Mr.Godisgudens couronneparty 25/10-08 :)

Some randompictures from the party =)
Hektor play some couronne :)

Playshocker was his opponent =) And also this evenings mster in couronne.

Godisgudens biggest smile =)

Zimond with a cold beer :)

Godisguden in action.

Zimond and Godisguden

Marru, Hjerternio, Playshocker and Hektor..

Zimond "drink beer", Godisguden, Hektor and Hjerternio..

Playshocker, Marru and Zimond play poker..

A tired Hektor and a happy DaCa hehe :)

Ziomond & Godisguden goes crazy..

Godisguden and Hektor training before the big fight against DaCa the hulk! :D

Ooohlala... Round 1..

Ooohlala... Round 2..

Ooohlala... Round 3..:) Ask Zimond and Marru about Round 4 because i fell asleep :)

Time to go home again...

Im sure Marru has more pictures in hers blog, i have a few more pics im gonna post later =)
This was a great evening and its time for irl-party #4 in Nora next summer-09..

Kommentarer
Postat av: DaCa

Haha, this was a great evening.. We had competition in 3 games, Bowling (Daca won), Irl-couronne ( Playshocker won), Poker ( Hektor won), and overall winner was of course the one and only DaCa..!! :))

2008-10-26 @ 18:35:08
Postat av: DaCa

Big News =)

Hektor and Zimond is now a part in the World Championship, Group 16, there you find them so now we have all the best players in WC =)

2008-10-26 @ 18:37:56
Postat av: Martin

You guys seem to have had a nice evening :)

Looks like someone had an extra good time :) Sparkies?

2008-10-26 @ 18:49:09
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: marru

Åh herregud, du satte in bilderna oxå haha..

Tack för ett roligt party..jag sätter in bilder o videos på min blogg senare!

2008-10-26 @ 18:58:43
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: krok

jesus tittie fucking christ! :D

2008-10-26 @ 19:14:57
Postat av: Zimond

Där ser man!

2008-10-26 @ 20:28:07
Postat av: hjerter

Haha måste lägga in lite fler bilder om hur kvällen såg ut, bland annat min & playshockers fina bild när vi har gått o lagt oss o sovit i bilen o ingen vet vart fan vi tagit vägen. ^^

Skön brottningsmatch kvällen avrundades med för övrigt (Y)

2008-10-26 @ 20:29:25
Postat av: scandalplayer

Kul att Hektor o Zimond nu e med i VM. Jag spelade i morse ngr matcher mot Sese. Han sa att han inte blev med bl.a. av den orsaken att Hektor inte skulle vara med. Så re kan bli.

Vi hade i våra matcher ngr ganska bra ideer tyckte vi. Varför inte ge gamla bra spelare ett wild card ibland upp för att ersätta en free place i div 1. Varför inte ge 1:an 2:an o 3:an i Elitligan 3, 2 respektive 1 veckas frispel i Shocken?

Tror det skulle bidraga till en mer positiv inställning till ligan.

Jag menar - det är orimligt att en sån som Sese skulle känna sig motiverad att ta upp ligan när han i Div 4 inte hittar ngn online. Det sa han också själv.

Vi hade mer förslag också. Bl.a. pratade vi om märkenas vara eller inte vara

2008-10-26 @ 20:41:37
Postat av: DaCa

Bra att det finns synpunkter.. Då finns det all anledning att "tänka till", Att ge friplatser till s.k gamla spelare ser jag som 1.Orättvist mot andra som inte är en "gammal" spelare.. 2.Vad utmärker att man tillhör kategorin gammal spelare? 3.Vi har kört samma regler under i stort sett hela min period som admin, närmare bestämt 85 veckor, och jag ser absolut ingen anledning att i dagsläget ändra på det, och jag är inte en person som delar ut fördelar bara för att man råkar vara en "bra spelare", alla får rätta sig efter samma tillämpade regler.

