Golden Tour 2008

Tjaba!
Kvartsfinal 3 kommer spelas på Söndag klockan 15:00 mellan Zimond vs Spiiik.
Alla är såklart varmt välkomna att kika på den matchen.
Matchen mellan Hektor vs Cronos får tyvärr vänta på sig till tidigast Måndag då Cronos åter är hemma igen från sin 2 veckor långa semster. Jag hoppas att Cronos och Hektor då kan spela så snabbt som möjligt. Återkommer såklart även med tider till den så fort allt är klart.
Semifinalerna är tänkta att spelas till nästa helg Fredag och Lördag OM alla har tid då naturligtvis.
Men tills vidare får vi se fram emot en kanonmatch mellan Spiiik och Zimond.. :)

Hi!
Quarter 3 will be played on Sunday at 15:00 between Zimond vs. Spiiik.
Everyone is of course welcomed to look at the match.
The match between Hektor vs. Cronos regret to wait for the earliest Monday when Cronos is once again home from his 2-week semester. I hope that Cronos and Hektor then can play as soon as possible. Recurrence of course also with the times to the so soon everything is clear.
Semi-finals are supposed to be played next weekend on Friday and Saturday if all have the time then, of course.
But for now, we look forward to a good match between Spiiik and Zimond .. :)


Kommentarer
Postat av: spiiik

Spö skall han få =)....

2008-09-06 @ 01:00:00
Postat av: Andreas

Japp :)

2008-09-06 @ 01:37:59
Postat av: spiiik

hihi full som ett svin =) blir till å lira bakis da =D

2008-09-07 @ 03:44:38
Postat av: beyond7

Jag gick in på shockplay precis och såg på News att den fjärde kvartsfinalen ska spelas ikväll kl.22!

Nu missar säkert flera att se matchen som inte är inloggade utan läser bloggen här!



Den första kvarten borde inte ha spelats visade det sig sen efteråt utan den matchen spelades enbart pga en miss mellan de inblandade men den här matchen då?



Varför utannonseras inte det här kvarten i bloggen som det var UTLOVAT innan kvartsfinalerna började?

2008-09-08 @ 22:04:38
Postat av: Zimond

Exakt. Jag tycker att den ska spelas om!

2008-09-08 @ 23:36:50
Postat av: Andreas

Omspel :)

2008-09-08 @ 23:54:16
Postat av: beyond7

Varför skulle den det?

I den här matchen var det inga misstag som ledde till matchstart som du inte insåg förstår jag. Och sammantaget var det flera misstag i flera led som ledde mig att tro att matchen spelats utan klarttecken. När det sen kom fram att så inte skulle skett så var omspel absolut inte aktuellt eftersom det bara var en kommunikationsmiss det handlade om. Då var frågan efinitivt över för mig sen om du har en annan åsikt för hur man ska se på matcher som spelas utan godkännande är en annan sak oh visar bara hur oseriös du är. Här handlar det bara om att alla ska ha chans att se matchen då jag vet att även andra missade förra matchen pga. utebliven information i bloggen.

2008-09-09 @ 00:00:50
Postat av: beyond7

Och eftersom jag känner att ingen verkar ta något som helst seriöst på det här så lägger jag ner mitt bloggande här då jag inte tänker sitta och ta skit för misstag jag gjort och som redan är överspelade för min del.





2008-09-09 @ 00:05:35
Postat av: Zimond

Spänn av nu vettja. Skojar ju bara lite. Sen är det ju sånt här bloggar handlar om. Åsikter som får ventileras och ställas emot varandra. Du verkar inte tycka att det är bra, jag tycker tvärtom då det tyder på engagemang.



I övrigt tycker jag att det är rätt rimligt att ta allt det här med en nypa salt. I grund och botten är det ju faktiskt bara nåt så klyschigt som ett spel, som vi alla tycker är roligt att spela på vår fritid. Eftersom det egentligen inte finns något att vinna, förutom abstrakta saker som ära och berömmelse på en liten spelcommunity (vilket såklart är mer än tillräckligt för många) så är det väldigt rimligt att det tas med en klackspark. Familj, arbete, hälsa, skola osv måste tillåtas komma före nöjen.



