Lite Ligahistorik :) Vecka 1-10

Hejsan igen.
Jag kände mig bara sugen på att "hedra" alla gamla profiler som funnits med vid couronnebordet vid ligans start, somliga finns med än idag men dom allra flesta är borta sen länge, men vi som vart med många år kommer säkerligen känna igen flera namn och minnas lite gamla härliga matcher från förr.
Ligan startade alltså för 236 veckor sedan (4.5 år ca) och många spelare har kommit och gått sen dess naturligtvis. Allra flest ligaguld har ju Müller med sina 66 guld, imponerande!

Flera andra storspelare finns det ju naturligvis, såsom Hektor med sina 24 guld på 39 veckor.
Terranaut som i många år var överlägsen på poängrankingen har hunnit med 19 guld.
Puffe har mäktat med 11 guld men det tog många veckor innan det första guldet ramlade in =)
Zimond inkasserar på Fredag guld nummer 12, bra gjort..
Cronos har 11 guld och smått otroliga 112 veckor i eliten, förövrigt lika många veckor som Müller har spelat i eliten.
Puffe har spelat 95 veckor i eliten, värt att nämnas.
En annan riktig maratonspelare i eliten är Rogerdeathmaker med sina 104 veckor och 3 guld.
Godisguden med sina 13 guld på 72 veckor oxå värt att nämnas =)
Till sist lite statistik även på mig själv, DaCa.. 7 guld på 35 veckor iaf :)

Hur slutade då den allra första veckan i eliten?
Vid ligastarten regerade Hektor couronne fullständigt och var väl mer eller mindre oslagbar på shockplay och givetvis var det han som dessutom vann den allra första veckan. Som förövrigt slutade:
1.Hektor
2.Stajjlo (Puffe)
3.The Wolf
4.S-M-V
5.Terranaut
6.Jaya The Cat
7.Matrix power
8.Envis
9.Cyberswordsman
10.Nalle

Som jag sa innan så var ju Hektor totalt överlägsen eller vad sägs om den här statistiken över dom 12 första veckorna:
1,1,1,1,1,1,4,1,2,1,1,1  alltså 6 raka guld från start och sammanlagt 10 guld på 12 veckor !!
Dom 2 som lyckades sätta käppar i hjulet för han var vecka 7 - Terranaut  och vecka 9 - matrix power.

Lite roligt är att jag kom lite i kontakt med couronne under dom 5 första veckorna ligan startat men då endast i form av att jag som kompis till Puffe fick höra "Den där jävla hektor, den här veckan ska jag fan vinna guldet", jag begrep knappt vad Puffe menade men såhär i efterhand förstår jag att det måste ha vart jobbigt att under 4 av dom 5 första veckorna slutat 2a i ligan efter Hektor varje gång..:)

Lite andra stora namn som återfinns i ligan under dom 10 första veckorna som alla på något sätt gjort avtryck i couronnehistorien är:
Inqy - Grym spelare, riktigt bra aim.
Glennyboy - Var en toppspelare när jag började med couronne, vet inte mkt mer.
Hiasl E-F - Var det indien denne kom från? =) Var inte med sååå länge på shocken , tyvärr..
Bulletz - Vet inget om han..
Slinkan - Inte om han heller..
Prippen2 - MYCKET trevlig spelare som höll på i många år. Inte jättebra men höll sig alltid uppe i div.1, elit.
Sviskon - Från malmö, grymt bra, loggar in då o då fortf. Skulle dykt upp på irl-träffen 05.. Men icke..=)
Royal - Mannen som Puffe jagade ihjäl sig efter i poänglistan, ledde den länge..
Kriska FR - Fransos som inte gjorde mkt väsen av sig.
Freebox - Medlem än idag. Vart i eliten men inte synts till på länge.
Natas77 - Vet inte så mkt, var ofta top 5 i eliten.
Jonne77 - samma sak som ovan, men mötte han i eliten ett par ggr. Riktigt bra spelare.
Supertompa - Den mannen slog aldrig en deff, grymt bra aim, tog 1 guld sen försvann han =)
Nalle - Vet inget om han/hon.. Mer än att det var ett par som dela kontot, från örebro förövrigt..

Ja det var lite historiska namn det =) Iaf under vecka 1-10..
Skulle vara kul om alla ni som kommer ihåg någon av dessa spelare ville lägga in en kommentar, och om ni vet vart dessa håller hus idag.. =)
Och jag har garanterat missat massor av storspelare här i bloggen. Men där får ni mer än gärna oxå påminna mig, det är bara kul med lite historia =)



Kommentarer
Postat av: Dreamonson11

Riktigt Treviligt att läsa om dom förra stor spelarna.
Vet tyvär inget om dom här spelarna förutom puffe då ,hektor riktigt bra spelare tycker ja
Men som sakt det va Riktigt trevligt att läsa hoppas man får läsa mer sånt här.

//mvh Dreamonson11 på shockplay.

