DaCa´s Tankar om tiden som vart...

Hej alla glada bloggare/läsare..

Jag tänkte att jag skulle skriva lite ner lite egna tankar jag haft under åren om shockplay.

Jag började spela couronne för 6 år sen och vart biten direkt!

Tävlingsmänniska som jag är så gick jag med i ligan och slog mig fram och upp i ligasystemet för att till slut tillhöra elitserien. På den tiden härskade Hektor ligan fullständigt, han var som en "couronnegud" för alla medlemmar. Han missade aldrig ett slag, hette det.

Det tog många elitserieveckor innan jag kunde räkna in mitt första guld till samlingen, en samling som numera har växt till 7 guld på 35 veckor i eliten. Men nu var det ju inte det jag skulle snacka om :)

Sweeps, har ju vart en ständig fråga,samtalsämne,orosmoment på shockplay. Vilka "sweepfuskar" eller inte?!
Jag har spelat för sweeps förr om åren precis som så många andra har gjort, men jag menar bestämt att alla gör det av olika anledningar. Det finns dom som bara vill ha så mycket sweeps som möjligt för att glänsa sina stats, det finns dom som vill "träna på olika upplägg" som det så fint kallas, och så finns det den kategori som jag själv en gång i tiden tillhörde nämligen, dom som har tröttnat lite på lunken och vill ha en utmaning i spelet, att sweepa!, som inte bryr sig om stats eller annat.

Jaja, nog om det.


För ca 3 år sen var det många som hade tröttnat på couronne och dom gamla "stjärnorna" hade dragit sig tillbaka så kände tävlingsmänniskan DaCa sig tvungen att hitta på något som kunde ge gnistan tillbaka för så många som möjligt. Jag skulle helt enkelt arrangera VM i couronne både för 5-mannalag samt individuellt.

Vi började med lag-VM. jag valde ut 11 stycken spelare från 11 länder som fick representera lagkapten för respektive land. Dom fick till uppgift att ta ut det starkaste 5 mannalaget som gick.

2 veckor senare var allt klart och lottat. 11 länder på startlinjen som skulle kämpa mot varandra mot den stora finalen.


Jag skrev ut information om vilka matcher som pågick just då, i couronnenews. Vi hade en hemsida där alla resultat gick att finna. Efter många långa och hårda matcher så var det klart för VM-final mellan Sverige och England.

Varje match spelades i bäst över 3 stycken 3 setsmatcher. Sverige vann finalen med 4-1 i matcher.

Direkt efter finalen var klar så inleddes arbetet med det individuella VM där alla som ville fick anmäla sig.

230 personer kom till start. Det delades upp på ungefär samma sätt som masters.

VM-finalen spelades mellan matrix power och dunderolga där matrix vann en tät final med 4-3 i set. Publiksiffran skrevs till 35 personer.

Matrix power som för övrigt enligt mig är en av tidernas bästa spelare. Jag kan ju passa på att skriva ner min egna top 10 som har vart ett populärt inslag att göra i många olika forum =)


Jag struntar i att ranka mig själv eftersom jag hade bara satt mig själv som nummer ett, hehe :)

1. Müller, Den klart bästa allround spelaren..

2. Hektor , Ingen annan ligger till grund för så många olika stötar som han gör.

3. Godisguden , Sweepsens mästare, kan vara shockplays trevligaste medlem.

4. Matrix power , Stor i truten, men han har fog för det ibland =)

5. Mbuto , Han kom, han var överlägsen, han segrade, han försvann, vem var han egentligen??

6. Puffe , Mycket allround OCH anledningen till att jag spelar couronne :)

7. Cyclone , Lite seg spelstil men väldigt taktisk.

8. The Wolf , Också en rejäl grundare till många olika stötar.

9. Cronos , Ren skills i naturligaste form.

10.Sese , En blandning mellan godisguden och hektor (kanske för att dom lärt upp han, hehe)


Det var min genom tiderna top 10 lista, en elit mellan dom skulle vara mycket intressant.

Som ni kanske märkte finns knappt ingen av dagens spelare med och det beror till viss del att spelet har nått sin gräns i vissa avseenden.

Jag kan dra en jämförelse med boxningens historia, förr i tiden gick alla matcher utan handskar och dom "riktiga" hjältarna slogs för sitt land, sitt hjärta. Numera går matcherna med rejäla handskar som skydd, inget fel med det men enligt den gamla skolan ses dagens mästare inte som hjältar på samma sätt som förr..

Hur ska jag nu föra över detta till couronnen?, Jo..

Numera finns det alldeles för många märken runt couronne som nästan alla har lärt sig. Så att deffa eller spela taktiskt blir svårare, vilket innebär att taktiken egentligen uteblir, alla kan ta deffarna klockrent.

