Puffes egna tankar..

Orka inte läsa alla 3 miljarder inlägg så det kanske redan sagts men.. mathilda.. tycker inte riktigt du kan uttala dej helt om det där när du som sagt var inte ens sett hektor i toppform.. müller även om han så klart var grym (dryg) :P räcker ju med statistiken så klart för att se det.. men ja måste nog ändå säga att hektor var bättre.. hektor hade så gott som hela tiden världseliten eller sverige eliten eller va man ska säga (kanske samma sak iofs) emot sig i eliten.. müller har haft några riktigt bra emot sig.. mest i omgångar.. nästan aldrig va ja vet haft en riktigt stark hel elitstyrka emot sig.. så ja tycker det ät fet skillnad även där.. och som sagt som mrcarl kanske sa tror jag.. att couronne på nåt sätt var mer skillad förr.. iaf jämfört med hur mycket spelarna "borde" ha utvecklats.. mer känsla utan alla 73000 märken osv.. taktiska spelet var bra även då men mycket roligare att titta på.. rådeffa hela tiden vetifan om de kan kallas genialiskt taktiskt sett hela tiden.. men man får ju tycka vad man vill.. enligt mej hade müller inte klarat att hålla hektors nivå med samma speltyp.. men det kan man ju diskutera i 7 år med.. olika speltyper vad som är bäst.. skickligast smartast taktiskt osv.. björn borg i gammal toppform kanske inte skulle spöa federer.. eller nadal på grus men jag är övertygad om att gamla hektor hade piskat müller..


När man hade lagt ner ligan rätt länge å skulle försöka sig på ett ryck för att jävlas lite med müller som faktiskt då hade lite lamt motstånd totalt sett i ligan.. gick man upp.. snodde ett guld av honom rätt fort.. var där å harva ett par veckor snodde ett till å drog.. hur många veckor tog det innan ja tog ett guld av hektor? nej just de de gjorde ja aldrig.. =) han hade fan inga dalar i ligan äckligt svår jämt.. müller kunde man absolut skaka rätt ofta även om han ofta kunde vända matcherna tillslut kanske mycket pga av ens eget tålamod och nu för tiden otroliga brister i det så kallade deffspelet..
Visade nog våran semi nummer 2 i masters rätt fint.. om inte ja minns fel.. eller så uppfattade jag det.. ja spelade mycket bättre än müller 3-4 första seten i den matchen å hade väl 2-1.. sen börja han vända och man börjar grina ihop =)
Man kan ju vända och vrida på det hur som helst.. och om man menar bäst i total toppform eller om man menar bäst eller jämnast under längre tid.. hektor var iaf bäst.. och det borde ja knappast bara säga för att underminera müller.. speciellt inte när ja redan erkänt att jag och hektor mer eller mindre haaatade varandra förut..


Glömde en detalj som ja hade tänkt klämma in där ja skrev nåt med.. hur bra spelarna borde varit i början jämfört med nu.. nu för tiden är det inte speciellt svårt att bli bra på couronne.. de visar sig ju gång på gång med nya förmågor.. men det är desto svårare att bli sjukt bra.. att bemästra alla delar av couronnen.. märken hit dit.. den som varit med sen dess.. ocg säger att müller är eller var bättre ut i planen än hektor är faktiskt störd :P inte heller i defftagning eller taktik.. om man säger det så är det ju för att x antal vallar utvecklats sen dess så det är ju inte så underligt.. müller var.. taskigt å jämföra med nån men.. hmm.. som mbuto kanske.. om nån lirade honom innan hans lilla storhetstid? medelmåtta.. en spelare som var bra men aldrig verkade utvecklats väldigt märkbart.. under rätt lång tid.. å då var det inte supersvårt att spöa honom i ligan.. sen som över en natt kunde han massa och var skitsvår.. liksom mbuto..
hektor blev grym.. så som ja minns det.. så gott som på en gång han kom till shockplay.. det tycker ja visar ännu mer på äkta skills.. nu för tiden när sopor som inte ens kan sätta vanliga simpla skott å som missar vilken lätt sweep som helst.. kan sätta 2 vallar och annat nästan 100 procentigt..
så blir man antingen en åtminstone rätt bra couronne spelare väldigt fort eller så är man ett hopplöst fall.. om man spelar tillräckligt ofta vill säga.. på den tiden tog det tid att kunna allt eller kunna mest.. för det fanns inga färdiga recept på hur man blev bra.. man fick lära sig själv utvecklas själv.. nu kan du som ny spelare gå in i en match med nån utav dom bra spelarna.. som det finns oändligt med nu.. och glo några timmar sen är det bara och ösa på å bli bra rätt snabbt.. kan ju lova att många just nu sitter och gör ett skott som jag ,hektor ,godisguden, rocketman ,the wolf med flera satt å funderade ut själva.. så det så! hej då =)

