre spelare inom några dagar gick ur eliten i couronne!

Efter detta fick wiig utstå ännu mer skit, är det verkligen befogat?

I mina ögon va wiig den bästa admin för couronne ligan, han va stark och vågade stå emot! (säger inte att Daca inte gör det)(för er som har lätt för missförstånd =D)



Har dock inget att klaga på i din roll som liga admin, tycker till exempel att det är bra att Goldstar och Kliffhanger fått spela i eliten båda två ;)

Tror inte wiig hade rätt verktyg för att hålla koll på dom, och eftersom alla klagade så kunde han inte låta dom spela.

Även jag och Katjziska va nära att får dra oss ur ligan, pga samma ip. Och det va inte pga wiig utan för alla klagomål från medlemmar!

2008-06-10 @ 15:44:39
Postat av: MASTERHAND

Bra skrivet Mr D ang. detta att flera från samma ip kan spela. Jag om någon var kritisk till detta från en början och gav det ena o det andra till billa, gucci, kliff osv som jag idag ångrar. Detsamma mot dig o kat som jag någongång inte kunde hålla min snabba käft utan påstod att ni skulle hjälpa varandra som jag även där ber om ursäkt för. Det var när jag var ny och inte kände till personerna så mkt. Idag har ju jag o magnus mött varandra i liga så jag skall inte säga ngt. Jag tror som sagt att detta är rätt uppenbart när det fuskas. Jag kommer ihåg att det klagades mkt på wiig men jag vet för lite ang detta för att uttala mig om han.

Visst gör daca misstag vi alla är mänskliga och felar. Jag gör det hela tiden som sagt=) Men sådant är livet. Det som gör att jag "diggar" daca så mkt är att han kommer på nya ideer ex olika tuneringar landskamper osv vilket gör att man inte tröttnar som man skulle göra om man dag ut o dag in spelade bara i ligan. Men skall bli intressant att följa denna fråga i forumet.

Mathilda

2008-06-10 @ 16:13:16
Postat av: DaCa

Till att börja med så måste man som admin sätta gränser direkt för vad som är okej och inte okej att göra eller bete sig.

Nu ska man tänka på att ligan består av mycket mer än bara eliten, men många verkar tro att det bara är där som det behövs göras något.

Jag har sen jag började som admin satt mina gränser och mina regler för ligan och nästan alla sköter sig väldigt bra.

Jag har samma verktyg som wiig hade så det är ingen som helst skillnad, men det är ju en hyfsad fördel att kunna svenska eftersom så många spelare är ifårn sverige.

Jag jobbar dagligen med problem i ligan såsom avhopp, plus/minus, otrevligheter, någon har dragit, någon vägrar spela, någon har fått problem med anslutningen osv osv..

Det handlar mest om att som admin sätta sin egna prägel sina egna tydliga regler så har man "vunnit" mycket redan där. En ömsesidig respekt admin/medlemmar jobbar jag efter.

Huruvida wiig fungerade som admin kan jag inte kommentera eftersom jag var borta under den tiden men uppenbarligen har den ömsesidiga respekten inte funkat och kanske satte han fel prägel?

Innan man tar ett beslut så måste man veta till 100% att man gör rätt beslut, det finns inte utrymme för chansningar.

I en situation där jag angående en match mellan 2 spelare får in 2 helt skilda förklaringar om vad som har skett, så måste ju en lösning finnas, det resulterar oftast med att en blir glad, den andre vansinnig. Då måste man naturligtvis förklara varför man gjorde ett visst beslut och inte bara lägga locket på.

Det strular just nu väldigt lite i elten och det kan bero på många olika saker, men främst är ju att spelarna i eliten just nu är en samling väldigt trevliga och sportsliga individer. Dom som ställer till problem har DaCa efter sig direkt.

Så, att vara admin är inget glassigt finlir som många tycks tro, det tar mycket tid och arbete att skapa en bra harmoni och stämning i ligan. Det är lösningen till att den ska fungera bra.

2008-06-10 @ 16:25:56
Postat av: DaCa

Och när det gäller 2 konton från samma ip så har jag 100% koll på när det är okej och inte okej.. Det kan man inte komma undan. Så finns det 2 från samma hushåll som spelar så är jag säker på att allt går rätt till, i alla andra fall så förbjuder jag det omgående. Det skedde senast, i går..

2008-06-10 @ 16:31:20
Postat av: MrD

Tror inte att det var den "ömsesidiga" respekten som va fel i fallet wiig.

