MATCH OF THE YEAR!

Sunday 1/6-2008  Time: 20:00 Swedish time,

SWEDEN vs "WORLD TEAM" 
Here is the 5 matches:

Match 1.  Godisguden - Braverymonkey (Canada)

Match 2.  andreasaswardh - Cronos (U.K)

Match 3.  Hektor - Muve (Portugal)

Match 4.  Zimond - Elnino9 (Denmark)

Match 5.  Puffe - Webdesigner (USA)

If someone in the last second have problems to play, there are some reserves,
For Sweden, Kliffhanger..
For World team, Mingle

All the matches is playing best over (3)  3setsmatches.
In match 1,3,5 are world team start the match as green.

So, Dont miss this match of the year!! =)

                        Enjoy it // DaCa..

Kommentarer
Postat av: marru

woohoo looking forward to see the games :)

2008-05-31 @ 23:21:29
Postat av: Petrify

Fun =)

2008-05-31 @ 23:23:24
URL: http://petrifyzone.wordpress.com/
Postat av: johank87

Vem är Elnino9?

2008-05-31 @ 23:46:08
Postat av: DaCa

Det är.... elnino9 ?!..:)

2008-05-31 @ 23:50:27
Postat av: beyond7

matchen mellan Hektor och Muve borde bli klart sevärd

2008-05-31 @ 23:52:03
Postat av: DaCa

Alla matcher är sevärda tycker jag =)Nu får vi svenskar slita hårt om vi ska vinna..

2008-06-01 @ 00:04:44
Postat av: SmekarN

Jag undrar också vem Elnino är?!, någon gammelräv, eller en ny som slagit igenom?

2008-06-01 @ 01:16:22
URL: http://app.blogg.se/trackback/ping/20036105
Postat av: andreas

Detta skall bli riktigt intressant och kul.. nu får ni för fan komma och titta så vi blir mer än 40 pers i publiken (=

2008-06-01 @ 02:17:38
Postat av: Cardiak

I think I'll be sitting and waiting for Muve's game.
Should be interesting ;)

2008-06-01 @ 02:28:41
Postat av: MrCarl

It will be a fun game to watch! :) And go for the win now Sweden!! :)

2008-06-01 @ 12:13:32
Postat av: MASTERHAND

Ja vilka matcher. Men håller med om att matchen muve-hektor blir ngt att bita i. Roligt osså att den är 3:e matchen så den gäller oavsett.

2008-06-01 @ 12:22:59
Postat av: ElNino9

Miniclip is back!

2008-06-01 @ 20:03:06
Postat av: scandalplayer

Enligt min bedömning, så är ElnINO9 lika med en spelare som var med ca 3 år sen. Han var nästan i en särklass för sej. Många trodde felaktigt att det var Hektor med ett andranick.
Ser man på hans presentation är han från Danmark. Det finns bara en enda spelare med denna klass från Danmark, nämligen - Mbuto.
Mbuto var dessutom en mkt trevlig och ödmjuk spelare.
Grattis till segermatchen, Mbuto!
Kollar ni exempelvis i "Singelplayer - listan", så upptäcker ni att han ligger högst där.
Jag spelade själv ca 20 matcher mot Mbuto, och jag skulle bli mkt mkt förv¨nad om det inte är han.
Mbuto försvann plötsligt från Shockplay, för ca 3 år sen.
/ Scandal

2008-06-02 @ 06:57:57
Postat av: MASTERHAND

Tycker nog att daca får säga vilka de var nu=)Hur skulle de se ut om sportsmän klär ut sig och inte säger vilka dem är?? Är väl inte tillåtet vad jag vet=). Men klart det var Mbuto och den andra var väl web?

2008-06-02 @ 09:35:55
Postat av: MrCarl

Hej hej! Jag förstår inte hur folk kan gissa på mbuto!? Klassen som elnino höll igår var ju bättre! Nej min gissning är inte mbuto.. Det var kul att det blev match! Det var kul att det blev en kamp in i det sista... Jag förstod att det inte bara skulle va för Sverige att ställa in skorna! :) Bra jobbat, alla!

2008-06-02 @ 09:45:19
Postat av: MASTERHAND

Nja kan klassen bli så mkt bättre än mbuto? isf mullerklass=). Vilken annan skulle det varit? Men håller med dig carl att det var en underbar underhållning.
Mathilda

2008-06-02 @ 10:20:31
Postat av: scandalplayer

Mr Carl!
(^^ Jag tror att du eg är Carl Marx
; ) som har bytt nick )

Vi måste väl ändå utgå ifrån att DaCa inte har tillåtet ElNino att ljuga om landstillhörighet.
Då e det helt enkelt Mbuto.
Danmark har annars inte haft en spelare med i eliten - som kommit i närheten av Mbuto.
Foo exempelvis var ca 100 ggr sämre än Mbuto.