Kommentarer
Postat av: Roughedge

På de bara Puffe :P

2008-05-18 @ 10:00:49
Postat av: MASTERHAND

Bra skrivet puffe. Jag har aldrig sagt att muller var bättre än hektor när han var som bäst. Jag har aldrig sett hektor när han var som bäst och kan därför inte utala mig om honom. Men jag har sett muller och ok vissa veckor var det slappt i eliten med bra spelare men ändå. Jag minns att de flesta bl a guden var där uppe och försökte men oftast fick stryk. Och eftersom de flesta tyckte han var dryg, vad jag förstått, så ville man så klart slå han. Men detta lyckades få med. Återigen kan jag inte och kommer inte utala mig om hektor och jämföra honom med muller. Jag har lyssnat mkt på daca som har sett båda och har sin uppfattning klar att muller är 1:a och hektor 2:a.
Men ärligt är detta så viktigt=)? Är ju samma detta tjat vem som är den bästa tjejen på shocken av mig el Kat.=) Vi alla spelar här för att det är en underbar sida som förgyller mångas vardag. Ibland så vinner vi och iblans så förlorar vi. Men vad gör förlusterna om 40 år när vi sitter på ålderdomshemmet och tänker tillbaka=). Tror inte heller att vi då sitter och funderar på vem som är bäst av muller el hektor. Nä då har vi fullt upp med att tänka på att inte göra i blöjan och om rollatorn går som den skall=)
Men återigen trevlig läsning puffe.
Kram mathilda

2008-05-18 @ 10:33:21
Postat av: MrCarl

Intressant läsning, skrivet av en erfaren spelare!
Jag håller med i dina resonemang, Puffe! Och du vet, för du har vart med i alla år... Inte bara vart med, du har även mött alla i hela världen typ.. :P Och pratat med säkert alla oxå.. Du är en mycket central figur på shockplay! :) Bra skrivet, Stefan!

2008-05-18 @ 12:33:34
Postat av: Puffe

hehe det har du väl rätt i mathilda.. men tills dess kan man ju tjata lite ibland =) tror inte rollator´n kommer på några år.. mupphem kanske men inte den :P hehe tack du Kalle : ) pratat med alla i världen hoppas ja fan inte men : ) men tack så möe.. även om ja inte vet vem Stefan äär? =D

2008-05-18 @ 13:09:02
Postat av: Müller

Kanske är dags att jag börjar skriva lite här.. ;)

Att säga vem av Hektor och mig som var bäst är omöjligt.. Jag har ju slagit honom fler gånger i ligan än vad han slagit mig i alla fall, men det räcker väl inte till att avgöra saken antar jag.

Mycket möjligt att du "snott" ett par guld puffe, det är det många som gjort.. När jag inte lirat en speciell spelare på ett tag glömmer jag ofta bort hur de spelar och brukar torska, men sedan vinner jag för det mesta eftersom jag studerat spelarens spelstil. Minns att det hände när gäddan kom upp och slog mig och tog guld och alla trodde han var världsbäst, tror inte han slog mig någon mer gång efter det, möjligtvis en gång.. Är rätt säker på att jag ligger på + mot dig, dessutom har jag väl slagit ut dig ur Masters i semifinal två år irad. ;)

Sen kan man ju skylla på dåligt tålamod osv, men det är ju också en del av spelet.

2008-05-18 @ 14:31:34
Postat av: Müller

Nu när jag ändå är på gång kan jag ju avslöja min ålder eftersom jag vet att endel har undrat.. :)

16 år gammal är jag, född -91. Tror jag var runt 12-13 när jag tog första guldet, härliga tider.. ;)

2008-05-18 @ 14:38:17
Postat av: beyond7

Puffe: bra inlägg, för att hata bloggar så är du väldigt aktiv;-)
Kul att få höra tankar från någon som faktiskt spelat i eliten mot både Hektor och Müller..och som neutral här vill man juh höra mer åsikter från respektive sidor. Du och Daca har juh faktiskt helt olika uppfattning i Hektor vs Müller-frågan:)
Sen har jag förstått att mer eller mindre varenda person i absoluta toppen som aspirerade på titeln uppfattade Müller som en dryg typ, och kanske blir aningen färgade av den aledningen:). Jag menar att du kunde skaka Müller mera visar inte något, en vinst är juh vinst oavsett. Om vi säger att den bättre spelaren ligger under och vänder kanske på matchen,vissa spelare kan vara segstartade ibland men ha psyket att ta sig i kragen och vända på matcher och det är också en tillgång. Sen har jag för mig att du sagt att du spelade jämt med Hektor 2-3 förluster för det mesta.
Hektor fick en stor psykologisk fördel av att ha sånt stort övertag på dig jämt att det kunde hämma ditt spel jämfört med när du spelade mot Müller som inte kunde få grepp på dig lika bra kanske eftersom du inte spelade lika mycket mot honom? och du hade dessutom mer att vinna av att möta Müller och kunde överraska han bättre en när du hela tiden mötte Hektor sen borde du rimligtvis ha utvecklats och blivit en bättre spelare än när du lira mot Hektor och av den anledningen kunna utmana Müller bättre?
Hur ser statistiken ut i era inbördes möten eg.?

