Golden Tour 2009

Då har Golden Tour 2009 äntligen startat. Allt som rör touren kommer finnas på vår hemsida naturligtvis, jag hoppas det kommer bli en rolig & lyckad turnering för alla. Lite strul har redan inkommit så här i början, men det hade vi mer eller mindre räknat med :)
Alla problem och klagomål som dyker upp måste mailas genom hemsidan till respektiva admin för att ni ska få den hjälp som behövs. Vi tar helst inte emot detta på shockplay, av gamla meriter så vet jag hur det är att försöka spela som en "vanlig" medlem och samtidigt få massvis med pm´s att svara på samtidigt, det går icke :)
Priserna till denna turnering är av tradition tid på shockplay till plats 1-4, samt pokal till top 3. Men jag ska försöka fiska fram ett extra litet pris till vinnaren, jag återkommer.. hehe..
Skulle nu ( kan ju iaf spekulera ) version 3 släppas mitt under spelande Golden så kommer inte det att påverka turneringen något utan vi spelar på som vanligt. Men vi får vänta tills Rocketman gjort sitt utlovade uttal till folket :)
Alla som sitter och ruvar på idéer och önskemål om vad som borde finnas i V3, ut med språket NU i bloggen så kommer dels inte vara försent att tycka till, samt att allt blir framfört till Rocketman som förövrigt är jätteglad för alla kommentarer och idéer..
På återhörande // DaCa..

Kommentarer
Postat av: DaCa

Kommentera gärna era idéer rörande Golden, nya tours och Version 3 av shockplay..:)

2009-02-01 @ 23:16:42
Postat av: marru

Jag kan väl vara först ut då, jag har framfört en del till Rocketman privat men kan ta upp en av sakerna här igen då som jag skulle vilja ha så kommer det budskapet fram lite extra ;)



Och det är att kunna skriva in en tidigare nivå man klarat på shanghai solitaire för att kunna kolla in den (inte bara bläddra för då kan det bli lite långrandigt hehe), på så vis kan man ju hjälpa andra med råd som frågar om precis just den nivån.



Annat som vore nåt, vore att ha lite mer än bara busylight att välja på status.. inte vid datorn, strax tillbaka.. och så, kanske även skriva in egen text som [Status: - och vad man nu vill skriva - ] :D

2009-02-02 @ 08:07:28
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: DaCa

Det var 2 skitbra förslag.. Dom ska jag ta upp med rocketman under dagen.. Han kommer garanterat att nappa på det om jag känner honom rätt :)

2009-02-02 @ 09:40:44
Postat av: Zimond

Man borde kunna skriva notes om varje spelare. I en del spel skulle det fylla en viktig funktion. Typ vilka öppningsdrag en viss spelare kör med i schack eller backgammon eller nåt. Man skulle också kunna använda dom till att skriva ner saker man vet om andra spelare som man lärt "känna". Jobbar med... Gillar... eller whatever.

2009-02-02 @ 12:05:28
Postat av: marru

okej, vore grymt kul o bra om det skulle dyka upp :)



2009-02-02 @ 12:05:56
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: DaCa

Japp, det var oxå en väldigt bra idé.. Ska framföra den direkt.

2009-02-02 @ 14:37:35
Postat av: päron

Något som förmodligen inte kommer att slå in, men som är något av en önskedröm ;) är att alla märken försvinner i couronne. Kan ju alltid hoppas :P

2009-02-02 @ 15:42:13
Postat av: Nippeh

Att man kan kolla på andras matcher i alla spel, sen lite nya spel... nåt biljardspel kanske?

2009-02-02 @ 15:59:44
URL: http://www.nippehsblog.blogspot.com/
Postat av: DaCa

Utan att avslöja för mkt päron o nippeh, men ni är nåt på spåren :)

2009-02-02 @ 21:32:47
Postat av: DaCa

Utan att avslöfa för mkt Päron & Nippeh men ni är något på spåret :)

2009-02-02 @ 21:34:14
Postat av: Zimond

Jag skulle vilja kunna reglera ljuden i Shockplay bättre. Jag vill inte ha ljuden från spelen när jag lirar, men vill ha medelandeljudet så jag vet om någon skriver till mig när Shockplay är på i bakgrunden. Det går inte som det är nu.

2009-02-03 @ 16:54:49
Postat av: marru

Vore himla bra och kunna söka efter inaktiva spelare också... ibland kan man behöva se nåns presentation som längre inte är aktiv och det kan vara himla jobbigt o bläddra igenom topplistor o sådant för att hitta den man är ute efter ;-)

2009-02-04 @ 04:00:39
URL: http://marrubou.wordpress.com
Postat av: Bla bla

Skulle vara kul med klaner och sådant skit också, skulle underlätta i lagtävlingar. Sedan en inbyggd officiell chatt eller forum, men det är inte hela världen. Funktioner och valmöjligheter är alltid kul och oftast bra, men det ska inte bli för mycket.