Så var det inte förr i tiden, då fanns inte märken som det nu, matcherna var mer "skillade" mer taktiska på ett vettigt sätt. Inget ont om dagens toppspelare, ni är grymma allihop MEN jag minns hellre couronnen som den en gång i tiden var.


Till version 3 har jag flera gånger snackat med rocketman hur vi ska ta bort alla märken som finns i couronne, allt för att få tillbaka den riktiga skillen.. Om du spelar biljar irl och har en svår stöt att göra, då blir det svårt att göra den stöten endast med hjälp av ett märke i bordskanten ELLER?! =)

Nu drar jag tillbaka klockan ca 3 år igen, då jag startade clubcouronne, en svensk liga med 4 divisioner där vi fick fram en officiell rankinglista på alla svenska spelare. 120 personer var med och spelade och clubcouronne blev ett populärt inslag. Ni som var med på den tiden kanske kan dra er till minnes? =)

Jag fick mitt första barn för 2.5 år sedan vilket innebar att min tid inte räckte till för varken clubcouronne eller shockplay så jag la couronnepinnen på hyllan och cc gick i graven, dock med flaggan i topp.. Vi hade lyft couronne ytterligare ett snäpp med 2 VM och en skitbra liga!!

För 2 år sen så satt jag och rocketman och talade om en del problem som fanns på shockplay och det ena ledde fram till det andra, jag blev admin för sidan med huvuduppgift att vara en sorts online support som man kunde vända sig till om man hade problem.

Efter hand blev jag dessutom admin för couronne och backgammonligan, gammonligan dock bara för några månader.


Ett ganska kul uppdrag men mycket mer jobb än vad som kan tyckas.

Ytterligare ett barn damp ner till DaCa´s familj och pinnen skulle upp på hyllan igen. Denna gång för evigt var tanken. Men efter ganska mycket påtryckningar och önskemål pga att shockplay hade blivit en enda stor röra(!) och mycket -tjat- :) från wolf så tog jag på mig rollen som admin igen, och det har var skitkul, verkligen.

Golden tour föddes för att få in lite spänning och mer tävling i spelet, jag vet ju själv att man tröttnar på monotoma ligamatcher/poängmatcher..


I höst så har förhoppningsvis version 3 släppts och beroende på exakt hur det kommer att se ut så kommer DaCa att anordna fler tävlingar. Närmast för couronne är iaf VM 2008 i höst.

Ni har tidigare i bloggen skrivit ner massor av förslag på vad ni vill ha infört på shockplay, jag har noterat ner alla förslag (som jag förövrigt tycker är skitbra) och dom ska jag ta upp med rocketman nästa gång jag styr kosan mot stockholm och raketspel.

Till sist vill jag passa på att tacka wolf och marru som har fått fart på denna blogg, vi behöver en sida som denna för att lufta våra tankar och idéer. Vi har även startat ett forum som ni gärna får regga er på, länk finns på shockplay.

Tack för ordet..//Jens..


Ps. Vem vinner golden?? Hmm??... Jag tror finalen kommer att stå mellan Zimond och Hektor.. Ven som drar det längsta strået där får framtiden utvisa men jag skulle nog satsa en slant på Hektor :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer att köra denna blogg tillsammans med wolfs blogg.. Här skriver jag ner lite nyheter osv..=)

2008-04-15 @ 20:19:29
Postat av: Dreamonson11

Riktigt bra skrivit Hoppas ju själv att du kommer vara admin ett bra tag till och att du ordna massor av roliga Tävlingar.

Hoppas också att dom gamla elit spelarna som sågs som dom gjorde för ett bra tag sen

Trevligt att läsa Detta bra gjort har själv bara varit i shockplay familjen i 2år :P

//mvh Dreamonson11

2008-04-15 @ 20:28:42
Postat av: scandalplayer

Kanon DaCa att du tar upp detta.
En spelare som även jag i min uppräkning glömde bort förut - i min s.k. egenintervju - var faktiskt "The Wolf" som han hette.
Han blev iofs knappt utslagen av Godisguden i semifinalen; Men var en mästare i konstslag.
Han var den förste som introducerade slaget som räddade en limmad chip i hörnet, utan att gula åkte i. Alla som kör det nu har ärvt detta slag från "The Wolf" -
Utan att naturligtvis själv veta om det.
Så, ärligt Muller mfl har bara lärt det slaget.
"The Wolf" listade ut det själv.
Ibland dyker faktiskt "The Wolf" upp i Shockplay även om det är sällan. Han gillar Snooker som även jag gillar.
Så vi brukar prata om det när han e online.
Där är de verkliga mästarspelarna.

En sak om märkena.
Jag hoppas att de blir kvar!!!

