Golden Tour 2008 Kvartsfinaler.

Hejsan alla couronnegudar :)
Nu har det blivit dags för dom sista kvarvarande 8 spelarna att göra upp om segern i Golden Tour 2008.
Kvartsfinalerna har blivit lite försenade tyvärr men den första kvartsfinalen av 4 kommer att spelas i helgen, med all sannolikhet på Lördag.
Jag hade tänkt att spela dom 4 kvartsfinalerna dag för dag, 4 dagar efter varandra, alla med start klockan 20:00.
Så Lördag,Söndag,Måndag och Tisdag klockan 20:00.
Jag kommer här i bloggen i god tid att skriva vilken match, vilken dag och vilken tid som gäller för samtliga matcher och hoppas såklart på mtcket publik.
Återkommer inom det snaraste med mer info, må bäste man vinna.

Kommentarer
Postat av: Zimond

Nu är du nog lite smått ouppdaterad. Andasw och Betterthanyouthink spelade sin kvartsfinal igårkväll.

2008-09-02 @ 20:21:49
Postat av: beyond7

Jag föreslår omspel, då Andreas bevisligen visste om förutsättningarna som Daca varit tydligen med och eftersom han frågade om det samma dag men ändå spelade matchen!



Det ska bli riktigt skoj att följa alla de här höjdarmatcherna från kvarten och framåt:-)

2008-09-02 @ 21:55:26
Postat av: Andreas

Omspel? Vilka förutsättingar? DaCa frågade mig igår om jag kunde spela matchen kl 20:00 och det kunde jag, men han loggade aldrig in så vi bestämmde oss för att spela matchen ändå. DaCa måste väl inte sitta och titta på matchen för att den ska gillas?

2008-09-02 @ 22:20:35
Postat av: beyond7

Då är det en miss av Daca i så fall om han sagt att ni ska spela utan att lägga ut datum först.

Jag tolkade det innan att var meningen att alla skulle ha möjligheten att se matcherna och förutsättningen för det är att datum läggs ut "innan" eller tycker du att ni själva ska få datum men inga andra ska få reda på det. Vad gör datumet då för nytta??

2008-09-02 @ 22:30:09
Postat av: Andreas

Jag håller med dig. Men DaCa fick väl förhinder, vi hade iaf skapligt mkt åskådare.. wolfman och tuggummi! var snälla nog att skriva i news : )

2008-09-02 @ 22:44:20
Postat av: MASTERHAND

Ja så klart att andreas match gäller, inget snack. Men vore roligt att få tider för matcherna då det är ett stort intresse. såg man bara igår då det var 13-15 personer trots dålig reklam. Bra att vi skjuter på det lite med så cronos kommer hem. Jag menar vilken match Hektor-Cronos=))) Kan man kalla corregodis=) o inte godisguden nu alltså=)

2008-09-02 @ 23:03:36
Postat av: beyond7

Grattis till semi får man väl säga då, om allt gått rätt till:)

News brukar man inte alltid titta på när man är inloggad.Det var synd,jag hade gärna sett matchen och försöker hålla koll på bloggen här. Det låter märkligt att hafsa iväg en kvartsfinal utan att alla får veta om den i förväg och om nu fyra ska spelas varje dag från och med Lördag så varför skulle då den matchen spelas igår?

Det kanske du kan svara på.





2008-09-02 @ 23:06:53
Postat av: beyond7

dvs..som Daca säger "Jag hade tänkt att spela dom 4 kvartsfinalerna dag för dag, 4 dagar efter varandra, alla med start klockan 20:00"



det skriver han nu så jag anar ett missförstånd?

2008-09-02 @ 23:08:53
Postat av: Andreas

Jo, DaCa hade tänkt att matcherna skulle spelas måndag, tisdag, onsdag och torsdag denna vecka från början men han stötte väl på förhinder och bestämde sig för att skjuta på matcherna och han hade tydligen inte blivit underrättad om att match nummer ett redan hade blivit spelad.