2008-04-30 @ 22:18:45
Postat av: Petrify

Kul läsning =) Kan nämna att jag är den som spelade mest på Nalle. Så nu vet du mer DaCa ;)

2008-04-30 @ 22:37:33
Postat av: Roughedge

Den som ändå hade varit med sen början. Kul läsning. Mer sånt! Vore kul om alla de där gamla kunde titta in och lira någon slags plojtävling om det är möjligt att jaga reda på alla.

2008-04-30 @ 23:08:12
Postat av: DaCa

Ja det skulle vara hur kul som helst =) Som en gammal återträff hehe.. Finns ju några fler gamla rävar som jag har försökt få tillbaka, såsom dunderolga och edzonk b.la.. Sen har vi ju stjärnskottet cyclone oxå såklart..=) Som jag tycker var en av de allra bästa.. Man kan ju undra vilka som lirar just idag som kommer få en legendstatus om låt oss säga, 3-4 år =)

2008-04-30 @ 23:22:07
Postat av: MrCarl

Gamla tider... :) Jag har svårt att tro att dagens nya skitbra lirare kommer få legendstatus... Så brukar det vara... det är oftast dom första som blir dom stora legenderna! Men vi får se.. :)Ingen idag som är i klass med dom gamla heller iof... Men vi får se... :) Kul läsning iaf! :)

2008-04-30 @ 23:31:21
Postat av: beyond7

japp,bra skrivet Daca som vanligt:)
Det är helt klart kul med historiska tillbakablickar!
Jag tror många av oss är nyfikna på, och vill se - och höra mer om de fullständiga resultaten från v.2 -12, som även dom saknas i ligaarkivet.Går dom att gräva fram tro?

2008-05-01 @ 01:11:05
Postat av: Hektor

Intressant info!

Tycker att du glömmer en hel del Jens!

Inqy var den som vann den första mastern i couronne! Även min första träningspartner på shockplay! Otroligt trevlig kille.

Jaya the Cat!!! En otroligt cool snubbe som var hatad av de flesta, mycket lik matrix power i kaxighet och backade även upp det med glänsande spel. Han var den som ledde sweepligan efter första dagen och jag hade ingen aning om hur man skulle kunna slå honom i sweeps! En karaktär som gjorde shockplay-upplevelsen bättre, sporrade en alltid till att spela bättre, han är saknad.

Skulle nog kunna lägga till ett par rader om de flesta på listan där, med det får bli en annan gång!

2008-05-01 @ 01:19:31
Postat av: Zimond

MrCarl...

Jag skulle gärna vilja höra vad det var som gjorde att spelarna var bättre förr än vad de är nu. Vad var de bättre på?

2008-05-01 @ 07:25:32
Postat av: DaCa

Japp som jag sa så har jag säkerligen glömt massor av detaljer, kan bero till viss del att jag inte var med på den tiden då första masters avgjordes eftersom det var innan ligan startade. jaya hann jag lära känna lite, och jag håller med dig hektor om hans personlighet. Han är absolut väldigt saknad.

Beyond, jag har all info från vecka 2-12 i min hand, jag kan absolut lägga ut samtliga ligaresultat från dom veckorna. Men det tar jag vid ett senare tillfälle, måste spara lite på det goda =)

och en liten kommentar angående bättre spelare förr eller nu, det enda som egentligen kan avgöra det är ju individen själv, hur man upplever couronnen förr och nu. Svårt att lägga fingret exakt på vad man menar eller inte. Var tid har sina glänsande stjärnor. och det är dom som spelet behöver, det är ju couronne-eliten som dom flesta siktar på att någon gång få tillhöra, det är ju det som driver oss att bli bättre, det är ju därför vi är fast i -couronneträsket- :)

2008-05-01 @ 12:58:47
Postat av: MrCarl

Jadu Zimond.. Svårt att förklara... Dom var bättre rent tekniskt! Eliten förr var fruktansvärt jämn... nuförtiden är den väl inte det!? O dessutom var du ju med en del förr, Zimond.. Du vet väl själv hur det var? Var det svårare att ta ligaguld då? Ingen skugga på dig... Du är väldigt bra på couronne... Du vinner ju varje vecka i eliten samt att du går fram som tåget i golden! :) Vad jag menade var att förr i tiden på shockplay, så var dom bästa spelarna mer eller mindre lika bra som varann... Nu är det inte så.. Det defensiva spelet däremot, är EXAKT likadant som förr... där finns ingen skillnad! Detta är min personliga uppfattning, du behöver inte tycka samma som jag! Dessutom så var spelarna trevligare förr... Detta är inte heller något personligt angrepp mot någon speciell.. men även ödmjukhet och att vara trevlig är ju egenskaper som jag tycker gör en spelare bättre! Allt handlar inte bara om att rensa bordet och vara den största fisken i dammen! Dessa egenskaper tycker jag fanns mer hos den gamla skolan! Som sagt... detta är INTE riktat till någon speciell.. Dom som är falska vet förmodligen om det själva! Fridens liljor till alla och lycka till med spelandet! :)