Jag vet att tom GodisGuden har märken. Han har sagt det till mej.

Om de inte blir kvar, blir det helt nya förutsättningar och jag är inte säker på att Shockplay elle nån vinner på det.

Endast nya sätt att hitta märken kommer att uppfinnas. Men jag är inte säker på att alla kommer orka börja om.

/ Scandal

2008-04-15 @ 21:02:18
Postat av: Roughedge

Grymt intressant! Älskar tillbakablickar :P
Även om man skulle göra framsidan av couronnebordet helt enfärgat så kan de som förlitar sig på sina kära märken använda sig av kanterna och en gnutta jävla känsla. Tycker iallafall jag :P

2008-04-15 @ 21:09:56
Postat av: aet

puffe är orsaken till det mesta ;)

2008-04-15 @ 21:46:53
URL: http://apapaya.blogg.se
Postat av: MrCarl

Bra inlägg där... Fick många fina minnen från förr när man verkligen brann för spelet!:)Minns när vi (DaCa, Beavis, Butthead, Puffe, Mathe och jag) lirade flera dagar och nätter i streck... tävlandes om vilka som kunde göra flest sweeps osv! :) Det var mer glöd, glädje och engagemang på shockplay förr! Iaf för min del.. Just nu är jag inne och spelar för sällan, blir en match här och var! Jag önskar finna det där "suget" att bli bra igen... att vilja kämpa och vinna! Hoppas det kommer snart.. :) DaCas inlägg fick mig iaf att minnas den tiden! Vi pratade alltid om couronne! Och intrigerna, hehe, dom glömmer man inte! :) Jag känner DaCa personligen, eftersom han är min bror och arbetskamrat, och är det någon som gillar tävling och att arrangera olika typer av tävlingar med mera, så är det just han! Och jag måstesäga att han är bra på det, har många fina idéer.. Och det är bra, för det behöver shockplay känner jag! :) CC var en bra, det hette även SCT ett tag (svenska couronnetouren). Vi hörs och syns på shockplay allihopa! :) - Kalle

2008-04-15 @ 23:00:51
Postat av: Hektor

Om jag ska kommentera något så är det din topplista!

Skulle gärna sett sese högre upp på den listan. Minst 5a-6a! Han är nog den enda spelare jag någonsin nästan tappat hakan inför hur otroligt bra han kunde kontrollera bordet i en match. Tyvärr hade han svårt att kontrollera temperamentet vilket gjorde att han typ gav upp bara för att han missade en stöt. Eller förlorade en match i ligan så lämnade han ligan. ;)

Sen en liten rättning också. Godis lärde inte upp sese, det var jag som lärde upp Godis och sese! ;)

PS. Du har väldigt fel Scandalplayer om du tror att Wolf kom på skottet när man rundar en i hörnet utan att gula går i! Nog ska han ha credz för mycket men det är dock inte ett skott han är upphovsmannen till.

2008-04-16 @ 00:10:34
Postat av: GodisGuden

Ja det där var rätt kul att läsa, bra gjort jens. du fick med hela couronnelivet(för dig) i texten :P
kul att läsa iaf, somnade inte :) tjah!

2008-04-16 @ 00:11:15
Postat av: spiiik

Underbar läsning. Saker som detta som får en att vilja fortsätta engagera sig i ligor/turneringar med mera. Tycker historian är intresant även om jag är förhållandevis ny på shockplay. Hoppas på mer spännande läsning i framtiden och keep up the good work ! =D

2008-04-16 @ 00:29:58
Postat av: Zimond

Intressant inlägg. Även om jag inte var med på den gamla goda tiden så är det ofta skoj med lite historia av någon anledning.

För den inte, icke o-ointresserade och för den som inte ogillar att slösa tid på egentligen inte o-onödiga saker, som att bombardera meningar med dubbel-, trippel- och kvadruppelnegationer, kan jag tipsa om ligaarkivet:

http://www.shockplay.com/shockplay2/DswMedia/text/leagues/mcouronne13.txt

Det där är ligavecka nummer 13 som är den första som finns dokumenterad i arkivet. För att komma till en annan önskvärd vecka så är det bara att ändra veckonumret i URL:en.

Nåväl - må väl!

