Mastersfinal Söndag 6/7 20:00

Dåså mina damer och herrar , var det dags att avgöra det vi har kallat Masters(testet) 2008.
Efter att A Proud Romanista slog ut Kliffhanger i matchen mellan 5-6 placerade i slutomgången, som följdes av
en match mellan A Proud Romanista - Zimond där Zimond vann en hård match så var det dags för "kvartsfinal" mellan
Zimond - Mr Daydreamer som slutade 4-2 till Zimonds favör.
Så imorgon Söndag klockan 20:00 så ställs Zimond mot Hektor i semifinal.
Direkt efter att den matchen avgjorts så spelas den stora finalen där vinnaren i semifinalen ska möta grundomgångens stora gigant, andreasaswardh.

Så missa inte denna spännande upplösning mellan 3 av shockplays allra bästa spelare genom tiderna.

Vill ni se matchen så håll utkik på news eller gå in och kika på Zimond eller Hektors match.

Kommentarer
Postat av: beyond7

Kul att det drar ihop sig:)



Jag skulle iofs. mycket hellre se en form där 1:a möter 6:an 2:an mot 5:an osv.. Som det är nu får gruppspelsvinnaren för stor fördel av att ha vunnit gruppspelet, han behöver juh som sagt inte alls bevisa sig i själva turneringsspelet utan får en direktplats i final. Turneringar tycker jag ska skilja från serielunken och vara av utslagningskaraktär i slutskedet och inte låta spelare som ev. kanske har dåliga nerver och svårt att lyfta sig och vara bäst när det gäller, kunna ta sig till final utan att ha fått en enda nervig match!.Nu är det inget som säger att Andreas inte skulle klarat den pressen men ändå inget som bevisar att han gör det heller.Till vinnare så vill iaf. jag att man utser den absolut mest rättfärdiga vinnaren och det tror jag även den som vinner vill känna,dvs. att det inte finns några frågetecken utan att han/hon verkligen har förtjänat priset! Hur skulle det tex. se ut om laget som vann grundserien i NHL efter 82 spelade omgångar i grundserien går direkt till Stanley Cup final, enormt orättvist skulle jag säga. Då skulle man istället kunna ge vinnaren av grundomgången ett pris för mest poäng precis som man gör i nhl där man ger bästa laget i grundserien Presidents' Trophy. Det är sällan det laget vinner som varit bäst i grundserien i nhl och jag ser inte Inter vinna Ch-League heller;-)

Även 3:an, 4:an får fördelar här och medan vissa får slita så kan 1:an ladda lungt inför finalen. Det hade varit bättre att försöka lägga semifinalen en dag innan då det inte heller här blir på lika villkor ,den klare finalisten inte behöver ta ut sig något förrän i finalen.



Hur ser eg. alla på den spelformen som nu testats?

För det är väl ett test Daca eller ljuger rubriken;-)

2008-07-05 @ 16:23:50
Postat av: DaCa

Nu är det just sista turneringen med 12 pers kvar som är den viktigaste och det är ju där som andreas har bevisat hur stark han är och därmed belönats med att vara i final. Det är just systemet med 1an möter 6an osv som jag ville ändra på. Det är inrutat o gammalt.

Detta systemet finns redan i vissa sporter t.ex i bowlingen. Där avgörs så gott som alla större turneringar efter denna super six modell..

Och är man bara förberedd på att man måste vara grymt stark när 12 återstår så är man ju inställd på vikten av att vinna så många av dom matchrna som möjligt.

Kan inte påstå att andreas har bevisat sin styrka mindre pga att han är i final direkt, snarare tvärtom, han har bevisat sin styrka.

Det är ju dom spelarna som främst hamnar 5-6 som måste bevisa att dom har styrkan som krävs för att vinna.