2008-05-01 @ 13:48:24
Postat av: MASTERHAND

All heder åt hektor men enl mig finns bara en legend o det är muller. Har aldrig sett hektor när han var som bäst men har förstått att han var mkt bra. Men har man vunnit så många guld som muller är man bäst. Jag tror mkt, som jag sagt tidigare, handlar om vem man är vänn med vad man tycker. Muller kanske var dryg, inte enl mig, men helt överlägsen när han spelade. Vann i snitt 9/10 ligaguld när han spela. Han mötte de bästa inkl guden o vann i stort sett varje vecka. Jag har även sett zimond spela och enl mig är han inte heller långt efter med guden, puffe m f. Nä enl mig finns det bara en legend=muller, om det är att jag inte sett hektor=kanske men tittar jag på varandras statistik så behöver jag inte fundera=)
Jag känner inte muller el hektor och påverkas inte vem jag är vän med el tycker om. Men tror de flesta håller med mig om de glömmer vänskapen.
Mathilda

2008-05-02 @ 02:23:01
Postat av: MrCarl

Precis, Mathilda! :) Jag håller med om att Müller är den överlägset bästa spelaren genom alla tider! Han är helt enorm... Müller är trevlig och snäll! Jag tror inte att det någonsin kommer komma någon som kan spela bättre än vad Müller gjorde... vad är det man kallar det? Just ja, perfektionism! :)

2008-05-02 @ 13:00:08
Postat av: Zimond

Jag håller inte med om att han är den överlägset bästa spelaren!

2008-05-02 @ 16:09:05
Postat av: MASTERHAND

Nä inte den överlägset bästa men den klart bästa. Han hade motstånd mot guden bl a men vann oftast vilket visar han storhet. Guden är ju rätt så bra=)
Mathilda

2008-05-02 @ 16:15:20
Postat av: Zimond

Vann han oftast över Godis då? Tror att det är rätt jämnt mellan dom statistikmässigt...

2008-05-02 @ 17:07:54
Postat av: MrCarl

2 mastersvinster i rad... 66 elitguld... behöver nog inte säga mer... Godis är bäst i världen på sweeps! Överlägset...

2008-05-02 @ 17:16:08
Postat av: Zimond

Äh. Så går det inte att jämföra spelare. : ) Varken efter antal ligaguld, masterstrofféer, sweeps eller poäng. Man måste helt enkelt spela mot eller kolla på den man ska bedöma in action.

När Godis, Müller och Hektor spelar seriöst i seriösa matcher är dom fan all tre lika bra på att vinna.

2008-05-02 @ 18:03:31
Postat av: MASTERHAND

Förstår vad du menar zimme men anser om man var så jämn som muller var o vann 66 guld så är man bäst.
Motivation är ju en del av sporten har man inte det så kan man inte heller skylla på det. Likväl har man inte konditionen att springa ett maratonlopp då är man inte bäst heller, om du förstår=) Jag tror osså att guden om han haft lika mkt motivation som muller skulle vunnit klart mer men han hade kanske inte det och då är han inte lika bra som muller enl mig=)
Mathilda
Mathilda

2008-05-02 @ 19:16:22
Postat av: Zimond

Men jag blir fortfarande inte bättre för varje elitserieguld jag vinner ...

Man är bara så bra som man spelar, och jag har aldrig sett Müller spelat så mycket bättre än Hektor eller Godis.

2008-05-02 @ 21:53:21
Postat av: MASTERHAND

Men så jobbig du e zimme=) Vad jag har sett, jag har inte sett hektor, så tycker jag att muller fortfarande är den bästa. Tror han har spelat bättre eftersom han har 66 guld. Om det handlar om motivation så läs mitt tidigare inlägg=) Men enl mig så e du topp 5 av vad jag sett. Muller 1:a o guden 2:a enl mig. efter det kommer du puffe, andreas på samma plats. Men jag har inte sett de tidigare storspelarna o kan därför inte utala mig om dem. Men såhär tycker jag=)
Mathilda

2008-05-02 @ 22:04:31
Postat av: DaCa

Kan man jämföra spelare efter poäng? -Nej..
Kan man jämföra spelare efter sweeps? -Nej..
Kan man jämföra spelare efter masters? -Nja..
Kan man jämföra spelare efter antal ligaguld? -JA!

Har en spelare lirat ihop 66 elitguld och dessutom mött dom allra flesta som verkat på shockplay under de senaste 3 åren så är det klart att vi har vaskat fram den bäste taktiska spelaren här. Och i ligan måste man ju lägga samman alla pusselbitar, taktik, offensivt spel samt defensivt spel i en perfekt mix. I det fallet så är müller utan någon som helst tvekan den bäste genom alla tider.
Men när det gäller rent uppvisningsspel där man avslappnat kan spela "sweepspel" och man som åskådare kan få se lite skönspel så kan jag hålla med om att det finns spelare som är bättre, men det är ju endast på en enda del av det totala spelet, det offensiva. den enda spelaren som enligt mig på alla punkter i en ligafinal kan mäta sig med müller är hektor i sin glans dagar då han hade ett väl utpräglat taktiskt spel han oxå.

Så, visst går det alldeles utmärkt att jämföra olika spelare efter deras prestationer.
Och vad det gäller godisgudens framfart i ligan och alla dessa ord som "om han hade haft mer motivation" så tror jag inget på det, han är helt enkelt inte lika bra på alla punkter på samma gång, thats it! Godisgudens styrka är blicken för spelet i det offensiva, knappast på det defensiva och enligt mig handlar det inte om någon form av motivation, han har inte det "tänket" bara.