I övrigt så är du nog den mest underskattade spelaren här och jag skulle sätta dig över Mbutoav den anledningen att jag tycker inte han har bevisat sig tillrcäkligt länge vilket däremot du har:)

2008-05-18 @ 15:15:47
Postat av: beyond7

Müller: Kul att se dig tillbaka, när kommer du tillbaka på riktigt?
Det här spelet ärtidlöst och man kan hålla på tills man sitter på ålderdoms(mupp)hemmet:)

2008-05-18 @ 15:21:50
Postat av: Müller

Hehe tack beyond, jag har faktiskt ingen aning om om jag ens kommer tillbaka.. Vi får se först hur nya Shockplay blir. ;)

Jag kan förstå om folk tyckt att jag var dryg, var ofta väldigt dålig förlorare men sa jag något dumt bad jag nästan alltid om ursäkt.. Har varit en dålig förlorare i allting så länge jag kan minnas, problemet är att man har svårt att hålla klaffen efter en förlust.. :)

Slutligen kan jag bara instämma med att Puffe är grymt underskattad.

2008-05-18 @ 17:02:52
Postat av: Puffe

Ja det finns många sätt att vinkla och vrida på det.. men ja kan hålla med dej beyond.. om att ja rätt ofta spelade otroligt nervöst och kanske inte alltid mitt bästa spel mot hektor eftersom de var som det var då.. men så var det även lite mot müller kanske också så.. men förmodligen inte lika mycket nej =)ja nej ja vet inte.. ja står iaf fast vid det jag sagt.. men svårt att argumentera för nån av dom.. mer än va ja redan försökt iaf :P det blir nog bra de där.. =) man får väl tacka för underskattningskommentarerna hehe.. nästan så ja ibland håller med ;) jo en del kan nog hålla med om att du varit "aningen" dryg müller.. men matrix power var ju en kaxig dryg jävel han med hehe.. sen när man stötte på honom på riktigt vågade han ju knappt säga ett ord =)så nästa irl träff får ni allt ta å dyka upp :P så kanske man kan bilda en riktig uppfattning (= Khalläh!

2008-05-18 @ 18:12:28
Postat av: MASTERHAND

Förstår inte varför du är underskattad puffe??=) Räcker väl att titta på din statistik så ser man hur bra du e=) Du visade det i landskampen där du slog cronos i en mkt bra match. Du är absolut topp 5 av dem jag sett. Kommer ihåg denna mbuto el vad han hette. men att komma o spela liga några veckor o försvinna sedan är ingen merit. Vem vet kanske var en dubbelnickare=) Nedu puffe gaska upp dig och kom tillbaka till ligan o visa vem som regerar=)
Mathilda

2008-05-18 @ 18:28:38
Postat av: DaCa

Den där slutkommentaren mathilda lämnade håller jag 100% med om =) Även om jag kanske inte skulle använda ordet "regerar", men att du har skills så det räcker och blir över för att utmana om ligaguldet varje vecka, det råder det inga som helst tvivel om! =)

2008-05-18 @ 18:38:20
Postat av: Hektor

Tänkte bara tacka dig Stefan för komplimangerna!

Tänker dock inte lägga mig i vem som var bäst, är bäst eller har gjort mest för att utveckla spelet. Nog har jag åsikter men dem behåller jag för mig själv. Det är för mig en helt irrelevant fråga då jag aldrig har spelat Couronne för att bevisa något för någon annan än mig själv. Har aldrig spelat för att imponera på någon, bara för min egna njutning.

2008-05-18 @ 19:21:06
Postat av: Hektor

Glömde tillägga att du är en av de mest spelskickliga couronnespelarna jag någonsin spelat mot Puffe. Du imponerade på mig extremt mycket när jag var ny här, då du var den som dominerade mest.