Ett slag jag tänkte på som Mbuto gjorde igår, var när han fick i en chip som låg nere bakom Zimonds linje - men samtidigt lyckades peta bort Zimonds chip som hindrade en annan av Mbutos chips som låg bredvid hålet från att kunna komma i.

Muller var med på Mbutos tid vad jag minns, även om Muller då hette helt enkelt Mikael.
Muller får nog kliva upp ur mörkret och söka visa sin klass. Nu kan han inte längre skylla på brist på motivation.

Om Muller slår Mbuto i en femsetare, så ska jag sälja rättigheten till namnet scandalplayer för enbart 100 000 kronor ; )
Mbuto kom och försvann snabbt. Men han knäckte alla rekord med blixtfart i Singelplayer-rummet.
Han vann 5 elitguld på de 9 veckor han var med i eliten. Sen drog han i januari 2006.

2008-06-02 @ 11:05:59
Postat av: beyond7

ja tack för underhållningen:)
Ja vem kan Elnino vara, Mbuto?
Inte om man ska tro på vad man har hört att han var bättre på defensiven. Sen håller jag med om att det är lite knas att spelare får vara så anonyma i såna här matcher. Om det skulle det vara tex. Mbuto , ja hur många andra storspelare finns från Danmark..så kan ju han inte han haft uppehåll så pass länge och hittat formen sådär direkt utan måste ha spelat en hel del innan..Jag tycker man kan begära att spelare iaf. måste redovisa vad de uppnått som bästa resultat innan så att ingen underskattning infinner sig. En sån anonym spelare har allt att vinna och kan skryta om det gick bra men ligga lågt om det gick dåligt:)
Medan då motspelaren, Zimond i det här fallet inte kan ha någon koll på vilken spelstil han har och får dessutom spela med press på sig, inte helt rättvist. Sverige vann och det är huvudsaken!! :)

2008-06-02 @ 11:30:42
Postat av: scandalplayer

beyond -
Mbuto har naturligtvis inte gjort uppehåll -
Som han själv säger - miniclip is back

2008-06-02 @ 12:43:21
Postat av: scandalplayer

Tillägg:
Mbuto var förvisso en stark attackspelare.
Det visar väl hans nr1 läge i Singelplayer - rummet.
Ingen har slagit det på 2 - 3 år.
Inte ens Muller, om nån trodde han skulle göra det.'
Jag mötte Mbuto ca 20 ggr inklusive elitligan, o han var en attackspelare.

2008-06-02 @ 12:46:21
Postat av: MrCarl

Bara för att det står danmark, så betyder det väl inte att han är från danmark!? Jag kände igen spelstilen... Håller dock min gissning för mig själv! Jag sätter allt jag äger på att det INTE är mbuto..

2008-06-02 @ 12:55:14
Postat av: Müller

Nej, jag var ej med på Mbutos tid, tror jag hade ett break då.. Har hört talas om honom men aldrig ens sett honom spela..

Vem bryr sig om Singelplayer? Det handlar egentligen inte om Couronneskills utan bara om att kunna veta var alla dubblar finns, samt när man ska skjuta i den gula i hålet så att en ring kommer upp osv.. Har personligen inte ens lagt så mycket tid på det eftersom det är så tråkigt, och jag tror det är samma sak för många toppspelare.. GodisGuden för att nämna en t.ex.

2008-06-02 @ 12:55:42
Postat av: beyond7

Scandal:Jag sökte på Mbuto och kolla resultat då han tog sina 4 guld på 9 veckor.
Dessa veckor som vinnare eller en som tvåa annars betydligt längre ner i tabellen.
Varken Hektor eller Müller var i eliten just då, och Matrixpower ointresserad i botten och du blandar nog ihop Müller med Mularn, Scandal:)
"Miniclip is back" samma ord yttrade en viss Evil Angel som för övrigt var en rätt hyffsad spelare på shocken va

2008-06-02 @ 12:59:32
Postat av: beyond7

dessa veckor han vann guld saxar jag in..
v86 Elit
1. Mbuto 2009
2. DunderOlga 1805
3. Hybrid 1802
4. kokkinos 1802
5. Mularn 1603
6. anita 1602
7. Cronos 1502
8. rogerdeathmaker 793
9. scandal player 682
10. HELLAS !!!