2008-04-16 @ 01:40:45
Postat av: Puffe

Mycket bra skrivet där Jens! =D det var gott å få tillbaka lite minnen som låg där nånstans långt in i huvet! : )

Håller med totalt.. om att det inte alls går att jämföra dom så kallade topp matcherna nu med dom förr i tiden.. myycket mer skills förut när man inte kunde ett skit egentligen :)

man spyyr ju på alla märken nu, så det vore guld om alla märken bara försvann.. MEN då borde vallarna gå tillbaka till ursprung så de blev precis som förut.. skulle nån tönt då fuska med rak eller va man nu ska kalla det är de väl upp till den att bli hatad..

och tror nog ändå att topp spelarna nu lätt kan deffa så man inte kommer åt med rak iaf! att man "tror" och hoppas... mest hoppas.. på att eliten en gång kommer bli vad den var..

eller att masters nån gång kommer vara så roligt som det var första gången för 6 år sen :D.. är väl anledningen till att man aldrig ger upp detta spel HELT.. med sweepsen då så klart.. å najjsiga folk! =) ja adjö!

2008-04-16 @ 13:46:00
Postat av: Puffe

okej.. en liten sak till då.. tror att du är rätt ensam om din åsikt där scandal (men inte fan vet ja)

även om dom flesta nu har märken till massa skit tror ja dom flesta skulle bli överlyckliga om skiten försvann så det skulle bli en riktig nystart..

behövs verkligen! och på tal om godis där.. klart han har ett par märken.. skulle han ha lika många märken som müller hade skulle det va så gott som omöjligt att slå honom..

och det är ju bara en fråga om en jävla massa ork.. och eftersom han inte verkar ha eller ens vill ha den orken tror ja varken han eller många andra skulle bry sig om deras kära märken försvann spårlöst!

Godis iaf.. skulle nog bara bli ännu mer oslagbar om så blir fallet =) men jag förstår att du skulle gråta scandal ;) (A)

2008-04-16 @ 13:53:25
Postat av: Zimond

Känner att jag måste kommentera lite.

DaCa: Det känns lite som att du påstår att taktik bara är att deffa in några ringar bakom motståndarens baslinje. Eftersom fler och fler lär sig fler och fler märken måste man tänka längre än så! Det blir viktigare att tänka taktiskt över hela banan, lämna kvar ringar bakom sin egen linje så att inte motståndaren kan komma åt dem bakom sin linje osv. Jag tror att det leder till en positiv utveckling för spelet. Dels blir det offensiva spelet viktigare, dels måste taktiken utvecklas. Du säger själv att det blir svårare med taktik och därför måste man helt enkelt bli bättre på taktik!

Sen tycker jag att det är lite motsägelsefullt att
först säga att Hektor var grym för att han satt alla ringar och sen "klaga" på att alla gör det idag.

Men jag förstår att det är många minnen som ligger bakom din topplista : )

Och just det. Att ta bort alla märken som idag går att använda sig av skulle innebära sämre nivå på spelet. Den som deffar mest skulle vinna. I princip. Det skulle i sin tur innebära att det offensiva spelet inte skulle bli lika viktigt.

2008-04-16 @ 17:57:41
Postat av: MASTERHAND

Hej Daca och tack för tillbakablicken. Mkt trevlig läsning. Önska jag vore med på den tiden så jag kan jämföra med idag men det kan jag inte=). Vill osså tacka dig ännu en gång för det otroligt fina initiativet till golden och att du har tålamod med alla rötägg som klagar=) Svårt att göra ngt perfekt via internet. Håller med dig zimme i ditt inlägg. Det är väl detta jag försökt förklara för Scandal på wolfs blogg men han inte förstått=) Men jag uttryckte mig nog lite oklart=) Man tror att det bara ät att deffa bakom motståndarens baslinje och fixa vallskotten så går allt bra, men icke sa nicke. Är så mkt mer taktik som du säger Zimme. Jag fastnade med deffa och vallskott o hade ingen större chans när jag mätte de bästa men nu är jag i hårdträning o analyserar er så om typ 10 år skall jag nog vinna mitt guld=) Nädå men det finns mkt taktik i detta spelet utöver deff, tapbreaks osv.
Kram mathilda

2008-04-16 @ 18:10:10
Postat av: DaCa

Att spela taktiskt är inte att endast deffa, det är jag mycket medveten om, det jag menar är att man inte har så mycket för att deffa överhuvudtaget i många lägen då det är för enkelt att ta dom med dagens märkesspel. Det innebär som du säger att man måste utveckla taktiken ett steg framåt, men i mina ögon blir det 2 steg bakåt då man inte kan använda sig av deffar på samma taktiska sätt som förr.
Det måste ju alla förstå att det är inte speciellt skillat att ta 2-3 deffar genom att bara sitta o kolla märken!! Det skillade spelet mitt i plan och det taktiska spelet i plan samt att "stänga" in sin motståndare finns naturligtvis kvar precis som förr..

Att hektor satte alla ringar har jag absolut inte "klagat" på, det han gjorde på sin tid var att han var den grymmaste någonsin på det taktiska spelet, aimet han hade, blicken för spelet i stort.
Han var såklart en pionjär med att komma på många slag, märken?, Ja.. Men även många andra stötar som lever kvar än idag.