Tror att det (åtminståne i vissa fall) handlade om att det va personer som hade för stort inflytande på shockplay som hamnade i konflikt med wiig.

Inte så himmelens svårt att lista ut vem som drabbas då?

Givetvis vet jag inte allt om wiig o hans admininsats, men jag vet att han kämpade oerhört hårt för att bibehålla ett lugn och en rättvisa i ligan. Givetvis inte bara eliten!

2008-06-10 @ 16:44:05
Postat av: DaCa

Ok, efter vad jag förstår så tappade medlemmar "respekten" för honom och därmed så var den ömsesidiga respekten förbrukad. Har hört många olika spelares version och tycke om wiig när det gäller pingisligan. Där var han iaf inte vidare populär, och där vart han anklagad för att göra beslut som gick i linje med dom inflytelserikaste medlemmarna i den ligan, man vad vet jag?

När det gäller att ha en konflikt med mig så sätter jag ingen som helst skillnad på vem det gäller, jag tar samma beslut oavsett vad spelaren ifråga heter.

Hård men rättvis sammanfattningsvis.

Men som sagt, jag vet ej hur han arbetade osv, jag vet bara vad folk tyckte om honom och vad dom tyckte om att jag var tillbaka som admin, jag gör mitt allra bästa och det har funkat bra hitills..

Som admin så är det såklart väldigt svårt att ha fullständig koll på i detta fall 28 grupper, då slinker det alltid igenom några "regelbrott", men det är av stor vikt och naturligtvis väldigt viktigt att man som admin även får hjälp av er, spelarnas, öron och ögon då jag själv som sagt varken ser eller hör allt. Men blir man informerad på det man missar så är det klart man ingriper. I övrigt så är det ju lite väl ruttet att kalla det dåligt jobb eller gjort ett dåligt beslut så fort man gjort något som inte gillades i allas ögon, vilket är omöjligt att göra då man inte kan behaga alla.

Jag tar dom beslut som går i linje med mina egna värderingar och regler och då bryr jag mig inte om vad andra tycker, jag har ju då trots allt gjort det jag skulle.

Som jag sa tidigare, när ett beslut tas så är det väldigt sällan som båda parter (spelarna) blir helt nöjda, skulle så vara fallet skulle det inte funnits ett problem från början..

Aja, jag har vart admin i 2.5 år och är inte bara admin för ligan, det är mkt mer jobb om det allmänna på shockplay iofs, men jag vet hur jag måste sköta det.

2008-06-10 @ 17:00:26
Postat av: MrD

Som sagt jag vet inte allt om hans admininsats. Men jag vet att det finns ENORMT mycket uttryck och fula ord som han fått kastat på sig som han definitivt inte förtjänat.

dessutom är jag ganska säker på att om en DaCa hade gjort exakt som han så hade inte en enda utav dom som sa detta till honom sagt ett ord ;)

Tyvärr måste jag säga, för detta innebär ju att alla admins inte har lika respekt inför medlemmar heller!?

2008-06-10 @ 20:07:27
Postat av: Anonym

Man kanske ska fundera på 2 saker..

1.Varför kallar inte medlemmarna mig för en massa skit då?, är det dåligt eller?, ska jag tolka mitt arbete som bra lr dåligt, kan ju vara bra om jag har kvar min ömsesidiga respekt..



2.Varför drogs den här diskussionen upp av dig Mr Daydreamer, har du något emot mig som admin så får du gärna kläcka ur dig det, om det är wiig du önskar få tillbaka så kommer nog inte det att ske, inte den närmaste tiden iaf.

2008-06-10 @ 21:46:38
Postat av: MrD

Hehe, nej jag har inte något alls emot att ha dig som admin! Du gör ett bra jobb!

Anledningen till att jag tog upp det är din brors inlägg att du är o kommer att vara bästa admin någonsin. Kanske du är, men isf är du i min mening delad 1a med wiig. Jag tyckte han va riktigt bra med!

Vettefan om du varit i den situationen med dem spelare som det va diskusion med då! Men om du vart det hade dom inte satt sig emot på samma sätt!

Förmodligen pga att alla anser att du "är något" på shockplay (vilket du förvisso är) Men jag tror folk ser dig att ha mera status än wiig o det kändes som han blev hackkyckling :P

Allt ja är ute efter är att framhäva att han var en bra admin :)

2008-06-10 @ 23:45:16
Postat av: Hektor

Hörrni grabbar! Glömmer ni inte den mästerlige pingu?