Men som sagt, alla förslag är bra.. Mitt förslag bl.a, en helt ny utformad liga skulle underlätta för en sån som t.ex Sese som har svårt att hitta motståndare som är online (jag är mkt medveten om problemet) men jag varken kan eller vill gå in närmare på exakt hur denna nya utformning skulle se ut, men förslaget ligger iaf just på arbetsbordet på raketspels kontor =)

Jag hoppas och tror att merparten av alla medlemmar känner att regler ska finnas till för alla och inte finnas för att göra massa undantag för t.ex det "gamla gardet"..

2008-10-26 @ 22:28:55
Postat av: GodisGuden

This probably was the best drunken party ever, those who werent there... too bad! haha it was a really nice day part from that daca cheated in the bowling event, he used all his skill to get all 10 pins even though i told someone a couple of days before to make sure daca had injured his bowling hand :D

thank you all for coming and there will be more days like this at my place!

You were all very fun to hang out with....

2008-10-26 @ 23:36:05
Postat av: scandalplayer

Återigen - Kul att några fair players kommit med i VM på sluttampen. Tänker på Hektor o Zimond.

Sådana spelar behövs verkligen här.



Som motpol -

känner jag mig tvungen att förtälja vad som hände i min match i VM mot en viss “Calippo”, eftersom VM sägs ska vara fri från cheating och unfair uppförande.

Calippo och jag hade en hård match, som varade ca 1,5 timmar. Ställningen var 2-2 och jag var grön i 5:e set.

Läget var sådant att de skulle bli tie igen. Jag hade en enkel att sätta som grön - men helt plötsligt upptäcker jag att Calippo tydligen satt på timern. 5 sekunder återstod.

Jag kände att det enda var att leta efter “Print screen”-knappen och sen slänga iväg ett skott - men timern sabbade alltihop.

Jag fick alltså en print screen på det hela och har skickat det hela till VM-admin.



På printen syns att Calippo tryckt på timern och att min gröna ligger mitt på bordet. Om ngn vill ha printen, så säg bara till. Jag kan inte lägga upp bilden här.



Jag undrar vad man sagt om det var en VM final och samma sak hände och typ 25 stycken varit åskådare.?

Skall bli intressant att se hur detta bedöms, när man påpekat att alla former av ojust spel skall beivras. Här har jag bevis samt Calippos spydiga kommentarer efteråt på print screens.

GL i VM !

2008-10-27 @ 10:47:20
Postat av: scandalplayer

Nyhet:

En positiv sak kan jag tillägga - och det är DaCa´s kloka beslut i Grupp 11. Det handlade alltså om min match mot Calippo. Se ovan!

DaCa har beslutat att ställningen skall vara 1-1 och en vanlig match med “först till tre” skall avgöra det hela.

Det kommer naturligtvis inte att synas i gruppen utan där står min förlust med 2-3 kvar.

Men DaCa rättar till det hela efter 1:a omgången.

Han har också erbjudit sig att kolla på matchen. Vet inte om det är genomförbart - med tanke på tiden.

Jag tycker ditt beslut var bra och klokt DaCa!

Det kan bara också bidra till att sådana här problemn minskar i fortsättningen. Hoppas det iaf.



2008-10-28 @ 08:48:14
Postat av: Müller

Men du kanske hade varit lite väl långsam mot honom? Om du bara hade en grön kvar i mitten och du hade tagit hela 20 sekunder på dig kanske man kan förstå att du fick en timer på dig.

2008-10-28 @ 17:06:07
Postat av: scandalplayer

Tjena muller - Naa - Han satte på timern på en gång - så det var inte det att jag tog lång tid på mig som gjorde det hela - det visste han inget om när han tryckte på timern - då hade det gått noll sekunder.

Men nu är matchen omspelad - och matchen var superjust - men DaCa som superviser.

Min blygsamhet förbjuder mig dock att tala om vem som vann denna gång. Men matchen var mkt jämn iaf.