Jaja, det var bara min syn på det hela, och jag själv är lika kass på alla punkter =)

2008-05-02 @ 22:17:15
Postat av: beyond7

Den bästa någonsin?
Det låter jag vara osagt, men den största är Müller.
Jag håller med Zimond här, bara för att en spelare har spelat längre och varit uttåligare bara för att slå tidigare
rekord innebär det inte att den spelare var bättre. Jag menar att Müller dominerade ligan var inte konstigt när
motståndet under långa perioder inte höll hans nivå och han kunde bara rada upp Guld, och för Müller handlade om att sätta tidernas rekord och ta
en andra Masterstitel. Den korta tid jag varit här(maj,07) så hörde (el.läste) man att Müller
tyckte att det var dåligt motstånd i ligan och man såg fram emot när flera av dom "gamla" stötarna(som Puffe,
Godis) skulle komma upp samtidigt så man kunde få se en riktig värdemätare på hur bra han var,
och även när de andra som kunde utmana Müller kom upp som de som inte satsade på ligan så mycket som tex. Muve ochdessutom
mastersfinalisten Zimond började vinna mycket, plus nya uppstickare som Andreas gav han en match.
Det hände och helt plötsligt och då var Müller helt plötsligt inte dominant i ligan
längre. Müller hade haft en för lätt resa hela hösten och när motståndet då äntligen kom
,ja då la han av?
Man måste definitivt ha sett de bästa spela själv för att kunna avgöra avgöra saken. Jag kan jämföra lite:), Wayne Gretzky
anses av de flesta vara den största ishockeyspelaren genom tiderna. Men det finns många ink.mig sälv som anser Mario
Lemieux är den bästa då han även hade många av rekorden i statistiken(tex. 0.8 mål/match) och det med ett sämre lag och
speciellt att han spelade färre matcher pga Hodgkins sjukdom. Rekorden säger inte allt
visst Gretzky har gjort fler mål,men Lemieux var mer effektiv och man kan ju bara tänka sig hur många det hade blivit om han fått
fortsatta vara frisk och spela.
Ligatitlar i all ära, det är vid de stora tävlingarna
mästarna visar sig och två masterstitlar kommer bli slaget är jag säker på, det är lite som Björn Borg satsade allt
på Franska öppna och Wimbledon och så Borg han en kort karriär och spelade färre
stora tävlingar eftersom alla fyra Grandslam räknas mer nu. Vinna över andra i ligan
är inte en avgörande fakto då det är vid stora tävlingar de storhet syns och inte hur outtröttlig en spelare är
i ligaspel i sin generation.Lemieux är den bästa ishockeyspelaren
som funnits tycker jag, men den största är Gretzky då han faktiskt vunnit mer och
en bättre statistik pga. fler antal matcher och spelade i bättre lag.Och när det kommer till kritan så är de
viktigaste kritierierna
trots allt vem som vunnit mest(snart Gretzky,Roger Federer,Müller)och inte den den som haft bäst statistik
på kortare tid som aktiv(Lemiuex,Björn Borg,Hektor) som spelar roll då har man inte bevisat sig tillräckligt.
Utöver det så måste man som sagt ha sett dom aktiva för att kunna avgöra vem som verkligen är bäst,
och Müller vunnit mest och då så sätter jag honom som den störste!
När det gäller vem som verkligen var bäst så har jag ingen åsikt,eftersom jag inte har sett Hektor när han var aktiv
och då omöjligt kan avgöra han var bättre eller sämre.
Jag har däremot svårt att tro att Hektor riktigt nåt sin absoluta topp som spelare när han
inte spelade under så pass lång tid. Och jag tror tvärtom vad vissa tror att rekorden kommer att slås och vi kommer
få större mästare i framtiden då jag anser att ligan idag fått för mycket betydelse för hur en spelare värderas.
Det handlar för tillfället mest om att den som är den bästa i sin era och som också är mest uttåligast anses som den bästa och
då tror jag faktiskt inte 66 segrar kommer att vara så mycket och att 2 masterstitlar kommer anses lite i framtiden men
det får tiden utvisa:). Båda var bäst under sin era och vann då de det mesta som gick.
En elitidrottsman är på topp är vid ca. 28 års ålder, hur är det med dataspel som couronne,tveksamt?
Det skulle vara kul att se båda komma tillbaka och och satsa samtidigt någongång, så får se vem av dom som verkligen är bästa!
Det blev lite långt nu men kanske någon orkar läsa:p

2008-05-02 @ 22:31:55
Postat av: MASTERHAND

Bra skrivet beyond=) Jag håller med dig till viss del. Jag har en fråga daca?=) Varför inte göra en tunering med alla de bästa där priset lockar dem att var med? Inte bara en årsprem. på shocken. Trör att shocken får ihop så mkt pengar att man kan satsa lite. Låt oss säga att ni gjorde reklam för detta och tuneringen startade om ca 2-3 mån så alla fick chans att träna i form. Du daca tar ut deltagarna i tuneringen o bestämmer upplägget. I ett slutspel minst 7 set så ingen skyller på ngt osv. Kan lova att detta skulle bli en succe. Då får vi en gång för alla se vem som är bäst=)

2008-05-02 @ 22:49:05
Postat av: MrCarl

Okej... Då låter vi det vara osagt, vem som är bäst! Eftersom titlar och vinster inte kan avgöra det.. Jag vet iaf vem som är regerande världsmästare! MATRIX POWER, mina damer och herrar.. Beyond, Müller slutade för att han tappade motivationen, inget annat! O jag dömer honom inte... Jag har själv tröttnat på spelet många gånger..