Den enda som fått pli på wickey27! ;)

2008-06-11 @ 03:15:48
Postat av: MrCarl

Mr Daydreamer... Hur kan du veta att dom inte skulle satt sig emot DaCa på samma sätt? Eller på ett värre sätt? Du fårla börja kämpa för att wiig kommer tillbaka som admin igen då... Om du med alla dessa inlägg vill framhäva vilken perfekt och bra admin wiig var.. Låter mest bara som att du tyckte synd om wiig som tydligen inte fick någon ordning på shockplay... o visst är det synd om honom... jobbigt läge! Wiig var kanske en superbra admin som du säger, men DaCa är bättre.

2008-06-11 @ 05:58:57
Postat av: MrD

Jag vet det pga vilka spelare det handlade om :P Nog om det!

Vill inte på något sätt framhäva att han va perfekt, för om du läst innan så såg du jag skrivit att jag inte vet allt om hans admininsats! ??



Jag tyckte han gjorde det bra att han orkade stå emot trots det hårda tryck han fick på sig, skull säkert brorsan din med. Kanske visar sig en dag, vi får la se! (Hoppas inte givetvis)

Ja alla har vi ju olika åsikter.

Att för dig att säga att DaCa är bästa admin får stå för dig, så står jag för att jag tycker wiig va lika bra. Men DaCa har ju en fördel nu eftersom wiig inte längre spelar spelet om adminKung ;) (det sista va ett litet skämt, just in case)

2008-06-11 @ 09:55:19
Postat av: MrCarl

Men kära Mr Daydreamer... DaCa får stå ut med all tänkbar skit varenda dag... "kanske visar sig en dag" du vet inte vad du pratar om gosse lilla...DaCa har fått skaplig ordning på shockplay! Var ju katastrof förr... DaCa sätter inte gnällande medlemmar på "ignore" heller, vilket wiig gjorde.. Utan han hjälper alla och löser varenda skitsak på det sätt han finner lämpligt... Inget glassigt jobb det där, som du tycks tro! Tycker inte du ska prata om DaCas sits, när du inte har den blekaste om vad han får utstå varenda dag.. Skärpning nu, Mr Daydreamer!

2008-06-11 @ 10:31:49
Postat av: Anonym

Men kära Mr Carl... lol

DaCa står ut med mycket, kan ja med lista ut. (kan nog en ko lista ut med arslet)

Men jag är inte ute efter att sätta din kära bror i väder vännen, visste inte att det va ett så känsligt ämne, då hade ja inte sagt nåt alls :s

Nejm jag vet inte vad det innebär att vara admin, men jag vet vad en asmin gör o snart vet ja ännu ner vad en admin gör (har ju en i huset för tillfället) och vet att det inte handlar om att glida runt på vågorna, fan jag som försökt med massa parenteser för att inte bli missförstådd :/ funka föga...

Skärpning Mr Carl.... allt jag sa/säger är min åsikt, och det har jag välla rätt till??

Och min uppfattning av wiig är att han va en bra admin, månne jag ha fel. Jag kan ju inte veta vad han har och inte har gjort egentligen, so be it!

Men jag vet dock att ingen förtjänar vissa ord han fått utstå ivf, oavsett om han anses vara bra eller dålig som admin.

Over and out från mig innan känslor går över styr ;)

2008-06-11 @ 15:49:20
Postat av: MrCarl

Inget känsligt ämne alls... blir dock lite less när du påstår att DaCa inte har gjort ett skit o inte får utstå något... uppfattade som att det var det du menade när du skrev att han kanske en dag får skit... det låter som du tror att det är att glida runt på en räkmacka, men det handlar om flera timmar varje dag.. GRATIS! Nej inget ska gå överstyr.. så låt oss lämna detta ämne... ha det så bra! Hoppas vi ses på couronneträffen! :)

2008-06-11 @ 17:00:25
Postat av: DaCa

Så länge man inte vet hur det är att ha vissa positioner så ska man nog inte yttra sig så mycket om saken, jag för ingen tävling mot nån annan att bli "den bäste admin" som finns, det handlar inte om det. Jag har fått ett adminuppdrag tilldelat av Rocketman och det är väl upp till honom att bedöma vem som är lämplig eller inte och huruvida man gör ett bra jobb eller inte.

MrCarl (Min bror ja) vet väldigt mkt om hur jag har det som admin, och i slutänden så är det alltid HUR man hanterar alla situationer som uppkommer som avgör hur ddet funkar på shockplay, t.ex i ligan.

