VM Runda 4..!

Nu startar VM´s fjärde omgång, 18 spelare återstår.
Tänkte redogöra lite för varje grupp:

Grupp 1: Enda gruppen som är genomspelad helt utan strul och top 4 gick vidare.

Grupp 2:Här har det strulats en hel del, Godisguden på 5e plats har 2 stycken WO att plocka ut pga att en motståndare tacka nej till matchen 3 gånger och den andre svarade aldrig. Vi sänder därmed vidare 5 spelare i den gruppen då vi inte vill att Discovery ska bli drabbad av detta heller.

Grupp 3:Här har efter 5 spelade matcher och 1 VM-dag kvar TrancemasterY valt att hoppa av ?!, vilket strulade till det, många hade frågat honom om match flera gånger utan framgång. Därmed så går top 4 i denna grupp vidare och ingen blir drabbad negativt.

Grupp 4:Oxå en strulig historia där Muv3 valt att vara inaktiv under flera dagar och när han vart inne har han inte spelat sina matcher, bl.a 90% har jagat honom i flera dagar utan framgång, skickat pm och försökt bestämma tid & dag för spel, utan framgång. Han behövde "bara" en vinst för att säkra avancemang men blir svårt då han inte ens fick matchen spelad.
Hade han fått det och vunnit hade Masterhands plats vart borta.
Beslutet är då att sända 90% vidare tillsammans med Masterhand, ingen blir då drabbad.

16 spelare skulle vi nu vart kvar men vi är nu istället 18.
2 grupper ska lottas med 9 spelare/vardera.
Top 4 går vidare till kvartsfinalerna.
Kvartsfinalparen kan ni se efterhand eftersom det kommer spelas enligt:
Kvartsfinal 1: 1an Grupp 1 - 4an Grupp 2
Kvartsfinal 2: 3an Grupp 1 - 2an Grupp 2
Kvartsfinal 3: 2an Grupp 1 - 3an grupp 2
Kvartsfinal 4: 4an grupp 1 - 1an grupp 2

3 oseedade och 15 seedade spelare återstår, nämner dom oseedade eftersom jag är imponerad av att dom tagit sig så här långt då två av dom haft längre speluppehåll innan VM.. Discovery, SidDan-Swe och Leahan.

Hoppas alla har överseende med det inträffade regeländrandet, vi vill trots allt inte att någon ska bli negativt drabbad.

    // DaCa..

Kommentarer
Postat av: DaCa

Måste bara tillägga att omgång 4 spelas över 9 dagar.. Nu när det blev 9 spelare samt att vi vill inte att det ska behöva stressas till match, så slutdatum för omgång 4 äro, Söndag 30/11 KL.20:00

kvartsfinal 1 spelas sen 1/12 KL.20:00, kvartsfinal 2 den 2/12 KL.20:00 osv =)

2008-11-21 @ 20:37:21
Postat av: MASTERHAND

Jag skrev till daca strax innan omflyttning och tyckte det var hemskt tråkigt för dem som åkte ut på setskillnad. Jag kunde blivit drabbad så det e klart att jag tänkte på mig själv lite där. Men med eftertanke så spelar det ju isf ingen roll med +/-. Därför tycker jag det var rätt beslut du tod daca. Jag hade tur nu och det är tråkigt när folk inte får spelat sina matcher. Att 90% fick gå vidare pga detta tycker jag e helt rätt. Jag skrev i Mr d o wolfs blogg att jag hoppades att alla matcher skall bli spelade vilket jag menar. Om detta nu hade gjort att jag åkt ut så hade det så klart varit tråkigt men rättvist ändå. Nu hade jag som sagt var tur och gick vidare vilket är väldigt roligt i min sista stora tunering på ett tag. Nu vill jag önska alla som gått vidare ett stort lycka till och bra jobbat daca som vanligt.

Kram Tilla

2008-11-21 @ 20:48:06
Postat av: Müller

Instämmer.. Massor av creds till DaCa. :)

2008-11-22 @ 14:41:54
Postat av: Jimpan

Yep, det var ett bra och rättvist beslut att ta med två extra.



Min (nya :S) dator har kraschat, men ska försöka fixa den så jag kan spela mina matcher. Lycka till alla :)

2008-11-23 @ 14:22:38
Postat av: Andreas

Vad jag förstår av masterhands blogg så vinner hon mot Müller med 3-2 och att hon ger bort sin match mot Nippeh. Skulle vara bra du, DaCa, skriver här hvilka WO-matcher som det blir i god tid. : )

2008-11-27 @ 10:09:41
Postat av: DaCa

WO är det mellan masterhand - muller japp 3-2.. det är i dagsläget den enda wo-match som finns..

2008-11-28 @ 21:50:22
Postat av: Dilan

Hejhej!



/ www.mramin.blogg.se

2008-11-28 @ 21:55:17
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: DaCa

Nu har jag kikat min mail och fick dom detaljerna jag behövde rörande Nippeh - Masterhand. Grymt tråkigt att det måste sluta på det här sättet men ingen kan iaf klandra någon för att det inträffat.

I matchen mellan Müller - Masterhand så blev Müller trist nog av med sin uppkoppling för hela natten.

Så att spela vidare den matchen var såklart inte att tänka på..

Masterhand var spelklar flera timmar efteråt, och hade informerat tydligt att hon var tvungen att åka bort dagen efter. Beslut:

Masterhand - Müller 3-2



I matchen mellan Nippeh och Masterhand så låste sig shockplay vid ställningen 1-0 till Nippeh, Nippeh var röd. Jag satt och tittade på matchen och såg att Maserhand satte sin stöt (spelet låste sig direkt efter), hon hade då ett jätteläge att avgöra setet.

Nippeh gick inte med på några av mina 2 beslut just då, vilket är anmärkningsvärt då man bör lyssna på det admin lägger ut som "direktiv".

Masterhand godtog beslutet men matchen kunde inte spelas vidare då pga Nippeh. Visst har han givetvis rätt att ifrågasätta beslutet men jag tycker jag gång på gång förklarade vad som låg till grund för mina tankar.

Han visste då klart och tydligt att Masterhand inte kunde spela något mer innan sluttid omgång 4.

Det innebar att jag tveka på att ge honom WO-vinst eftersom jag inte tycker ren tjurighet, allmän "osporstlighet" och vetskap om Maserhands situation ska kunna ge WO-vinst.

Men Masterhand har schysst nog gått med på att ge bort den matchen till Nippeh då hon tycker att det är tråkigt om det ska avgöras pga att hon ska resa bort några dagar och inte kan spela.

Beslut:

Nippeh - Masterhand 3-2



Innan man hoppar på admin med spydiga kommentarer, glåpord och andra onödiga kommentarer ska man tänka på att det inte är så lätt att ta beslut i alla situationer. Och att bara tänka på sig själv varje gång kommer ju bara innebära att man då och då blir orättvist behandlad, men det får man allt ta..

2008-11-28 @ 22:11:45
Postat av: Ferr

Zimond - Hektor 6-1

Zimond - Andreas 6-4

Zimond - Andreas 4-3

Zimond - Müller 4-3

....

i avgörande matcher



Sjuk?

2008-12-13 @ 22:51:09
Postat av: Müller

Mja, nämner du bara vinsterna och inte förlusterna så brukar det se ut sådär.. ;)

2008-12-17 @ 15:55:38
Postat av: Zimond

Precis. En spelare är inte bättre än hur pass bra han spelar. Tycker jag.

Men tack ändå.

2008-12-17 @ 21:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0