2008-05-03 @ 11:48:34
Postat av: linkan

tjabba alla sp:are =))

de där spelarna beyond nämner hade ju muller slagit under en längre tid innan han drog, är ju bara o kolla på rogerdeadmakers hemsida där.. kommer inte ihåg adressen men den ligger la nånstans =) dessutom sa han till mig att han höll på o flytta till nån sorts studentlägenhet så han hade inte mycke tid för couronne längre, dessutom tillät de internet bara till kl 23 på kvällen och därmed förlorade ju han guldet några veckor pga att ett par spelare i eliten nästan enbart hade tid att vara inne runt midnatt eller efter o han ble att rätt sur av det tror jag o resultaten blev mycke sämre efter detta o man märkte ju osså det på hans spel att han inte alls spelade för att vinna längre typ hehe.. =D så jag tror de ä möjligt att han kanske kommer tillbaka igen när han får mer tid o har tillgång till internet när han vill.. =) dessutom minns ja att de va endel "pakter" under en tid i eliten som fuskade genom att ge bort matcher o liknande för att sänka muller, trots det lyckades han vinna nästan varenda vecka även då =) så ja tror nog också han ä trött på allt tjaffs o sånt som vart på shockplay o folk som försökt sinka honom, iofs får han ju skylla sej lite själv när han ble så jäla sur när han förlora o skrev all möjlig dynga ibland :D
men jag tycker ändå de ä najs me spelare som visar känslor o gör sitt bästa, men de gäller att inte gå över styr som muller gjorde nåra gånger enlit mej..

o sen angående ligastats mellan muller o godis ä ja rätt övertygad om att muller har vunnit flest gånger, vettefan om daca lr nån kan kolla upp de? tror också han vunnit fler gånger över hektor i ligan, men är inte säker som sagt förrän man får bevis =)

men allvarligt talat skiter jag i vem som ä bäst, stats o sånt betyder nada de ä det vi har inombords som ä viktigast.. vi kan ju alla bara instämma om att de ä ett riktigt grymt o beroendeframkallande spel o ja har stor respekt för alla grymma spelare.. ska bli äcklit intressant o se hur nya shockplay blir osså =)))

jajja de va allt från mej =) ha de gött alla =))

2008-05-03 @ 14:02:40
Postat av: andreas

Det stämmer det du säger linkan; att müller har vunnit mest guld osv men relativt antal elit veckor så har hektor vunnit mer..

2008-05-03 @ 15:39:27
Postat av: linkan

japp det stämmer, men det gäller ju också o se på vem som slagit vem flest gånger och vem som vunnit flest guld när båda har varit i eliten samtidigt o då är det ju fördel muller.

jag tror dessutom att couronnen låg på en lägre nivå de första veckorna i eliten, kanske hektor var först med att lära sig hur man skulle spela för att vinna? nu har de ju gått flera år sen den tiden och säkerligen har spelarna blivit mycket bättre nu.

samma sak är det med alla andra sporter, t.ex. hockey o fotboll.. knappast skulle ett topplag från t.ex. 80-talet slå ett topplag idag. =))

ha de gött=)

2008-05-03 @ 17:00:37
Postat av: linkan

sen ska jag väl också säga att de ä mycke lättare att ha bättre snitt för guld per vecka när man inte har spelat så många veckor.. =))

2008-05-03 @ 17:24:37
Postat av: andreas

Du har helt rätt.

2008-05-03 @ 19:28:48
Postat av: beyond7

MrCarl: Japp det är mycket möjligt att det var så att motivationen tog slut.Jag var iofs missnöjd med hur eliten sköttes vid det tillfället och pratade med dåvarande leageadmin wiig flera gånger om att Müller ofta fick flera matcher ospelade.Det gjorde jag för att jag var väldigt mån om att allt skulle gå rätt speciellt i eliten och under dom förutsättningarna som var just då så kunde Müller sluta tänkte jag, cch det skulle juh bli ett väldigt stort avbräck för ligan.Wiig nämde då att Müller inte kunde spela efter kl 23 men vad gjorde han åt saken? Nog borde väl sånt kunnat lösas med straff för de som undvek eller att de som inte hunnit spela, gjorde så fort som möjligt som jag föreslagit, nej wiig gjorde inget åt saken trots att han sa att han skulle. Jag menar flera kan säkert spela under de förhållandena men inte när man är självutnämd världsetta! Det började också hårdna i ligan då som jag nämde i tidigare inlägg och hans dominans minskade vilket han inte kunde ta och när vissa då dessutom av olika skäl kommer in väldigt sent och möjligen försökte blåsa Müller med att undvika det sättet så , ja då är det klart då kan måttet är rågat.Ingen ska behöva spela vissa matcher mitt i natten vecka efter vecka. Han må vara ogillad av vissa men allt måste måste gå rätt till i just kampen om guldet annars blir guldet urvattnat och får en minskad betydelse. Däremot fick Müller ju ta att motståndet försöker slå honom mer än andra ,men det ska gå rätt till annars kunde man tänka sig att han tröttnade av den anledningen men nog är det lite märkligt ändå att han när precis konkurrensen äntligen hårdnade och han inte kunde rada upp guld ,som han inte fick vara uppe längre än kl 23;-)