v87 Elit
1. Mbuto 2721
2. Cronos 1999
3. Mularn 1499
4. HaMMerZ 1293
5. Hybrid 1094
6. DunderOlga 1086
7. rogerdeathmaker 1006
8. anita 1000
9. kokkinos 506
10. Orebronx 196
v89 Elit
1. Mbuto 1810
2. PHMathieu 1299
3. Mularn 1005
4. anita 997
5. cometen 796
6. rogerdeathmaker 598
7. HaMMerZ 597
8. matrix power

9. braverymonkey

10. freeplace
(removed
v90
Elit
1. Mularn 1909
2. Mbuto 1810
3. wuko 1804
4. PHMathieu 1591
5. rogerdeathmaker 898
6. Puffe 795
7. anita 791
8. cometen 711
9. HaMMerZ 491
10. matrix power

v 97 Elit
1. Mbuto 2214
2. Kalaspuff 1483
3. cometen 1199
4. rogerdeathmaker 1109
5. Cronos 1100
6. Terranaut 1006
7. Septimus 1000
8. wuko 687
9. matrix power 605
10. freeplace
(removed

2008-06-02 @ 13:00:49
Postat av: scandalplayer

Eller som DaCa i sin Blogg sa den 15 April 2008 (Alltså ganska inpå Landslagsplaneringen):

CITAT:

"Mbuto,
Han kom, han var överlägsen, han segrade, han försvann, vem var han egentligen??"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

DaCa o Rocketman har naturligtvis Mbuto´s email, o han var inte svår att nå inför Landskampen."

Återigen Mr Carl (Carl Marx
; ) -
Jag tror inte DaCa skulle gått med på att själv skriva här på Shockplay att ElNino - förlåt Mbuto - var ifrån Danmark om det inte vore så.

2008-06-02 @ 13:49:27
Postat av: MASTERHAND

Tror daca mkt väl vet vem denna elnino - förlåt mbuto är=) Om jag inte minns fel hade han även ett annat namn = blaine om jag inte minns fel. Denna blaine prata jag med på flytande svenska=). Så vem är denna blaine - förlåt mbuto - förlåt elnino. Daca kör bara ett rävspel tror jag och tycker det är så roligt att läsa våra inlägg här. Han skrattar nog gott när han står i bageriet och knådar degen=)
Mathilda

2008-06-02 @ 14:02:12
Postat av: Hektor

Hörde från DaCa igår att det bara var en av cirka 50 personer som gissade rätt. Och 80 % gissade på Mbuto.

2008-06-02 @ 14:33:18
Postat av: Jackpot Gold-digger

Det är matrix power utan tvekan. Känner tydligt igen hans språkbruk och :)-smileyn. Danmark valde han säkert för att vilseleda den nyfikna Shockplay-pöbeln.

Vad vinner jag?

2008-06-02 @ 15:14:20
Postat av: scandalplayer

Om det nu är som DaCa säger - enl dej Hektor - så har han aldrig funnits på Shockplay förut - eftersom han skulle vara från Danmark.
Från Danmark har aldrig funnits någon i Mbutos kaliber.
Och om han inte e från Danmark, så skulle DaCa medvetet ha bidragit till att föra oss bakom ljuset.
Tänk tex på ClearWater. Tänk om han inte skulle skulle gett ledtrådar till vem han eg var innan Lagtävlingen ; ) Vikken Scandal!
Jag tror fortfarande det är Mbuto - men jag kan ju ha fel. Men då är han som sagt inte från Danmark.
Jag tycker DaCa till att börja med kunde ge en ledtråd, om han - typ - han börjar på M och slutar på u. Då blir det ju lite lättare.
Som sagt, om det inte är Mbuto, så är spelaren inte från Danmark. I alla fall har han aldrig då spelat på Shockplay förut.
Jag menar - Gå igenom hela Clean Sweep listan - o kolla danskarna - o inse att bara Mbutu kan vara spelaren vi såg igår. Om han nu var från Danmark. Å det måste han vara eftersom DaCa inte bidrar med att föra oss bakom ljuset.

2008-06-02 @ 15:17:10
Postat av: MASTERHAND

Nämen nu e det ju självklart vem det är=) Det är ju du scandal. Hur klart som helst. Borde ju kännt igen ditt spel. Du är ju en offensiv spelare som inte gillar att deffa och minns jag inte fel sa du en gång att danska wienerbröd var smaskens och att du önskade att sjöjungfrun var din hustru=)
Så bara att erkänna Mr Scandal=)

2008-06-02 @ 15:22:20
Postat av: scandalplayer

Bullshit - Jackpot Gold Digger!
Matrix skulle inte ställa upp på ett rent bedrägeri. Han e svensk. Jag pratade med Matrix i början av Maj eller om det var slutet av April. Han e det inte.
Antag att det vore det - rent hypotetiskt - Så skulle DaCa ha sabbat allt framtida Landslagsspel. Så dum är han inte.
Är DU så dum att du tror det Jack Pot Golddigger?
Om du tror det, så säger du samtidigt att DaCa är en bedragare, vilket han inte är. Alltså är det inte Matrix.
Bara av det skälet. Det finns andra skäl till att det inte är det.