Man måste tänka ett steg längre och se till hela prestationen innan man avger sitt tycke om upplägget, tycker jag..

och att jämföra detta med en sport som kräver en rejäl dos av fysisk uthållighet är ju bara att mala på, finns ingen likhet överhuvudtaget och jag håller naturligtvis med om tex nhl-upplägget, där vore det ju skandal om nåt lag vart direktkvalificerat till final utan att spela slutspelsmatcher innan.

Men i "sporten", spelet couronne kan vi ju utnytja möjligheten att förnya oss, att lunka på i samma gamla vanliga fotspår dödar ju hela spelet, och med den här modellen får vi ju fram rättmätig slutvinnare garanterat, eller är det någon som anser att dom 3 som är kvar har hamnat där på ett bananskal?

2008-07-05 @ 17:54:08
Postat av: A Proud Romanista!! // Jonas

Jag vill bar atacka alla jag mött i masters! :) Jättekul tour med bra kvalitet! Bra jobbat DaCA! :D

Visst blev jag sur när jag var så nära att vända 0-3 mot Zimond men det gick över riktigt snabbt eftersom alla varit så trevliga och kvaliteten varit så hög, så liksom 5a i en sån cup är jag riktigt nöjd med :)



Och til lsist vill jag önska alla 3 som är kvar ett stor LYCKA TILL :) Ni alla förtjänar en vinst tycker jag. :)



Ha det bra nu, ciao :)

2008-07-05 @ 18:32:25
Postat av: beyond7

Det är bra du prövar någonting nytt Daca,och det kanske är jag som är gammeldags av mig:-.) Eftersom jag ser det här som ett test fortfarande så tycker jag man kan komma med synpunkter under hela vägen och just i den här frågan ser jag faktiskt ingen skillnad för helhetsbilden. Jag är rätt sportintresserad men har inte kollat på just Bowling men jag känner igen begreppet "Super six", sen om den formen passar för de absolut storsta turneringarna i Couronne är en annan sak men som form kan det ju fungera men på den här nivån är jag inte lika säker. Det råder väl inget tvivel om att det är de för tillfället tre bästa kvar i turneringen men som jag ser det går Anderas dit(final) mer på jämnhet och nötande än på spel under press med publik och utslagning då det är vinna el. försvinna än om han hade spelat enligt den vanliga formen kanske han fått möta en gigant redan i semi och med mer press att vinna ,då vet man aldrig hur det slutat:) Nhl var ett dåligt exempel men ibland man får ta till ytterligheterna för att lyfta fram sina exempel,speciellt när man inte har bättre till hands:)

Jag ser det som en kul form men kanske inte till just de stora mastersturneringar utan mer till just såna turneringar där de bästa spelar typ inbjudningsturneringar, men annars är ju allt toppen!

Synd bara man inte fick se några matcher.



Bra Spelat Roma!:)

2008-07-05 @ 18:43:41
Postat av: MASTERHAND

Oj! du är ju värre än mig beyond att skriva mkt=) Men vill bara säga ett kort sak och det är att de 3 som e kvar är idag shockplays bästa. De visar det inte bara här utan visar det i liga och i golden. Synd att du inte kunde hota internista men en 5:e plats e otroligt bra gjort. Han som kom 4:a vet jag inget om men han är säkert trevlig och gjorde det riktigt bra=). Lycka till nu ni 3.

mathilda

2008-07-05 @ 19:10:24
Postat av: beyond7

Japp Masterhand:) har man inte tid att lira så får man skriva istället,Daca är inte så dålig han heller hehe



Snart får man tid att lira..gud så skönt!

2008-07-05 @ 19:28:27
Postat av: MASTERHAND

Bara trevligt att du skriver=)Du kommer jü med förslag och sunpunkter och det är bra till skilnad från vissa som inte vågar skriva sitt riktiga namn som Zzzzzzzzzzzzzzzzz el vad det nu var.

Men jag tror han är rädd att han möter den stora stygga MASTERHAND i en gränd och därför inte vågar skriva sitt namn=)

mathilda

2008-07-05 @ 20:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0