linkan:Då man är statistikbiten så hade man kollat upp det där redan och de gånger de mötts i ligan,v.155-v.161, dvs. långt efter Hektors storhetstid(v1-26) i starten
men då kom Müller klart segrande ur den striden enligt statsen om man ska gå efter den:
Müller 5 guld och två silver
Hektor 1 guld 2 silver,en sistaplats, resten mittenplaceringar,
Sen har jag för mig att Müller
sagt att han även vunnit deras inbördes möten då men som sagt jag tycker det känns som Hektor inte satsade allt då.

2008-05-03 @ 20:26:49
Postat av: beyond7

Det skulle vara bra om de som spelade under den båda dessa perioder kunde komma med inlägg här:),det är ju lite svårt för en som inte har sett Hektor spela och är relativt ny att kunna avgöra saken:p

2008-05-03 @ 20:36:08
Postat av: linkan

hehe ja hade daca kommit in som admin tidigare hade kanske muller spelat än idag =) ja tror de var många som tyckte wiig va lite slapp ibland =)

men sen hårdnade väl inte motståndet direkt? utan som sagt muller hade ju slagit dessa spelare under en lång tid men sen fick han mindre tid för spelandet pga dagliga studier samt de här med att interneten stängdes av.. när han då inte fick så mycke tid me couronnen började ju han osså spela dåligt o otåligt.. enlit mej blev asså muller sämre (inte motståndet hårdare) pga att han inte fick nån tid o spela samt att han ble bitter när han förlora massa guld där pga folk som inte kunde komma in innan 23.. =)) hade han inte flyttat o han själv fick bestämma alla rutiner o tider ä jag rätt säker på att han hade fortsatt å dominerat som vanligt än idag =))

ha det//

2008-05-03 @ 20:47:14
Postat av: linkan

ja ja håller me dej beyond att de skulle vara bra me fler spelare som skrev som varit me på båda tiderna.. =))

en sån spelare ä ju t.ex iaf allas vår admin daca o han skrev ett inlägg där han rankade top-10 genom tiderna här iaf: http://shockplay.blogg.se/1208282623_dacas_tankar_om_tiden.html

2008-05-03 @ 20:55:55
Postat av: DaCa

Ja, som jag skrivit många ggr tidigare så har jag vart med nästan från ligastarten iaf på shockplay och spelat där själv i eliten under 35 veckor och har ju viss erfarenhet från många olika spelare. Och enligt mig så är müller utan någon som helst tvekan nummer 1, det har han bevisat många gånger nu. Inte speciellt långt efter har vi Hektor som kanske om han hade fortsatt att utvecklas i ligaspel hade vart nummer 1 än idag.
Men vad man ska tänka på är att müllers guld är nog samlade alla 66 inom en period av max 85-90 veckor.
Dessutom sätter jag stor tilltro på att vi kommer vaska fram nya storspelare då jag ser en rejäl dos potential hos främst 3 spelare - Zimond, Muve och andreasaswardh som kan komma att bli riktigt bra, om dom fortsätter att utvecklas mer.
Så visst kan spelet fortsätta att utvecklas och den som kan utveckla det på bästa sätt i en perfekt mix är givetvis den spelaren som kommer att "ta över" efter hektor och müller..
jaja, det var mina tankar och ordet är naturligtvis fritt =)

2008-05-04 @ 11:09:41
Postat av: MrCarl

Bra skrivet, kamrater! Jag håller med dig DaCa om att Zimond, Muve och andreasaswardh har potential! Jag tror inte det finns någon som kan utmana dessa spelare idag... Möjligen du, DaCa, om du sätter dig in igen! :)
Angående fotbollslagen från 80-talet, om att dom inte skulle ha en chans mot dagens fotboll! Hmm... vem vet! :) Kan prata lite hockey.. om förr och nu! Vilken femma idag skulle vara bättre än 70-talets beryktade ryssfemma bestående av: Fetisov, Kasatonov,Larionov, Krutov och Makarov? :)

2008-05-04 @ 17:43:23
Postat av: linkan

hehe, den där femman var ju helt otrolig ja.. =))

men spelet har förändrats så mycket och de skulle inte kunna dominera hursomhelst idag, dessutom har ju det fysiska spelet blivit flera dimensioner hårdare. =D

2008-05-04 @ 18:20:04
Postat av: MrCarl

Som sagt, vad vet man!? :)

2008-05-04 @ 18:36:49
Postat av: DaCa

det är ju en viss skillnad att jämföra couronne med en idrott där inte bara spelarna "utvecklats" vilket jag inte håller om till 100%. Men där matrialet har förändrats en hel del, o så är ju knappast fallet i couronne. Samma bord, samma kö, samma förutsättningar idag som för 5 år sen. Med en enda liten skillnad, random angel har lagts till under vägen.