2008-06-02 @ 15:27:03
Postat av: scandalplayer

Du lovade att inte avslöja MASTERHAND

2008-06-02 @ 15:29:21
Postat av: MASTERHAND

Sorry! Kunde inte hålla mig=)

2008-06-02 @ 15:34:37
Postat av: Jackpot dude

Klart som korvspad att det är han, Scandal, om det nu inte är Mbuto - vilket jag hoppas att det är. En annan het kandidat är sese.

2008-06-02 @ 15:40:17
Postat av: MASTERHAND

Det är ju lätt att lista ut vem det är. Bara att titta på poänghistory så har vi han där ju. Att vi inte tänkte på detta=)

2008-06-02 @ 15:48:44
Postat av: Harry Jackpotter

Snarare att du inte tänkte på det. Hur påverkar det förresten utgången huruvida vem det är eller inte?

2008-06-02 @ 15:51:58
Postat av: scandalplayer

Sese skulle jag oxo kunna ha gissat på - Men det vore som att - när Lagerbäck - ställer upp sitt landslag den 10 Juni - han skulle dölja att en av svenska spelarna inte har svenskt medborgarskap. Sese är ju .... inte Dansk.

2008-06-02 @ 15:53:52
Postat av: Mbuto

What are you kidding about in here! It was me alright. Whats the big fuzz?
Scandal was right - It was me.

2008-06-02 @ 15:56:34
Postat av: Sese

How could anyone believe it was me. I was watching the game. So how could it be me?
Scandal was right - it wasnt me

2008-06-02 @ 15:59:26
Postat av: scandalplayer

Förlåt
Det vara bara jag som skojjade. Men nu har vi ju fått bekräftat hur saken ligger till.
Om inte DaCa pratar ur skägget måste ju man fråga spelarna själva
; )

2008-06-02 @ 16:01:57
Postat av: MASTERHAND

Som sagt! Daca gottar sig nu. Precis det här han vill =). Men idag får du allt avslöja vem det är tycker jag=) Annars får man nog lämna in en protest till internationella couronneförbundet att världslaget använt en spelare med okänd identitet.
Har redan mejlat ordförande Vall Corresson som är mkt angelägen att ta tag i detta komplicerade fall=)

2008-06-02 @ 16:02:00
Postat av: Daca

Ja det är klart man gottar sig mathilda:) Men nu är det nog dax att erkänna vem det är. Elnino=Muller.
Nu blev ni överraskade va:) Muller har dansk blod i sig och har dubbla medlemskap:) Nu var detta utrett.

2008-06-02 @ 16:08:25
Postat av: MASTERHAND

lol nu var det min tur att skoja lite=) men hade varit roligt att vara daca som har svaret=)

2008-06-02 @ 16:09:34
Postat av: Zimond

Jag hade inte direkt reflekterat någonting över vem ElNino9 kunde vara när jag såg att jag skulle möta honom. Undermedvetet tänkte jag väl att det kanske var AD eller någon som kaptenen Braverymonkey kände och hade tagit ut. Det tog ett och ett halvt set innan jag inte trodde det längre. Han hade ett av de absolut bästa grundspelen jag någonsin skådat och mött och då hade han inte spelat på ett par år! Även om jag tror att just grundspelet är det sista som överger en är det sjukt starkt.

Jag tycker det är lite kul att du, DaCa, säger att det var den gamla skolan som mötte den nya. Jag har aldrig spelat mot någon som haft en spelstil så lik min. (Eller det är väl min som är lik hans.) Som Godis fast mer sansat och inte lika hetsigt och yvigt :P Såsom jag upplevde det då. Kanske inte stämmer.

Det var i alla fall första gången på väldigt länge som jag upplevt att det inte var jag som bestämde över ringarna - varken mina egna eller motståndarens. Jag kunde helt enkelt inte styra spelet dit jag ville ha det!

Om man vill skylla ifrån sig går det ju naturligtvis att göra det. Till exempel kan man hävda att han hade allt att vinna medan jag hade allt att förlora. Även om jag hade vunnit hade inte det "bevisat" någonting eftersom han inte spelat på så länge. Men det är ganska töntigt då det enda som är intressant är att han spelade bättre än mig.

Hur som helst var det kul att ni fick hit han och jag ser jag fram emot en revansch någon gång. Rüggigt sugen på det faktiskt : )

Nåväl - må väl.

2008-06-02 @ 22:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0