2008-09-02 @ 23:09:43
Postat av: Andreas

Blev en lång mening =)

2008-09-02 @ 23:10:19
Postat av: beyond7

Japp nåt sånt är det väl och det är upp till Daca nu att reda ut röran:)



Daca brukar ju vara med vid matchstart på såna här viktiga matcher så frågan är om matchen gäller, han har ändå inte gett definitivt klartecken till start av matchen.



2008-09-02 @ 23:17:27
Postat av: Zimond

Men snälla. Vilken röra? Det är ingen som helst jävla röra någonstans.



Om daca frågar om vi kan spela en match en viss tid, en viss dag, och vi säger ja så kommer vi själklart spela den då även om daca inte är inloggad.



Hur fan kan man då få för sig att det ska bli omspel?

2008-09-02 @ 23:23:53
Postat av: beyond7

Zimond det var lite med glimten jag kalla det för röra:)



Med det jag visste efter ditt inlägg då du skrev att matchen var spelad när Daca säger att den ska spelas från Lördag så verkade det väldigt konstigt .Hur kan man inte tycka det när det står tydligt att matcherna ska spelas from då?

2008-09-02 @ 23:38:24
Postat av: ZImond

Inte konstigare än att det först var bestämt en annan tid.

2008-09-02 @ 23:51:51
Postat av: beyond7

Zimond: Hur ska man kunna veta att Daca ens hade godkännt att matchen överhuvudtaget ska spelas igår då menar du, när det står klart och tydligt att matcherna spelas från Lördag?



Du saknar logik i ditt resonemang , eftersom jag trodde att de bara spelat matchen och glömt bort att ta hänsyn till att datum skulle sättas ut först så alla kunde se matchen! Men det var fel det står ju klart nu och är inget att uppröra sig över

2008-09-03 @ 00:02:11
Postat av: Zimond

Är du allvarlig? Vad är det av det jag har sagt som inte är logiskt härlett?



DaCa hade bestämt att kvartsfinalmatcherna skulle spelas den här veckan på måndag, tisdag, onsdag och torsdag. DaCa frågade Andreas och btyt om dom kunde spela kvartsfinalen klockan 20.00 nu på måndag. Båda kunde det.



Så vart fan ligger problemet? Hur kan du yrka på omspel bara för att dom spelar den tid då adminen för turneringen sagt att dom ska spela?

2008-09-03 @ 00:13:44
Postat av: beyond7

Oj du går verkligen igång på det här:)

Jag försöker bara se till att allt går rätt till och hade förväntat mig att få se matchen. När Daca nu går ut med att matcherna ska spelas senare så är det väl självklart att det kan bli en missuppfattning och om du vill dra fördel av det och spela allan så varsegod.

Åter igen jag visste inte om att matchen hade godnkännts av Daca och trodde att de spelat den ändå.Jag kände inte till att matcherna var planerade att spelas from måndag och med den vetskapen så hade jag inte föreslagit omspel men utan att veta det så blev tolkade jag det som jag nu gjort och skulle så göra igen!





Sen är det lite lustigt att du Zimond säger att du skiter i om Daca är inloggad när jag minns väl hur väldigt mån just du var att Daca gav klartecken till start i Masters tidigare:)



Men självklart så kan inte han inte alltid vara där och starta matcherna jämt men nu när det är så viktiga matcher så vore än mer tydlighet det bästa om matcher ska spelas ändå etc.. Jag försöker se till det bästa för Couronne bästa som helthet och vill att allt ska gå rätt till. Det tror jag de flesta har förstått på denna bloggsida utom du

I detta har har det uppenbarligen skett ett missförstånd tyvär..