Bara för att DaCa har sagt att matcherna ska annonseras här så är det för dig en självklarhet och skyldighet att han ska göra det? Du kanske tror att han jobbar och tjänar pengar på att anordna stora, svåradministrerade och tidskrävande turneringar som Golden Tour? Men så är det naturligtvis inte. Han gör det ideellt för att han tycker att det är kul och för att han inte vill se ett ökenliknande Shockplay.



Och tror du att någon vill jävlas här egentligen? Tror du att DaCa vill jävlas med publiken genom att inte annonsera matchen? Tror du att spelarna vill jävlas med publiken och DaCa genom att spela matchen på en random och obestämd tid?



Det är så uppenbart att någonting kom emellan för DaCa som gjorde att han inte hade tid att skylta matchen här i bloggen. Annars hade han garanterat gjort det. Och så fort matchtiden var bestämd annonserades faktiskt det så gott det gick av andra välvilliga människor. Bland annat på Shocking News och Wolfys blogg.



Och det är klart att du inte ska sluta skriva här.

2008-09-09 @ 00:57:18
Postat av: beyond7

Nej jag ska inte sluta skriva här, utan ville bara få en reaktion;-) på samma sätt som jag föreslog omspel, det var inte heller helt seriöst utan ett löst "förslag" som mest syftade till att få en reaktion och det fick jag direkt och det löste Andreas och jag snabbt.



Sen kommer du in här och svär och beter dig allmänt flummigt över någonting som i min bok redan var avklarat, och det när man bara funderade lite fritt på Daca's klarttecken. Det betyder heller inte att man anser att det skulle vara något oklart och det hade Daca sen rett ut. Du tillförde ingenting, utan drog bara igång en meningslös diskussion som inte ledde någonstans annat än det verkade som att försöka hävda dig på något sett precis på det sätt som jag uppfattar att klimatet är i eliten stundtals. Hade du lungt sagt att du inte höll med att jag inte skulle föreslå omspel så som jag gjorde på ett normalt vis utan en massa svordommar så hade jag garanterat sagt som det var att det var ett misstag även om det var lite med meningen för att just få fram fakta snabbt:)

Och den taktiken ska jag nog avstå från i fortsättningen hehe.. men jag hade inte lust att erkänna det när du kommer in och beter dig som en pajas! Så enkelt är det Zimond, men jag tror att både du och jag blev lite för engagerade här:)..jag i att få fram sanningen och i hur det hela sköttes och du ville?..Ja säg det.



Sen att Daca inte skrev datum var konstigt men jag räknar att han förbättrar sig framöver något som han nu gjort ser jag i nästa blogginlägg!



Även admin har rätt att ha sina dalar.

Jag har verkligen full förståelse för det jobb Daca lägger ner men det innebär inte att lite konstruktiv kritik inte kan ges till och från.Nu när han senast i förra blogginlägget skrev att han skulle lägga ut tiderna men trots det gör den missen igen.Jag anser att man från kvartsfinaler och framåt i en sån här stor turnering så bör man kunna lägga ribban högre!!

Och kan inte Daca själv pga. jobb eller dyl. sköta dom bitar som vi pratat här så är det bättre att lämna över uppdraget tillfälligt som han nu gjorde till RKK. Jag är mest intresserad av att påverka så det blir bättre sen om det blir det är en annan sak:)

Men jag skulle uppskatta att fler tycker till annat än att bara ta någons parti, tycker det är lite dåligt på den fronten och ska försöka låta andra komma fram mer här.



Men nog om allt det här och appropå spänn av, det är något du bör göra i fortsättningen när du tycker till , dvs. om du vill ha någon respekt i forts :)

Lycka till i semin!

2008-09-09 @ 04:54:39
Postat av: MASTERHAND

Godmorgon mina vänner!!

Nu nalkas en underbar shockplaydag igen. Fullt med intriger, romantik och kliffhangers. SPÄNNANDE skall det bli. Nästan lika bra som prison break.

Kram på er=)

2008-09-09 @ 06:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0