Dagens toppspelare har ärvt massor av sitt "skillade" spel från den gamla skolan, därav att jag tycker det var bättre förr.. Jag kan ta en spelare som jämförelse som har spelat ungefär likadant genom alla år, nämligen Cronos. Han har spelat över 100 veckor i elitserien och eftersom han alltid har hållt ungefär samma standard hela tiden så kollade jag hur han klara sig i eliten förr och nu.
Och förr i tiden hade han svårt att klara sig kvar i eliten, han låg på plats 5-10 mest varje vecka medan han i dagsläget i mina ögon verkar ha större chans till guld.
jaja, jag ska inte jämföra spelare egentligen, alla har sina kvalitéer, mitt blogginlägg syftade på att jag gillade spelet mer förr, lite historia om mig, återblickar i största allmänhet.

Att ta bort märken i spelet skulle innebära att deffar skulle gå att använda till det dom är tänka för, taktik. Och jag har funderat ut hur jag skulle kunna få bort i princip allt märkesspel, och ni som klagar över att det skulle förstöra spelet, att nivån skulle sjunka, talar kanske mest för er egen del. När inte märkena finns så får man ta fram spelskickligheten, blicken.. Jag är ganska säker på att det skulle innebära mycket intressantare matcher.

Ja, som det var förr helt enkelt.

Återkommer inom kort med mer gamla minnen...:)

2008-04-16 @ 18:32:01
Postat av: MrCarl

Jag förstår vad du menar DaCa och jag håller med till fullo.. Senast idag spelade jag mot en medelspelare... Denne spelaren plockade varenda deff utan att fundera! Så nog fasen skulle spelet bli roligare och inte lika självklart om dessa märken försvann! Taktiken har alltid handlat om att tänka en 2-3 slag i förväg.. Att lägga en block intill motståndarens deff är inget nytt! Det har alltid varit så... Jag förstår att många skulle bli bittra över att märkena försvann, det är ju några som endast spelar och briljerar utefter dessa! Inget fel i det, men hur kul kan det vara att sitta o halvsova o bara slå i deff efter deff!? Nej, prova att ta bort märkena och se hur det går! Tror det skulle bli riktigt intressant! :)

2008-04-16 @ 18:49:24
Postat av: Anonym

Jag tycker bara inte att det ska vara så simpelt som att slå flest deffar för att vinna. Det är inte direkt så genialisk taktiskt att slå en deff.

En deff kan fortfarande användas som taktik, men man måste kanske tänka på att lägga den så att motståndaren inte kan sätta den, genom att ha andra ringar som blockerar eventuella stötar och så vidare. Så var det förr också men nu måste man tänka ännu mer så. Det är bra att spelet inte är så simpelt.

Du tycker inte att det är så skillat att sätta ringar på ringar som ligger bakom baslinjen och jag håller med. Det enda det visar är att man har lagt ner tid på att lära sig dem. Men jag skulle vilja ställa en liten motfråga. Är det så himla skillat att slå två-tre deffar?

Jag är nog en av de som skulle tjäna på att alla märken försvann, men jag tror inte att det skulle gynna spelet i längden. Spelet skulle helt enkelt bli defensivare. Defensivt spel skulle löna sig mer än offensivt spel och jag tycker att det ska vara tvärtom.

Och ja. Konkurrensen var mycket tuffare förr om åren då det typ var 3 gånger så många spelare med i ligan.

2008-04-16 @ 19:03:28
Postat av: Zimond

Oj. Det var alltså jag som skrev det där.

2008-04-16 @ 19:03:59
Postat av: MASTERHAND

Märkena kommer inte försvinna oavsett. Rengör man bordet finns det andra verktyg till att göra märken som ni nog förstår=) Men jag förstå eran tankegång. Men jag tycker inte att man skall stirra sig blind på att folk har märken. Jag tror den bäste vinner i längden. Muller hade förvisso säkert många märken men man vinner inte 18 av 20 liga på märken. De spelar en roll men inte en avgörande, enl mig. Jag tror som puffe sa om guden skulle skaffa mer märken o bli lika säker som andreas på vallar skulle han dominera.

2008-04-16 @ 19:35:00
Postat av: DaCa

Lite kort bara..
Det handlar inte om huruvida det är skillat eller inte att lägga 2-3 deffar rakt av. Grejen är den att man ska kunna ha nytta av dom utan att behöva stänga in alla deffar med ett par ringar för att på den vägen hindra motspelaren att med hjälp av märken enkelt plocka deffen.

Jag kommer alltid att tycka att det det har kommit för många märken, dom finns för precis alla deffar hur dom än ligger. Enda sättet att förhindra att motspelaren plockar den på 1 sla är att stänga in den. Spelet har förlorat mycket av det taktiska spelet allround, men visst, det finns naturligtvis en annan typ av taktik nuförtiden.