2008-05-18 @ 19:38:49
Postat av: KroK

Att Müller säger att det inte går att jämföra hektor & honom pga liga matcherna dom lirat, när hektor vart på paus i 2½ år tycker jag inte säger så värst mycket. Müllers "storhetstid" var väll när alla gamla proffsen inte lirade längre och dominerade ligan med mindre än hälften så bra spelare? (Förutom Zimond iof, skicklig till max). Men hur man än vrider och vänder på det så är Hektor kungen av couronne. Alla som säger emot vet inte bättre. Så är det. :)

2008-05-18 @ 20:17:36
Postat av: Müller

Vette tusan om spelarna var bättre i ligavecka 1 än vad de är nu.. Vad jag har hört lirade nästan alla mest offensivt på den tiden, vilket kanske inte är så konstigt eftersom spelet var mycket nyare då och det taktiska spelet förmodligen inte hade utvecklats så mycket.

Jag har ju vunnit allt man kan begära och ligger på + mot de bästa spelarna i ligamatcher, inte så mycket mer man kan göra. Var ju kul när Hektor kom upp men sedan drog han ju tyvärr efter inte en så lång tid.

2008-05-19 @ 11:51:03
Postat av: gäddan1

Svar till krok= du säger att="storhetstid" var väll när alla gamla proffsen inte lirade längre och dominerade ligan med mindre än hälften så bra spelare?
66 ligaguld talar väl sitt tydliga språk eller??
på 112 veckor,
och inte nog med det
han " muller han har ju 2 mastersguld..
muller is NUMBER 1
punkt och slut,,
har sett över 40 matcher som han spelat i ligan och han losade inte en enda
dom jag såg iallafall,
vådå
hälften så bra spelare i eliten??
dom
10
bästa är i eliten

2008-05-23 @ 19:59:37
Postat av: MASTERHAND

Bra skrivet gäddan. Jag utalar mig som sagt inte om hektor men tror mkt handlar om vem man gillar mest här o vem man är kompis med. Men tror de flesta håller med mig o dig gäddan även om vissa har svårt att erkänna det=)

2008-05-23 @ 23:59:38
Postat av: MASTERHAND

Tillägg till ovanstående notat: Följande har muller slått i liga om och om igen: Guden, hektor, puffe, zimond, andreas, osv. det är väl alla storspelare el? Jag såg flera dialoger där man prata skit om muller för att han var dryg som han erkände själv. Klart man inte då erkänner att han är den bästa. Jag hade inget emot muller men var heller inte kompis med han men ser bara på spelet inte på vem jag gillar mest. Som jag sagt tidigare så är daca den jag lyssnar på mest här och han är neutral om någon o han har sagt sitt ord i denna diskussionen
Kram mathilda

2008-05-24 @ 00:06:29
Postat av: linkan

hehe muller va ju rätt hatad under en lång tid på shockplay o nästan alla gillar ju hektor men trots de får muller mer stöd här vilket måste bevisa att han trots allt e den bäste även om folk ogillar han =))

//link

2008-05-24 @ 12:22:22
Postat av: Puffe

tack ska du ha hek! =) det var så lite så.. trött på att spelare som inte ens vet va dom pratar om pratar på som om dom vet allt.. men nu är de nog fan dags å släppa detta för det leder ingen vart.. men dom som säger att det inte var tuffare motstånd i eliten förut och att spelarna var bättre och jämnare är nog hjärndöda.. ta år er :P adjö =)

2008-05-25 @ 01:43:40
Postat av: linkan

det e möjligt att de va jämnare förr eftersom alla låg på lika låg nivå, va väl bara hektor som bemästrade allt väldigt bra, men har hört att han lirade överlägset mest av alla då också..

vi såg ju när han gjorde comeback att de inte gick speciellt bra för han, kanske va därför han lämna efter inte speciellt lång tid också.. ja tror inte han hade gått med i ligan igen om han inte trott att han kunde dominera som förr.. för de ä väl också ingen större vits att gå med i eliten bara för att hoppa av efter en rätt kort stund? aja ja vet inte =)) ha det

2008-05-25 @ 14:28:32
Postat av: Müller

Att Hektor blev bättre snabbare än mig kan ju bero på att han hade lirade mycket mer i början när han blev som bäst än vad jag lirade i början när jag var en "medelmåtta", var ju när jag också började lira mycket som jag blev bra.. Och jag började ju lira mycket efter ett par år eller liknande i alla fall.

En annan faktor kan ju också vara att Hektor hade lirat datorspel en mycket, mycket längre tid till skillnad mot när jag började lira, vilket kan vara en stor tillgång, bara det att ha en bra kontroll över musen.. Jag var ju nästan i princip en liten ungjävel som nyss upptäckt internet när jag upptäckte Shockplay. ;)

2008-05-31 @ 23:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0