2008-09-03 @ 00:24:15
Postat av: MrD

Jag tycker det låter skumt, då alla jag fråga har fått en tid att spela under veckan, måndag till torsdag. Jag frågade av en slumå Andreas i måndags när finalerna skulle börja, jag fick till svar "om 39 minuter" Eftersom DaCa inte var inne och ingenting var utannonserat, började jag genast jobba på att få in så många åskaådare som möjligt till matchen. JAG skrev till Cheese som lade på newsen, jag meddelade Mats (wolfman) att matchen skulle spelas, han kom in och hjälpte till att få in folk. Tyckte att vi fick in väldigt mycket folk på så kort tid. Har spelat in större delen av matchn, ska redigera den o det är inte omöjligt att den hamnar på bloggen. wolfs blogg då! :)

Tack för mig.

2008-09-03 @ 00:26:55
URL: http://superfarsan.wordpress.com
Postat av: Zimond

Jag blir bara så matt att du fortsatte tvivla efter att andreas berättat att deras direktiv var att spela matchen klockan 20.00 i måndags.



Och även om daca inte hade gett dom klartecken kan jag inte ens då förstå hur man kan föreslå omspel. Både andreas och btyt ville i frivillighet spela matchen då. De laddade inför mötet och gav hjärnet. Jag kan bara inte förstå hur man kan föreslå omspel när matchen gått schysst till och samtidigt påstå sig vurma för couronnens bästa.



Det borde ha räckt för dig att fråga varför dom spelade matchen då. Svaret på den frågan borde också ha dödat diskussionen.



Varför jag var "mån" om att få klartecken av DaCa innan masters var på grund av att han skrev till mig att vänta.



2008-09-03 @ 00:38:24
Postat av: beyond7

"Och även om daca inte hade gett dom klartecken kan jag inte ens då förstå hur man kan föreslå omspel."



Herregud kan du inte förstå den enkla ekvationen?.

Dels av respekt gentemot mot Daca som har kämpat att hålla igång den här turnering i flera månader för sen märka att några ska dra igång en match i förväg som förstört planeringen! Och av respekt mot de correfans typ jag och några till:) som såg fram emot matchen och sen ut ren en sportslig aspekt då spel med större publik medför mer press på spelarna och visar vilka som håller måttet och mer publik bidrar till att göra turneringen större. Jag håller dessutom på med en couronnesida som drar ut på tiden där jag tänkt spela in matcherna och lägga upp med andra videor från förra Masters tex. Jag ser faktiskt inte hur man kan vara så nonchalant att man vill tillåta ett sånt beteende som du nu säger och det gäller faktiskt oavsett vem det än gäller ska poängteras!



2008-09-03 @ 00:54:21
Postat av: Zimond

Jag finner inga regler på att man måste spela matcherna på av daca bestämd tid, men självklart är det schysst att spela matchen då det är bestämt. Men att handla oschysst är inte alltid synonym till att handla regelvidrigt.

2008-09-03 @ 01:05:50
Postat av: beyond7

Du ignoerar nu lika nonchalant Daca's förra blogginlägg



"Alla slutspelsmatcher kommer spelas efter utsatta tider och datum, alla dom tiderna kommer ni finna här i bloggen.

Allt för att all publik ska kunna följa så många matcher som möjligt."

2008-09-03 @ 01:17:35
Postat av: Zimond

Där ser man.



Det jag vill ha sagt är att det är couronne vi spelar och att det just spelandet därför måste få primat över tider, dagar och publik.



Om jag var admin för en tour skulle jag ha varit sjukt förbannad om några hade spelat en match trots att en annan tid var bestämnd. Men jag skulle absolut inte ha mage att kräva ett omspel så länge själva spelandet gick schysst till.



Och hur skulle man som spelare, oavsett vinst eller förlust, kunna gå med på att spela om en match som varit seriös och schysst från båda sidor.



2008-09-03 @ 01:25:21
Postat av: beyond7

Det beror väl på hur seriöst man ser på det hela..om man vill att Couronnespelarna ska få göra som dom vill och krångla till det för den Admin som tagit sig sån tid att genomföra en sådan här turnering så fine. Jag tycker det ska vara så seriöst som möjligt och ska Couronne lyfta så underlättar det om spelet själv tar sig lite på allvar när det gäller regler annars gör ingen det.