Du skrev tidgare att man gynnas av att spela offensivt i ligan.. Då är det väl bra konstigt att alla matcher startas upp med en tap-break och så håller hela setet på. Inte vidare offensivt spel enligt mig!

Tanken är fri så ock kommentarerna :)

2008-04-16 @ 19:56:24
Postat av: Zimond

Ligan är defensiv för att folk vill vinna och inte ge någonting gratis. Sen tycker jag att spelet är offensivare i ligan nu än vad det någonsin har varit sen jag kom upp. Under "Müller-eran" var det megadefensivt, vilket jag också tror det var under "Hektor-eran". Korrekt? Eller körde alla stenhårda sprängningar då och gick för sweep?

När du säger att det var mer taktik förr om åren menar du ju uppenbarligen att det var mer lyckade deffar. Är det något vi bör sträva efter? Då tycker jag alternativet med märken är roligare. Finns ju en hel del som tycker att en trevall är empiriskt tilltalande, vilket jag inte tror är fallet med deffar. Märkesstötar är därför, av min erfarenhet, sådana stötar som värvar nya medlemmar.

Jag tycker egentligen bara att det skulle bli för gynnsamt och enkelt att spela defensivt om märkena togs bort.

2008-04-16 @ 20:39:48
Postat av: andreas

Det ter sig som ni säger att Müller hade mer märken än andra eller att han kunde dem bättre. Det är inte min uppfattning. Min uppfatting är att han var inte avsevärt bättre på märkena än någon annan av de i toppen av elit. Han kunde i princip de märken som de andra, i detta fallet GodisGuden. Det var istället hans taktiska och goda förmåga att lösa svåra situationer som var den avgörande faktorn.

2008-04-16 @ 21:28:54
Postat av: MASTERHAND

Håller med dig Andreas. Muller är enl mig den bästa av det jag sett. Jag vet att många störde sig på honom och därför kanske har svårt att erkänna detta men ser man till correspelet som man nu skall är han enl mig den bästa. Har man 66 guld så visar det lite och som jag nämnt tidigare vinner, när han var med, nästan varje vecka så visar det lite. Men har osså sett gudens storhet och tror inte han har samma motivation och märken men hade han det skulle han vara i samma klass.
Kramis.

2008-04-16 @ 21:34:28
Postat av: scandalplayer

Hektor sa:
"Du har väldigt fel Scandalplayer om du tror att Wolf kom på skottet när man rundar en i hörnet utan att gula går i"

Ok, jag hade fått den uppfattningen.
Vem va det då?
Du verkar sitta inne med sanningen om detta. Inte konstigt eftersom du var med på den tiden.

Och har man sagt A - så får man säga B !!!

Var det du? Inte för att jag skulle tvivla på det.

Jag tror många verkligen skulle vilja veta.
Och det vore nyttigt.

För nu, när man tittar på en match när ngn gör det slaget, blir en dels reaktion:

"Oooooooooooooaaaaaaaaaauuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh"

Reaktionen borde i stället vara ett lungt o sansat:

"Tänk att inget är nytt under solen"
; )

/ Scandal

2008-04-17 @ 18:42:14
Postat av: DaCa

Jag var med på den tiden, och jag kan tala om att uppfinnaren bakom det slaget är, Hektor.
Och jag kan dessutom dra mig till minnes att 4 vallaren är Puffe upphovsman till. Eller som han kallade sig på den tiden, Stajjlo.

2008-04-17 @ 19:57:50
Postat av: MrCarl

Jag ville bara säga att det är kul att den riktiga mästaren är tillbaka... Synd bara att han inte blir kvar så länge.. :/ Du äger, Matrix Power! Kul att se att du fortfarande besitter stor spelintelligens och teknik!

2008-04-17 @ 20:46:51
Postat av: scandalplayer

Hejsan på er.
Nu vill jag bli lite allvarlig ett par minuter.
Denna vecka (vecka 16 - 2008) fanns det en spelare som var på väg att gå upp i Eliten, MASTERHAND.
Det hängde på en match.
Päron - Orebronx
2 kanonspelare.
Päron ville naturligtvis komma upp i eliten. Absolut inget att säga om det.
Vad hände i matchen?

Spelet kom till 2-2.
Päron påpekade i början av matchen att han måste vinna matchen för att komma upp.
Orebronx svarade ngt om att han ändå tänkte göra sitt bästa.
Ok, vad hände?
Orebronx fick en grön kvar precis invid hålet.
Slag han sätter i 99999 fall 100000. Eller fler.
Hur blev slaget?
Ja, ett riktigt bra slag - han missade ca 2 centimeter.
Han latjade tidigare i matchen ner sånna slag o även mot mej, utan ngr som helst problem.

