GOLDEN TOUR 2009, IN 3 GAMES.

GOLDEN TOUR 2009

Nu kör vi igång igen med Golden Tour.

NYHETEN detta år är att Golden tour kommer att avgöras i 3 olika spel, alla fristående såklart. Couronne, Backgammon & Pingis.

Anmälningsknapp kommer inom kort att dyka upp på Shockplay, en för vardera spel så var NOGA med att anmäla er till rätt spel och att inte anmäla till ett spel som ni inte har för avsikt att deltaga i.

Reglerna kommer att se ut som förra året ungefär, dom exakta reglerna spel för spel kommer att dyka upp om ca 1-2 veckor, på Golden Tours egna hemsida.

Starten av Golden sker Söndag 1 Februari, och kommer att pågå fram till den stora finalen den 9 Augusti.

Men jag tar det igen så inga missförstånd sker, det kommer alltså samtidigt att spelas 3 OLIKA Golden tours, så det är inte en och samma Golden med 3 spel.

Anmälan är såklart bindande så anmäl er INTE om ni på förhand vet om att ni kanske inte har tid att fullfölja hela Golden, anmäl er inte om ni hatar pushspel för det kommer att förekomma i stor utsträckning.

Vi är 4 admins som kommer att sammarbeta med detta,

Couronne: DaCa

Backgammon:Marru

Pingis: Tuggummi

Allround: Roughedge

Mer info om detta kommer i mitten av januari när hemsidan blir officiell, men till dess så kan alla hålla utkik på shockplay och anmälningsknapparna :)

Hoppas på ett stort och lyckat arrangemang..

// Admins GoldenTour 2009


Now we are going to arrange a Golden Tour again.

THE NEWS this year is that Golden Tour will be arranged in 3 different games, all free-standing of course.

Couronne, Backgammon and Table Tennis.

Soon there will be buttons at Shockplay where you can sign up for the tournaments, there will be one for every game so be THOROUGH to sign up for the right game and not to a game you have no intention to participate in.

The rules will look pretty much as last years, the exact rules will show up in about 1-2 weeks, at Golden Tours own website.

The start of Golden Tour will be Sunday, 1st February, and will proceed til the big final in 9th August.

But I will take it once again so none misunderstandings emerge, The Golden Tour will be played in 3 DIFFERENT games so it wont be one Golden with all the games in the same.


If you sign up, you must fulfil it and participate,DON'T sign up if already know you wont be able to play the whole tour trough.

And don't sign up if you hate defensive-playing (pushing), because that will occure in a big spread.

We are 4 admins that will co-operate with this:

Couronne: DaCa

Backgammon: marru

Table Tennis: Tuggummi

Allround: Roughedge


More info about this will come in the middle of January when the website will be official, until then you all can keep an eye out for the sign up-buttons at Shockplay.

Hoping for a big and succesful arrangement.

// Admins GoldenTour 2009


Kommentarer
Postat av: marru

tjohoo.. det här ska bli intressant!! :)) o skooj!

2009-01-02 @ 14:29:40
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: spiiik

Det är det här engagemanget som håller shockplay vid liv och gör det så roligt! Låt de aldrig byta Daca mot någon annan "nisse"!

2009-01-02 @ 14:44:52
Postat av: GodisGuden

oooh fett nice! det kommer bli en dunderturnering precis som föregående!



Störtskönt av er att vara frekventa med feta turneringar, big ups!

2009-01-02 @ 23:29:48
Postat av: päron

härligt att ha något nytt att se fram emot :) bra jobbat!

2009-01-03 @ 12:14:40
Postat av: tuggummi!

hoppas på stort deltagarantal som i corren, i både i backgammon och pingis nu. skulle vara asskoj

2009-01-03 @ 14:27:10
Postat av: scandalplayer

Hej . Tänkte bara säga att jag avbryter allt spel i ProAm / Golden / och kommande turneringar på Shockplay så länge accepterade bloggare (Marru) bannlyser de som försöker försvara sig.

Dock fortsätter jag i ligan - men så länge Marru bannlyser de som inte slickar medhårs - spelar jag inte heller mot henne.

2009-01-14 @ 18:06:47
Postat av: marru

Sa ju att ni kunde hävda er någon annanstans :)

Tog inte länge ser jag

2009-01-14 @ 21:12:35
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: marru

Nu är ju även tråden stängd.. och som jag skrev på ett annat inlägg var detta sista diskussionen om MASTERHAND på min blogg därför ser jag inget fel med att jag har bannat vissa IP-n.