2008-05-04 @ 19:30:41
Postat av: linkan

jo ja förstår vad du menar och de stämmer ju.

men under 6 år eller hur nu länge couronne funnits har ju spelet o spelarna blivi bättre o det har blivit fler seriösa spelare.. de tar ju en stund att bli en riktigt bra spelare..

även om materialet i ishockeyn (målburar, skridskor, klubbor osv) ej hade utvecklats hade ju ändå spelet blivit bättre o hårdare efter en tid.

2008-05-04 @ 19:44:50
Postat av: linkan

o i typ fotboll har ju inte materialet utvecklats sådär jättemycke, det är ju egentligen bara skor o boll.. men ändå är spelarna o spelet mycke bättre idag än förr. =)))

2008-05-04 @ 20:16:56
Postat av: MrCarl

Nja... spelarna idag är inte alls mer seriösa... Det var mer glöd och intresse förr tycker jag! :)

2008-05-04 @ 22:51:38
Postat av: Puffe

dididi.. eftersom ja hatar alla sidor som har med couronne att göra så skumläser ja bara som fan om de inte verkar intressant.. allt tjat om samma saker hela tiden å allas åsikter om den lilla skitsaken är inte alltid så jävla intressant =) men.. på tal om.. om de nu va de som stod tror det.. ta limmad i hörnet utan gul.. är jag så gott som 100 procent säker på att ja gjorde först.. MEN det var verkligen inget märke det var sjuk tur mot ittoj bara för att han inte skulle vinna en match innan vi typ hade spelat 150 st =O hehe.. men myket möjligt att hektor kom på själva märket innan mej =) och i 4 valls eller 3 valls frågan eller va man ska kalla den.. då kallades den 4 vall.. så var det jag rocketman och en snubbe till som inte lirat på måånga år.. som kunde den.. men ja vet inte om ja kan ta äran för den.. skulle nog säga att det var rocketman som kom på den :) liksom många andra skott som anses väldigt simpla nu för tiden.. som folk inte ens tänkte på att man kunde göra först.. men.. visst hade väl rocketman tjuvtränat ett par månader innan han släppte spelet så att säga? ;) riktigt bra var han då iaf.. för ca 6.5 år sen =O så kul å se att han äntligen börjat lira lite igen.. ska bli nice å möta honom i golden å se om han har lite skills igen :D adjö!

2008-05-05 @ 16:12:48
Postat av: Mularn

Ja deltagarna den där första veckan var alla fruktansvärda motståndare, kommer inte ihåg Envis o Nalle men dom andra hade man ju hårda duster med. Såg att jag låg i 2:an vecka 13 så jag började väl några veckor tidigare vore kul att veta när :)

2008-05-05 @ 17:24:45
Postat av: Zimond

Äh! 4vallarna, och alla andra stötar typ,
kördes ju irl redan innan couronne kom på nätet. : )

2008-05-06 @ 00:59:40
Postat av: beyond7

precis min tanke Zimond..:)
vore juh konstigt annars, sen är betydelsen för vem som gjort si och så lika ungefär som att Janne Boklöv uppfann V-stilen, han ska ha cred för det men inte var han bättre för det va:p

2008-05-06 @ 01:30:25
Postat av: MrCarl

På tal om att komma på skott så kan jag väl nämna att jag kom på slaget där man tar limmade i övre hörnen.. :) Det var några år sen...

2008-05-06 @ 13:11:13
Postat av: Nalle

Hej !
Jag såg att mitt användarnamn va här Nalle jo då jag finns kvar . Men jag tog över den när jag flytta,jag dela den ju med mitt ex i Örebro men nu har jag den helt för mig sj ..
Men vad kul att ni mins *Ler*
// Nalle = Clara

2008-05-06 @ 15:59:22
Postat av: Puffe

fy fan va de så jävligt.. trodde bara man hade för sig att eliten var tuffare förut =) 7 första namnen på listan där.. kan man kalla motstånd =)