PS. man kan inte se resultatet i grupp 1 - för förra resultatet står kvar - det ändras när tiden har gått ut.

Om ingen sätter på timern förstås!

2008-10-28 @ 18:53:48
Postat av: spiiik

Om du såg att han tröck på timern direkt efter 0 sekunder, varför gjorde du inte stöten direkt ?

2008-10-28 @ 23:11:56
Postat av: Andreas

En befogad fråga, nå scandalplayer vad har du att säga?

2008-10-29 @ 16:43:20
Postat av: scandalplayer

Problemet med er är att man alltid måste säga samma sak 2 ggr.

Så här sa jag i mitt första inlägg (Se ovan!):

- - -

Ställningen var 2-2 och jag var grön i 5:e set.

Läget var sådant att de skulle bli tie igen. Jag hade en enkel att sätta som grön - men helt plötsligt upptäcker jag att Calippo tydligen satt på timern. 5 sekunder återstod.

- - -

Spiiik o. Andreas! Har ni fattat nu?



Observera! Matchen hade pågått i 1,5 timmar. Utan timer. Varför skulle man över huvud taget i undermedvetna tro att ngt sådant skulle inträffa?

- - -

Andreas har ett rätt kort minne.

Kommer du ihåg vad du anklagade mig för i en match mot MASTERHAND?

En chip var kvar - Jag siktade länge - och missade.

Du anklagade mej för att medvetet ha missat.

- - -

Denna situation erinrade jag mig nu - och ville inte göra om misstaget.



Spiik o Andreas! Gå till Wolfys blogg o se Calippos erkännande - Om det INTE hade varit så att Calippo satt på timern direkt - så hade ju han protesterat.



Har ni förstått? Eller måste jag ta det en gång till?

2008-10-29 @ 19:42:30
Postat av: scandalplayer

Jag skulle iofs föredra att vi ca(ns)lippo det här nu!

2008-10-29 @ 19:45:58
Postat av: scandalplayer

Jag noterar att 53 st. (= ca 20%) inte spelat någon match i VM - 2008-10-29 - Trist - Men det e kul iaf!!!!

2008-10-29 @ 21:54:10
Postat av: MASTERHAND

Ja själv har man hamnat i en grupp där aldrig någon är inne. Gjorde ett misstag el snarare kunde jag inte spela de första dgr. Sedan att jag spelat som en kratta är mitt eget fel. Man får hoppas att det blir lite mer aktivitet de sista dgr. Menar man vill ju ogärna åka ut i första omgången=)

2008-10-30 @ 11:26:30
Postat av: DaCa

Tycker det e trist med all denna inaktivitet!! Fan, har man anmält sig så borde man ju rimligtvis ta sitt ansvar och spela, varför anmälde man sig annars? det har iaf strulat väldigt lite hitills, något som glädjer. Men för oss att förutse vilka som kommer att vara inaktiva är ju förstås omöjligt, så vi kan tyvärr inte göra så mycket åt det.

Man får hugga sina matcher så fort det finns chans och även se till att vinna! :)

2008-10-30 @ 20:31:03
Postat av: scandalplayer

Sant som du sa DaCa!

T.ex. idag - "jeffandsueannto" kom online i grupp 11 -

Både jag o calippo spela mot han - o hur det gick kan ni se - men - jag e glad - för jag gick upp i ledningen i gruppen - även om det inte syns - av känd anledning - SidDan som jag loosa mot med 2-3 ligger 2:a

2008-10-30 @ 21:50:34
Postat av: scandalplayer

Men hoppas att Hektor o Zimond går vidare fr. grupp 16. De var iaf online idag (30 okt) men ingen annan - men de har hela helgen på sig ; )

2008-10-30 @ 21:54:16
Postat av: scandalplayer

Sese har ju iaf tagit greppet i grupp 22 (4-0)

2008-10-30 @ 22:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0