2009-02-05 @ 13:42:43
Postat av: DaCa

Ni har postat flera bra förslag, alla är framförda nu till rocketman. En del av dom idéer ni lämnat är verkligen "heta", så tack för alla dom och fortsätt gärna att posta förslag för raketspel är tacksamma för alla idéer. Dom kanske inte byggs just nu, men även för framtida tillägg.

2009-02-06 @ 14:44:31
Postat av: Nippeh

Jag vill kunna se andras resultat och vilka dom har kvar att möta i vanliga turneringar. Nu spelas ju även tex Golden som en "vanlig turnering" men de kommer väl förhoppningsvis spelas som ligasystemet i SP3. Ligasystemet tycker jag är bra som det är idag förutom att när man har påbörjat en vecka ska man inte kunna hoppa av. Det är för otydliga regler nu när resultaten ska nollställas eller inte.

2009-02-12 @ 19:20:21
URL: http://www.nippehsblog.blogspot.com/
Postat av: Nippeh

Jag vill kunna se andras resultat och vilka dom har kvar att möta i vanliga turneringar. Nu spelas ju även tex Golden som en "vanlig turnering" men de kommer väl förhoppningsvis spelas som ligasystemet i SP3. Ligasystemet tycker jag är bra som det är idag förutom att när man har påbörjat en vecka ska man inte kunna hoppa av. Det är för otydliga regler nu när resultaten ska nollställas eller inte.

2009-02-12 @ 19:22:16
URL: http://www.nippehsblog.blogspot.com/
Postat av: Nippeh

Jag vill kunna se andras resultat och vilka dom har kvar att möta i vanliga turneringar. Nu spelas ju även tex Golden som en "vanlig turnering" men de kommer väl förhoppningsvis spelas som ligasystemet i SP3. Ligasystemet tycker jag är bra som det är idag förutom att när man har påbörjat en vecka ska man inte kunna hoppa av. Det är för otydliga regler nu när resultaten ska nollställas eller inte.

2009-02-12 @ 19:24:25
URL: http://www.nippehsblog.blogspot.com/
Postat av: Spiken

Nämnde detta förslag för otroligt länge sedan men tar upp det igen med tanke på att jag gillar iden och tror att många andra skulle kunna gilla den. Alla couronne spelare vet att en clean sweep är något extra roligt att göra under en match. Den där lilla nervösa känslan med sista ringen kvar och glädjen när den sitter eller svordomarna när den missas. En clean sweep är helt enkelt det roligaste man kan göra enligt mig. Vet att många spelare idag spelar nästan endast för sweepsen och tror därför min ide skulle gillas utav flera. Därifrån fick jag iden till min ide till ett nytt spel på shockplay till version 3. Ett single player clean sweep spel. med samma uppnyggnad som i shanghais single version. Det skulle finnas ett x antal levels med olika "random breaks". Varje break/startbräda = 1 level. Det gäller att sweepa varje "break/startbräda" för att ta sig vidare till nästa level.

2009-03-01 @ 22:50:24
Postat av: andy

Sjyst idé Spiken =)

2009-03-01 @ 22:53:41
Postat av: päron

klockren ide!

2009-03-02 @ 21:31:14
Postat av: Spiken

Tack =)

2009-03-03 @ 16:39:38
Postat av: iiindes

väldigt söt idé spik! :O i luv u ^^

2009-03-03 @ 16:59:20
Postat av: tuggummi!

indeed låter som ett grymt tidsfördriv faktiskt

2009-03-03 @ 17:25:33
Postat av: päron

kanske uppgradera backgammon lite, för det e något som inte stämmer med det spelet. Man ska inte förlora 4 matcher på att motståndaren får dubbla 10ggr i rad.

2009-03-03 @ 18:15:06
Postat av: marru

Ja bra idé, skulle vara roligt som fan :)

2009-03-03 @ 18:34:14
URL: http://marrubou.com
Postat av: marru

*spikens idé då ;)



men pärons tanke var bra den med =)

2009-03-03 @ 18:35:33
URL: http://marrubou.com
Postat av: 90%

Har ett önske mål om att kunna lägga in egna ljud!

När man tex Sweeper eller när man får ett meddelande.

På samma sätt som man laddar upp en ny bild, kan man väl ladda upp ett eget ljud?



Förövrigt tycker jag ideerna ser mycket bra ut.

Tänk om man kunde få bort det mesta av pushspelet i ligan, faan va kul det skulla va och lira då?

Pusha gärna om inga lägen finns men att deffa när lägen finns gör ju bara en normal människa förbannad

2009-03-16 @ 11:25:34
Postat av: Hezix

Jag tycker det skulle vara rätt coolt om de 16 som går vidare till slutspel i golden kunde ta en bild på sig själv, och skriva lite fakta. Kanske lite datorutrustning, typ, mus, tangentbord, musmatta, grafikkort osv. Vad man gör medan man spelar. Det skulle bli lite kul läsning tycker jag iaf.

2009-05-21 @ 21:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0