2008-05-15 @ 14:23:27
Postat av: Puffe

Orka inte läsa alla 3 miljarder inlägg så det kanske redan sagts men.. mathilda.. tycker inte riktigt du kan uttala dej helt om det där när du som sagt var inte ens sett hektor i toppform.. müller även om han så klart var grym (t dryg) :P räcker ju med statistiken så klart för att se det.. men ja måste nog ändå säga att hektor var bättre.. hektor hade så gott som hela tiden världseliten eller sverige eliten eller va man ska säga (kanske samma sak iofs) emot sig i eliten.. müller har haft några riktigt bra emot sig.. mest i omgångar.. nästan aldrig va ja vet haft en riktigt stark hel elitstyrka emot sig.. så ja tycker det ät fet skillnad även där.. och som sagt som mrcarl kanske sa tror jag.. att couronne på nåt sätt var mer skillad förr.. iaf jämfört med hur mycket spelarna "borde" ha utvecklats.. mer känsla utan alla 73000 märken osv.. taktiska spelet var bra även då men mycket roligare att titta på.. rådeffa hela tiden vetifan om de kan kallas genialiskt taktiskt sett hela tiden.. men man får ju tycka vad man vill.. enligt mej hade müller inte klarat att hålla hektors nivå med samma speltyp.. men det kan man ju diskutera i 7 år med.. olika speltyper vad som är bäst.. skickligast smartast taktiskt osv.. björn borg i gammal toppform kanske inte skulle spöa federer.. elöler nadal på grus men jag är övertygad om att gamla hektor hade piskat müller.. så.. nu ska ja hålla käften igen =)

2008-05-17 @ 15:20:17
Postat av: Puffe

äh kan inte låta bli.. när man hade lagt ner ligan rätt länge å skulle försöka sig på ett ryck för att jävlas lite med müller som faktiskt då hade lite lamt motstånd totalt sett i ligan.. gick man upp.. snodde ett guld av honom rätt fort.. var där å harva ett par veckor snodde ett till å drog.. hur många veckor tog det innan ja tog ett guld av hektor? nej just de de gjorde ja aldrig.. =) han hade fan inga dalar i ligan äckligt svår jämt.. müller kunde man absolut skaka rätt ofta även om han ofta kunde vända matcherna tillslut kanske mycket pga av ens eget tålamod och nu för tiden otroliga brister i det så kallade deffspelet.. visade nog våran semi nummer 2 i masters rätt fint.. om inte ja minns fel.. eller så uppfattade jag det.. ja spelade mycket bättre än müller 3-4 första seten i den matchen å hade väl 2-1.. sen börja han vända och man börjar grina ihop =) äh nu orkar ja inte skriva mer :P för man kan ju vända och vrida på det hur som helst.. och om man menar bäst i total toppform eller om man menar bäst eller jämnast under längre tid.. hektor var iaf bäst.. och det borde ja knappast bara säga för att underminera müller.. speciellt inte när ja redan erkänt att jag och hektor mer eller mindre haaatade varandra förut.. adjö =)

2008-05-17 @ 15:28:46
Postat av: Puffe

Glömde en detalj som ja hade tänkt klämma in där ja skrev nåt med.. hur bra spelarna borde varit i början jämfört med nu.. nu för tiden är det inte speciellt svårt att bli bra på couronne.. de visar sig ju gång på gång med nya förmågor.. men det är desto svårare att bli sjukt bra.. att bemästra alla delar av couronnen.. märken hit dit.. den som varit med sen dess.. ocg säger att müller är eller var bättre ut i planen än hektor är faktiskt störd :P inte heller i defftagning eller taktik.. om man säger det så är det ju för att x antal vallar utvecklats sen dess så det är ju inte så underligt.. müller var.. taskigt å jämföra med nån men.. hmm.. som mbuto kanske.. om nån lirade honom innan hans lilla storhetstid? medelmåtta.. en spelare som var bra men aldrig verkade utvecklats väldigt märkbart.. under rätt lång tid.. å då var det inte supersvårt att spöa honom i ligan.. sen som över en natt kunde han massa och var skitsvår.. liksom mbuto..
hektor blev grym.. så som ja minns det.. så gott som på en gång han kom till shockplay.. det tycker ja visar ännu mer på äkta skills.. nu för tiden när sopor som inte ens kan sätta vanliga simpla skott å som missar vilken lätt sweep som helst.. kan sätta 2 vallar och annat nästan 100 procentigt.. så blir man antingen en åtminstone rätt bra couronne spelare väldigt fort eller så är man ett hopplöst fall.. om man spelar tillräckligt ofta vill såga.. på den tiden tog det tid att kunna allt eller kunna mest.. för det fanns inga färdiga recept på hur man blev bra.. man fick lära sig själv utvecklas själv.. nu kan du som ny spelare gå in i en match med nån utav dom bra spelarna.. som det finns oändligt med nu.. och glo några timmar sen är det bara och ösa på å bli bra rätt snabbt.. kan ju lova att många just nu sitter och gör ett skott som jag hektor godisguden rocketman the wolf med flera satt å funderade ut själva.. så det så! hej då igen =)

2008-05-17 @ 15:38:46
Postat av: Müller

Haha, jävlar vad det skrivits här.. Men får väl komma ett rejält sent inlägg från mig då.



Tycker inte jag har något att bevisa, ligger på + mot alla spelare och har vunnit mest osv. Inte så mycket mer man kan göra eller hur?



Kört 3 Masters-turneringar och vunnit 2 av dem, hade förmodligen vunnit den tredje också om jag inte hade förlorat internetanslutningen i finalen när jag hade ett grymt bra läge, men shit happens.



Ha det bra allihopa! /Müller

2010-11-14 @ 04:50:03
Postat av: Vendela

Gillar om det du skrev! Spännande att se lite schyssta saker och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 14:41:27
URL: http://jade.se/reseguide/new-york

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0