Även om det är på skoj alltihop ändå i slutändan:)

2008-09-03 @ 01:34:45
Postat av: marru

Det är väl klart att det inte ska bli något omspel av matchen, de gjorde ju bara som de hade blivit tillsagda.

Att det sedan skulle bli ändrat datum i efterhand kunde ju inte de veta.





De har inte gjort något fel som att 'krångla till det för admin'

Det var ju admin som sa att de skulle spela matchen på den tidpunkten, eller hur?

2008-09-03 @ 07:23:37
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: MASTERHAND

Allt handlar om att cronos inte är hemma och kan inte spela förens till helgen. Först var det bestämt med start i början av denna veckan men sedan ändra daca detta pga cronos vilket var helt rätt. Men att andreas match skulle spelas om e löjligt. Det gick helt rätt till och därmed basta=)

mathilda

2008-09-03 @ 08:17:43
Postat av: beyond7

japp det stämmer bra, det framgick tidigt;-)



Allt övriga i tråden som att "'krångla till det för admin" syftade mest till att ännu mer visa på hypotetiska fall där liknande situationer kunde uppstå och inte på denna match! Det var för att kunna undvika såna här misstag sker i framtiden och få till lite tydligare regler och där har Zimond och jag olika syn på hur de ska utformas. Det är lika bra att förtydliga det eftersom det tydligen gick att missförstås:-)







2008-09-03 @ 08:22:03
Postat av: beyond7

Jag håller absolut med er om att matchen ska godkännas när nu alla utom en och annan stackars bloggare:) tydligen haft vetskap om dessa matchers planering och att det sen även blev grönt ljus från samma dag från Daca. Om sen Daca ångrar sig och gör misstaget att tro att matchen inte är spelad så får han ta smällen och låta den vara spelad, olyckligt men det är nog det bästa därmed basta;-)

2008-09-03 @ 08:34:50
Postat av: marru

allt går att missförstå ;)

2008-09-03 @ 09:16:52
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: MASTERHAND

Så sant marru så. Jag missförstår mig själv hela tiden. Jag försöker vara tydligare mot mig själv men ändå blir det missförstånd hela tiden=)

Nedå slutdiskuterat ang. andreas match. Han vann klart rättvist och nu ser vi fram emot de 3 nästkommande kvartarna. Men någon som vet var Mr Daca är?=)

2008-09-03 @ 09:27:22
Postat av: beyond7

Andreas vann alltså men hur slutade matchen?

Var den spännande,jag kanske missade jag århundradets match;-)

2008-09-03 @ 09:35:01
Postat av: MASTERHAND

Ja det var grymt spännande och du missa århundrades match. Var så jämnt som 6-2=) klasskillnad var det kan man säga.=)

2008-09-03 @ 10:13:05
Postat av: RKK

DaCa har varit på sitt jobb mer eller mindre hela tiden från förra tisdagen! Så att matchen skulle spelas om bara för att inte DaCa kunde se den, har jag svårt o tro! News finns det många som kan skriva på! Sen så stod väl tiderna för matcherna här!? Så publik borde finnas...

2008-09-03 @ 10:30:46
Postat av: MrD

Beyond. Det kommer en video i dagnra med lite gobitar från matchen!! :)

2008-09-03 @ 10:34:02
Postat av: MrD

Nej här fanns inga tider RKK, jag tog tag i att tala om för folk att matchen skulle spelas, på eget initiativ. För jag tyckte det va synd om alla skulle missa den.

Vad jag tycker är konstigt är att alla spelarna visste dom skulle spela mpn-tor, men ingen verkar veta att det var ändrat???

