Blickar framåt...

image5

Här är slutresultatet i landslagskvalet och det blev en jämn historia, fruktansvärt jämnt!!
Grattis till SmekarN & MrCarl som tog dom 2 platserna som stod på spel denna gång.
Detta innebär att pga att SmekarN inte kan spela på Fredag så tar MrCarl platsen som spelare 5 i landskampen mot Holland och SmekarN spelar nästa landskamp som jag hoppas och tror blir mot Danmark eller Tyskland.

Söndagen den 1 Juni klockan 20:00 så möter vi "världslaget" och landslaget jag har tagit ut till den matchen är det laget som jag i dagsläget skulle tagit ut om det vore VM..:

Zimond
Hektor
Godisguden
Puffe
andreasaswardh

Vilka ni ställs mot är inte riktigt klart så jag väljer att invänta alla deras spelare.

Landskampen mot Danmark eller Tyskland kommer att spelas någon gång i mitten av Juni.

Jag skrev förut att jag skulle köra ett "masters-test", med det menar jag att jag ska prova en ny spelform främst när det återstår runt 32 spelare (beror på antal startande).
Jag kommer att välja ut dom 32 spelarna från vida världen som jag anser vara dom bästa just nu på shockplay och så kör vi ett test av detta.
Först kommer jag lotta in alla spelarna i 2 grupper á 16 spelare.
Alla möter alla, 6 bästa från vardera grupp går vidare.
12 spelare gör upp i en slutturnering där det handlar om att dels komma top 6, och sluttabellen fungerar som en positionstabell dessutom, då det är mkt viktigt och fördelaktigt att komma så högt upp som möjligt.

När denna turnering är färdigspelad och top 6 är klar, så kommer det bli utslagningsmatcher.
6an ska möta 5an i en utslagningsmatch på utsatt tid inför åskådare :)
Vinnaren där tar sig an 4an, vinnaren där möter 3an.. Vinnaren där möter följdaktligen 2an, och det kan ju betraktas som en semifinal.
Tills slut har vi har vi bara 2 spelare kvar, den som slagit ut spelare i utslagningsspelet och turneringsettan, dom 2 möts i en ren final.

Kom ihåg att alla utslagningsmatcher ska spelas på utsatt tid och spelas i bäst över 7 set.

Jag kommer höra av mig till dom spelarna som kommer med denna gång och allt startas någon vecka in i Juni..

Kommentarer
Postat av: Roughedge

låter mycket intressant! Grattis MrCarl och SmekarN till platserna. Bra jobbat

2008-05-22 @ 16:40:54
Postat av: MrCarl-

Tack så mycket, Roughedge! :)Ska bli kul att återigen få dra på sig landslagströjan! Fin idé med masters-varianten där.. Ska bli intressant att följa! :)

2008-05-22 @ 23:19:57
Postat av: MASTERHAND

Ja jätteroligt Mr Carl. Grattis! Du förtjänar platsen. Alla pratar om Holland, england och världsláget osv... Men den svåraste matchen blir när landslaget möter tjejlaget=) Mkt prestige blir det. Förlora mot ett tjejlag skulle ju vara pinsamt=) Gör nog de flesta killarna nervösa=) Vi har ju några tjejer som kan störa de flesta( och nu lär vi vara jättemotiverade) och hur matchen kommer att gå till gör det ännu mer intressant. Nedå klart killarna är storfavoriter men underskatta inte oss. Ni vet vad vi kan i våra bästa stunder=)
Kram Mathilda

2008-05-23 @ 11:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0