Det är även min privata blogg, även fast jag bloggar om SP.

2009-01-14 @ 21:30:20
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: Nicke

tjena masterhand här. haha! ni är för sorgliga. Men kanske daca är masterhand med. såg att du skrev att min sons konto starta på tillas ip. kan det vara så att vi var hos henne och mange och adam ville ha ett konto för att kunna följa tilla i hennes kvartsfinal. fundera på den.

2009-01-14 @ 22:13:30
Postat av: Martin

Sen finns det ju vissa som rättar kappan efter vinden oxå! Lite samma sak som att slicka medhårs tycker jag.... eller?

2009-01-14 @ 23:13:49
Postat av: MASTERHAND

Jag har avslutat denna diskussion nu. Ni har bestämt er eller så vågar ni inte säga vad nu egentligen tror. Men visst får jag väl skylla mig själv. Jag är en skämtsam person men jag ljuger aldrig som vissa av er påstått.

Men jag vill bara tacka för dessa 2 år. Jag har tyckt om det väldigt mkt och tycker att alla har förgyllt min tid på ett eller annat sätt. Jag har skapat konflikter ibland medvetet men aldrig gjort det för att skada någon. Jag har ibland råkat ut för min bekantskapskrets som drivit med mig men det bjuder jag på. Det är jag säkert värd=)

Men oavsett om jag nu är tjej eller kille(som ni tror) så har jag aldrig skadat någon på shocken. Jag har alltid varit sportslig och omtänksam, ellerhur? Jag har via min blogg försökt bjuda lite på min humor. Ibland har det sugit men tror att ni tyckt om det ibland med=).

Daca sa att jag hade kvar mitt konto. Jag kommer självklart inte tillbaka på ett tag framöver då jag skall oavsett vad ni tror besöka BB. Om det blir att jag kommer tillbaka längre fram tror jag inte och skulle jag göra det så gör jag det inte med MASTERHAND. Det enda jag önskar är att ni inte dömmer sebbe och ellanor så hårt. De vet om sanningen och har så klart spelat med mig i mina skämt. Men de har som jag bara skämtat lite och inte fuskat eller varit elak mot någon.

Tack ännu en gång. Jag kommer inte svara på era inlägg för jag orkar inte mera diskussioner nu.

Ta hand om er.

Tilla

2009-01-15 @ 09:07:57
Postat av: Anonym

När jag spelade "Masters" i höstas så hamnade jag i samma grupp som Wonderwoman.

Matchen mot henne skulle visa sig betydelsefull för mej, vilken placering i gruppen jag skulle få.

Jag ville inte pusha o jag tap-breakade inte mot Wonderwoman då hon förr var en gammal vän o jag ville inte spela elakt.

Jag i princip gav bort matchen med 2-3. Jag gjorde helt enkelt inte mitt bästa.



Sedan berättade en annan spelare på min vänlista, som känner henne mkt väl, att det inte var Wonderwoman som spelade utan hennes bror. Och den brodern är vassare i spelet..



Snacket gick på bloggarna - bl.a av tjejjerna att det var roligt att Wonderwoman var tillbaka i gott slag.



Men det var inte Wonderwoman - det var hennes bror.

Hon själv hade enligt min vän på kompislistan - fullt upp med sin nystartade firma.



- - - -



Jag vill inte gå in i ngn mer diskussion om Matilda nu - eftersom hon själv sagt att personligen vill sluta prata om detta - förståeligt - och detta forum är inte annonserat ut som något ställe att diskutera detta - men detta hade MASTERS eller GOLDEN anknytning.



Jag kände mig iaf lurad av inte ha mött Wonderwoman utan en annan spelare.

Jag tilltalade Wonderwoman under matchen - men hennes (hans) svar var väldigt olikt Wonderwomans sätt att prata - och jag tänkte på det efteråt. MEn inte förrän min kompis på kompislistan påpekade detta för mig - forstod jag hur det låg till.



Så har Matilda aldrig gjort - Hon har varit genomärlig i alla matcher - och inte anlitat ngn annan.

2009-01-15 @ 15:46:52
Postat av: scandalplayer

Det var jag som skrev ovanstående

2009-01-15 @ 15:47:34
Postat av: Roughedge

För er som missat det finns en officiell golden tour hemsida på

http://goldentour.shockplay.com

2009-01-24 @ 10:17:14
Postat av: Bloggaren

Låter grymt men var alla möjliga välkommna?

2009-04-07 @ 12:47:56
URL: http://backgammonbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0