Jaha - Det blev tie - Och det vann Päron.

Asso shit.

Nu har man lyckats med att skrämma iväg MASTERHAND från ligan-

Det enda rätta är att Päron skriver till DaCA snarast och menar att MASTERHAND ska gå upp i Eliten.
Orebronx kan intyga bara.

Eller är ni oxo sånna som ogillar fair play?
Skynda er att skriva till DaCa
/ Scandal

2008-04-17 @ 21:59:03
Postat av: MASTERHAND

Tack scandal för ditt support=) Jag håller med dig helt ut. Ore missa medvetet. Varför vet jag inte? Jag har skrivit i min presentation vad jag tycker om detta. Ore är enl mig den bästa på shocken idag. Att han missa en sådan stöt är för mig obegripligt. T o m jag skulle satt den lätt. Är de det vanliga att jag e tjej el vad? Jag har alltid varit sportslig här men tjänar inget till visst. Igår fast att flera sa till mig att min kille xxxx22 skulle skita att möta päron( för att det gynnade mig helt klart) så sa jag till magnus direkt att han skulle möta päron vilket jag osså skrev till päron o sa( också vilken tid magnus skulle komma in). Jag ahde mkt väl kunnat skitit i detta o det hade inte kommit fram ändå( visst misstänksamt men ändå). Jag har osså offrat segern i liga när jag spelade i 2:an då en som jag inte komemr ihåg idag var väldigt sportslig. Jag tar aldrig segern när någon förlorar kontakten oavsett vad det står. Vi kör ifrån där det står osv.
Jag lämna liga idag pga detta. Man tjänar inte på att vara sportslig här. Jag kommer nu bara att vara den gamla vanliga mathilda mot min vänner el de som jag vet är ärliga men sedan skall jag skita i det. Man får ju inget för det iaf. Päron jag var sportslig mot dig och du är en trevlig spelare så jag önskar dig lycka till iaf=) Ore är den bästa i div 1b helt klart o på shocken enl mig men du har visat en sida som jag inte trodde du hade. Sorry och kram till er alla

2008-04-17 @ 22:43:19
Postat av: Anonym

En tanke bara... Tänk om just detta skott som orebronx slog var det 100000:e skottet och därmed miss? Jag tycker inte att man ska anta saker, man ska veta saker, innan man börjar anklaga personer för dålig stil! Tycker att du ska gå tillbaka till ligan, MASTERHAND.. Din tid kommer! :)

2008-04-18 @ 14:52:40
Postat av: MASTERHAND

Förstår dig MrCarl men hade du sett det så hade du förstått. Hade det varit en div 4 spelare hade det varit möjligt men inte när det är en som enl mig är en av de bästa här på shocken. Elitspelare sätter dem 10000 av 10000. Jag anklagar aldrig någon om jag inte e säker och här var det flera som reagerade osså. Jag har inget emot ore annars. Brukar oftast vara trevlig men här var det uppenbart. Jag hade inte brytt mig så mkt om det inte gällt det de gjorde. Hade han satt den så hade jag spelat i eliten, men men. Jag har redan dragit mig ur men kommer starta om i div 5 o få tillbaka motivationen.
MVH Mathilda

2008-04-18 @ 15:05:00
Postat av: MrCarl

Okej... ja så kan det förstås vara! Själv har jag missat väldigt många sådana slag... sådana enkla slag, när jag har haft sista kvar för sweep o så.. Det var som sagt bara en tanke! Jag vet inget mer än det jag läst.. :) Tråkigt som fan att det ska förekomma sånt skit i ligan och speciellt i dom högre divisionerna där spelarna borde vara förebilder för resten av shockplay! Upp o krossa eliten nu, MASTERHAND!! :)

2008-04-18 @ 15:10:03
Postat av: MASTERHAND

Tack Carl=) Tänker man på ores spel så är han en förebild även för mig fortsatt men inte när det gäller sportsmanskap. Skall göra ett försök att komma tillbax=) Får heja på min kille nudå och låta min aggression gå över till honom=)
Kram Mathilda

2008-04-18 @ 15:21:09
Postat av: scandalplayer

Eftertsom orebronx o jag vet av varandra sen många år här, så pratade jag med honom om saken.
Jag kan inte direkt påstå att han förnekade det hela. Han sa att han bl.a. insåg att han inte skulle ha möjlighet att komma upp i eliten denna vecka, så han tyckte inte det gjorde ngt han var omotiverad.