Men som du sa Mr Daydreamer, vi lägger locket på, den här diskussionen behövde aldrig starta egentligen och jag vet egentligen syftet till att du gjorde det.

Visst, du ville framhäva wiig, det är helt okej, men jag tolkar det inte så då det verkar vilja få fram nån form av jämförelse admins emellan, vem är bra vem är dålig.

Vad du är har emot mig (om du nu har det) så lever nog livet vidare för min del.

Till sist, Om jag ska tolka dom väldigt många pm´s jag fått om wiig så har han gjort ett väldigt dåligt jobb. Men som sagt, det tolkar jag "bara" utifrån vad massor av medlemmar har sagt.

Soo Looong..:)

2008-06-11 @ 17:13:57
Postat av: MrD

Ja vi ska lämna änmet för ni missförstår mig båda två, kanske flera med men men, Jag hade bara goda intentioner med att göra ett enda inlägg om wiig. Sen hur den verkliga historien ser ut, ja det vet tydligen inte jag ;) Den delen av wiigs adminjobb jag var "delaktig" i skötte han bar, va allt jag ville ha sagt.

Men måste ju säga att räkmacka låter gött, men e ingen favorit =D

Återigen DaCa gör ett bra jobb på sp, o jag förstår att det handlar om ett stort antal timmar. Är inte så att jag inte känner till shockplay, har trots allt varit här mer än 5 år ;)

2008-06-11 @ 19:09:51
Postat av: MrD

Bara för att klargöra oxå, så vi inte fortsätter på missförståndets bana. Jag vill absolut inte ha någon osämja oss fredliga människor emmean :)

Bara för att jag ville framhäva en person som jag då för stunden när jag var inblandad gjorde ett bra jobb, behöver väl inte betyda att jag klankar ner på den andre eller ogillar den personen? =D

2008-06-11 @ 19:16:07
Postat av: gäddan1

hallå allihopa, kommer nog inte att bli så mycket golden för mig i forsättningen pga= jobbar o fiskar

det är ju sommar, men kommer tillbaka till hösten nån gång o tar nya tag, har spelat lite nu den senaste månaden, men faktiskt varit ute ibland och smygtränat "haha" med nicket aborren2, håller ungefär div 2 klass just nu, lycka till allihopa i golden. som jag sa tidigare och håller fast vid det= Andy eller andreas assvard kommer att ta medalj i golden enl mig vilken valör återstå att se

??????????

2008-06-11 @ 21:33:02
Postat av: smekarN

Synd jens att du itne sa till mig tidigare, då hade jag gått med i denna. att du skrev till mig på msn eller nåt, en utmanning tackar man itne nej till :)

2008-06-13 @ 17:30:39
Postat av: DaCa

Du hade ju deklarerat att du slutat spela, då kan jag ju inte plocka med dig, det skulle ju vart ganska onödigt? :)

2008-06-13 @ 20:32:02
Postat av: MASTERHAND

Fyndigt gäddan. trodde aldrig att det var du=)

2008-06-13 @ 22:10:47
Postat av: scandalplayer

Gäddan! Du kanske kommer ihåg att vi spelade nere i div 3 nånstans - eller var det i div 2 nyligen Fast jag vara ClearWater då. Jag kände igen din spelstil direkt och fråga tom DaCa om det inte var du. Han svara dock inte på frågan.

Men vem skulle kalla sig för ett så snarlikt namn, tänkte man ju?

Tänk om ngn annan gick ur ligan och ville vara anonym med ett annat namn - och tog ett liknade - Det vore ju helt Crazy - Så skulle ingen göra :)))

2008-06-14 @ 09:35:17
Postat av: gäddan1

haha kommer ju fram ändå med ip nummer.. jag körde som aborren2 ett tag pga= jag fick ett 7 dagars-mynt

som ja förlängde lite o smygtränade lite , ha det bra allihopa.. focus nu andy på golden när det drar i hop sig snart,, håller alla tummarna för dig.... stå på dig masterhand o ta inte en massa skit.. jo det stämmer det va i div 3 scandal.

mitt nästa nick kanske blir gösen 3 typ ((((

2008-06-14 @ 17:28:24
Postat av: scandalplayer

Jo det finns ju en hel massa sånna namn - typ:



braxen3, laxen3, harren3, mörten3, öringen3 -

2008-06-15 @ 09:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0