LANDSKAMP I COURONNE -SVENSKA LANDSLAGET-

Med tanke på att det stundas ett världsmästerskap i couronne till hösten med start omkring månadsskiftet September/Oktober så påbörjas nu en del träningslandskamper med matcher 1 gång i månaden ungefär.
I egenskap av att förra gången det begav sig med VM så agerade jag landslagskapten (klart vi tog guld) , och att jag är den som anordnar turneringen samt ät admin på shockplay så tar jag på mig kaptensmössan och tar ut det officiella landslaget för Sverige.

Vi kommer att spela en landskamp mot England Fredagen den 9 Maj klockan 20:00.
Det kommer att fungera enligt följande:
5 spelare i vardera laget. Varje match kommer att spelas i bäst av 3 stycken
3-setsmatcher, så man måste alltså vinna 2 stycken 3-setare för att håva in 1 poäng till Sverige.
Mingle är kapten för England, dom har "hemmaplan" vilket innebär att dom har en liten fördel i form av att få välja först.
Jag kommer då informera honom om vem som startar för Sverige och han väljer då en spelare i England som motstånd.
I den andra matchen tar han ut en spelare och jag väljer motståndet osv..

Det land som först har vunnit 3 matcher har därmed också vunnit landskampen, men vi kommer att spela alla 5 matcherna iallafall..

Det svenska landslaget är till viss del uttaget, det återstår 2 platser.
Ingen spelare har en fast plats utan det kan komma att ändras hela tiden, det beror på vilken form man har, hur aktiv man är, hur man presterar i landslaget osv.
6 man tas ut till landslaget, 5 ordinarie samt 1 reserv.
Dom 4 spelarna som är uttagna och klara just nu äro:
Puffe
Zimond
Godisguden
Hektor

1 plats finns det att spela om, den spelare som under nästa vecka placerar sig bäst i elitserien (under de redan uttagna) kommer att få en plats direkt i laget. Sista platsen väntar jag med till senast nästa Fredag den 2 Maj.

Jag kommer efter varje landskamp att presentera resultaten här i bloggen, där jag även kommer att föra in alla stats som spelarna har i landslaget.

Då och då kommer jag att sätta upp en turnering där alla som står med ena foten i landslaget får göra om upp om 1 ibland 2 platser. Där får en del chansen att ta sig in medan en del får försöka slå sig kvar i laget.

Mingle kommer att ta ut ett 5 man starkt lag för England och det kommer jag att presentera här så fort det är klart.

Att vi svenskar i dagsläget är en mkt stark nation i couronne råder det inget tvivel om, detta gör vi för att sätta lite extra krydda på spelet samt att vi som inte var några bolltrollare, tennismästare lr hockeyproffs kan nu istället få chansen att spela i dom svenska färgerna på annat sätt i en annan "sport" :)

Hoppas detta kan inspirera alla spelare till att bli bättre och kanske i framtiden få en plats i detta landslag och få slåss för vår heder och vår status som världsettor i lagsammanhang =)

På återhörande // DaCa

-Post cenam non stare sed mille passus meare-

Kommentarer
Postat av: MrCarl

Vad roligt med en landskamp... var längesen sist!
Kommer ihåg att vi slog England sist vi mötte dom... dvs i VM-finalen... :) Själv fick jag stryk av -Rocketpimp-... Det var synd, men han spelade riktigt bra! :) Får se om man kommer platsa i landslaget igen.. (lär dröja några år med mitt spel)

2008-04-23 @ 22:19:31
Postat av: Anonym

Riktigt kul initiativ av dig DaCa :-)

2008-04-23 @ 23:01:56
Postat av: Roughedge

Stark laguppställning! Kan bara önska lycka till och kämpa väl. Hoppas matcherna kommer spelas på tider då många kan vara åskådare till matcherna.

2008-04-23 @ 23:02:52
Postat av: Roughedge

Sorry för dubbelinlägget.. laggade rätt kraftigt... Var typ 95% av förra landslagsuppställningen från Nora?

2008-04-23 @ 23:24:38
Postat av: SmekarN

Låter riktigt roligt, se till att ha matcherna när många är inne så att så många som möjligt kan kolla!

2008-04-23 @ 23:25:13
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/18277805
Postat av: DaCa

Tider till matcherna kommer finnas här.. Den mot england kommer att starta klockan 20:00 den 9 maj. och nej 95% av förra uppställningen var inte från nora =) men jag o puffe var med, o jag tror vi båda på den tiden var klart värda den platsen oavsett vart vi har vår bostadsadress =)

2008-04-23 @ 23:33:29
Postat av: andreas

Inlägget näst högst upp är postat av mig.. missade namn biten =)

2008-04-23 @ 23:35:21
Postat av: MASTERHAND

Ja riktigt bra initiativ daca=) Med den uppställningen kan det bara leda till vinst=) Väldigt roligt osså att tiden är utsatt så man kan heja=)
Mathilda

2008-04-24 @ 08:23:52
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Oj oj =) låter riktigt kul =) Kul at tman får se matcherna också =) Riktigt kul att det hände rmassa grejer på Shock nu, det har man längtat efter. Antar att man kan tacka dig DaCa för mycket av det
=) Grazie.

2008-04-24 @ 16:53:55
Postat av: Saara

Ska jag vara ärlig så fattar jag absolut inget av vad du skriver om?:P

2008-04-24 @ 21:28:00
URL: http://saraamaria.blogg.se
Postat av: andreas

ah nu är jag trött på ligasystemet som ger förloraren ett poäng.. missade att gå upp till ettan för att krossaren hade 8-1 och jag 8-0.. det borde ändras!

2008-04-25 @ 15:03:51
Postat av: andreas

känns liksom inte rättvist.. jag hade bara behövt spela min match mot runebergsjö ... även en förlust med 2-0 så hade jag gått upp till ettan
http://www.speedyshare.com/436782604.html

2008-04-25 @ 15:41:36
Postat av: DaCa

Jag förstår precis vad du menar andreas, jag är på samma linje som dig. Jag tycker oxå att en förlust ska "belönas" med noll poäng. Och det är ett av många förslag som jag ska ta med rocketman inom kort inför nästa version. Finns många fler förbättringar som oxå måste göras i ligasystemet, och framförallt!, ligaträdet SKA byggas om...

2008-04-25 @ 20:32:55
Postat av: andreas

Låter bra DaCa. =)

2008-04-26 @ 13:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0