Till saken hör återigen att Päron minuterna innan förklarade för Orebronx att ha
behövde vinna för att gå upp.
Där har vi en TILLRÄCKLIG anledning till att Päron borde ha dragit sig ur uppflyttingen efter Orebronx slag.

Eftersom det också fanns åskådare så behövdes ett noga slag för att missa och för att det skulle kunna se ut som en miss.
Men det var ingen "miss" - Det var en "träff".
Alla som var åskådare satt också o väntade på hur Orebronx skulle göra.
Jag tror han ville vara ädel inför Päron.

Päron tycker jag omedelbart skulle messat till DaCa och gett MAsterhand uppflyttningen. Många har gjort så förut.
Jag var med om det en gång när jag gick upp.
SINGER kom upp i stället för mej - trots att jag hade bättre setskillnad.
Om han inte hade messat och sagt att jag borde kommit upp, så hade han vart kvar i ELITEN då.
/ Scandal

2008-04-18 @ 15:45:57
Postat av: MASTERHAND

Om han nu insåg att han inte skulle klara av att gå upp så hade han kunnat undvika att möta mig o päron och bara spelat för att hålla sig kvar. Nu avgjorde han ligan helt ut. Jag hade gett bort min plats garanterat men vill inte prata skit om Päron som jag tycker är en mkt trevlig o bra spelare.
Men tack alla som visat sitt stöd inför denna situationen=) Ha det bra.
Kram Mathilda

2008-04-18 @ 17:00:58
Postat av: Zimond

Wolfen...

Jag tror att spelet skulle bli väldigt dåligt om möjligheten till att använda märken togs bort. Vi skulle få se mängder av missar av ringar som ligger bakom egen baslinje. Det GÅR inte att ha så grym känsla att man är BRA på att sätta ringar bakom egen linje, utan märken. Därför skulle det bli så oerhört gynnsamt att pusha mer än vad motståndaren gör, samtidigt som det offensiva spelet "ute på banan" inte skulle bli lika viktigt. Det är inte en utveckling jag skulle välkomna med öppna armar.

Vi skulle kunna få se situationer där båda har en ring kvar var. I en sådan situation ska det inte för röd spelare vara gynnsamt att pusha in motståndarens gröna ring bakom baslinjen, vilket det faktiskt skulle vara om märkena togs bort. Det skulle mest bara vara pinsamt.

Tänk till lite alla ickemärkesförespråkare. Det skulle i princip räcka med att limma motståndarens ring i ett hörn för att få ett enormt övertag.

2008-04-19 @ 11:33:38
Postat av: scandalplayer

Shocken tänkte mer än en timma
Hur ska vi göra spelet svårare än att bara limma
Märkena vill vi ej ha kvar
Vips - De e borta om några dar
Sen kan spelarna försöka vinna bäst de kan
Vare sig de e kvinna eller man
I ligan råder nu sen bara slumpen ?
Så alla snubbar flyr snabbt till lumpen
Hektor, Godis å alla andra
Som använt märken ?
vill vi klandra
Nu mot nya mål vi alla gå
Utan märken ? hej å hå

/ Scandal

2008-04-19 @ 15:28:36
Postat av: MrCarl

Hur det än blir, så blir det lika för alla..

2008-04-23 @ 10:46:38
Postat av: Feffe2

Vad som en sker och händer; En eloge til DaCa för allt jobb han lägger ner, en eloge...

2008-04-29 @ 17:51:31
Postat av: Puffe

dididi.. eftersom ja hatar alla sidor som har med couronne att göra så skumläser ja bara som fan om de inte verkar intressant.. allt tjat om samma saker hela tiden å allas åsikter om den lilla skitsaken är inte alltid så jävla intressant =) men.. på tal om.. om de nu va de som stod tror det.. ta limmad i hörnet utan gul.. är jag så gott som 100 procent säker på att ja gjorde först.. MEN det var verkligen inget märke det var sjuk tur mot ittoj bara för att han inte skulle vinna en match innan vi typ hade spelat 150 st =O hehe.. men myket möjligt att hektor kom på själva märket innan mej =) och i 4 valls eller 3 valls frågan eller va man ska kalla den.. då kallades den 4 vall.. så var det jag rocketman och en snubbe till som inte lirat på måånga år.. som kunde den.. men ja vet inte om ja kan ta äran för den.. skulle nog säga att det var rocketman som kom på den :) liksom många andra skott som anses väldigt simpla nu för tiden.. som folk inte ens tänkte på att man kunde göra först.. men.. visst hade väl rocketman tjuvtränat ett par månader innan han släppte spelet så att säga? ;) riktigt bra var han då iaf.. för ca 6.5 år sen =O så kul å se att han äntligen börjat lira lite igen.. ska bli nice å möta honom i golden å se om han har lite skills igen :D adjö!

2008-04-30 @ 00:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0