2008-09-03 @ 10:36:07
Postat av: RKK

Okej... vi får se vad som händer då! För i bloggen här ser det ut som att matcherna börjar från lördag den 6e september! Sen att DaCa frågade spelarna OM dom spela då och då betyder kanske inte ATT dom skulle spela då och då.. men vad vet jag! Vad jag vet är iaf att DaCa går av sitt jobbpass på fredag eftermiddag... Kanske därför han ville att matcherna ska börja spelas nu på lördag!

2008-09-03 @ 10:59:56
Postat av: marru

Hmm lite mer än förvirrande ;)

Står på newsen nu att kvartsfinal 2 spelas ikväll? :) :



The Golden Tour - Quarter Final 2 is played tonight! Godisguden Vs. Kliffhanger. Be There! 9 p.m. CET

2008-09-03 @ 13:46:04
Postat av: marru

*men kanske lika bra då första kvarten är spelad som det var sagt från början :)

2008-09-03 @ 13:51:42
Postat av: Pershing

Låt mig få flika in en sak. Klart att Cronos måste inväntas. Det var iof ingen som sagt ngt annat.

Men please - inse att han har 0% chans mot Hektor. Cronos kan ta 1 set eller 2. Men mannen har inget tålamod för en 11 setare. Det kan jag säga efter ett flertal matcher i ligan. Om ni inte tror mej - så kolla matchen.

Mr D`s m.fl. överskattning av honom förvånar mej.

2008-09-03 @ 15:39:43
Postat av: Anonym

Vore tacksam om alla som inte har något med golden tour att göra INTE skriver på news, tack! Grejen med andys match är att JA, jag frågade om dom kunde spela en viss dag o tid och det gjorde jag till alla 8 som finns med i slutspelet, allt för att få en bild av när alla kunde spela o därefter lägga ut tider o datum. men nu är ju första kvarten spelad och jag vore grymt tacksam om ni andra som inte spelat er kvartsfinal ännu lugnar er tills jag återkommer med tid osv. Anledningen till att jag inte kunde logga in på shockplay var att jag var fast på jobbet helt utan möjlighet att komma ifrån, jag ryckte dessutom in extra och det var utom min personliga planering.

2008-09-03 @ 15:52:34
Postat av: Andreas

Är det någon som jefvlas då eller? För det har dykt upp ett liknande meddelande på newsen nu igen...

2008-09-03 @ 16:14:27
Postat av: RKK

Matchen mellan Godisguden och kliffhanger SKA spelas ikväll kl. 21! Har precis pratat med DaCa o han sa att det var ok... För godis hade tydligen ont om tid, så det gick för sig ändå! Så annonsera gärna ut den matchen på news, men ingen mer än den ska spelas eller utannonseras!! Jag fick adminrollen tills i morgon av DaCa! Sen som daca redan skrivit ovan, inga mer shocking news om goldenför tillfället!!! DaCa återkommer i morgon!

2008-09-03 @ 16:18:52
Postat av: marru

Okej, ska bli kul att se!



Lycka till grabbar :)

2008-09-03 @ 16:23:32
Postat av: MrD

Japps, ska bli askul. Nog den man ser fram emot att se mest av alla. Hoppas det blir 6-5 åt något håll!! Skulle vara optimalt :)

Kör hårt boys!

2008-09-03 @ 16:45:02
Postat av: MASTERHAND

Ja roligt=) Den och fr a hektor-cronos kommer bli ngt att bita i=)

Lycka till alla nu.

2008-09-03 @ 16:55:58
Postat av: Pershing

Mitt tips:



Godisguden-Kliffhanger: 6-1

Hektor-Cronos: 6-1



Kliffhanfer o Cronos e helt chanslösa

2008-09-03 @ 18:02:14
Postat av: Anonym

Kliffhanger helt chanslös säger du? Var det därför han slog ut godisguden igår =) Jag tror kliffen kan gå riktigt långt om han har det rätta flytet även om andy får ses som en favorit denna gång...

2008-09-04 @ 12:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0