RNG
Jo vi har ju diskuterat lite om både det du skriver nu Jens och saker som hänt förut, tror också på att det är nått som borde göras.
Ska inte kännas så många matcher när den andra slår mängder av dubblar ( värsta inspelningen ja gjort va 16 dbl av 32 slag 50 % Hur stor sannolik het är det?
Eller att nån alltid får exakt enda nummret som kan vända matchen, man ska VETA att de är rättvist och inte ens tänka tanken fusk eller fel med randomen.
Tror de även lockar till baks många BG spelare.
Japp, slumpgeneratorn på shockplay kan rent ut sagt dra åd helvede! Gillar också play65:s generator.
ja, det skulle vara kul att få in massor av förslag på ändringar rent generellt här i bloggen för jag är i samtal med per om nybygget av v3:s backgammon.. det finns en hel del som måste åtgärdas så att vi får in fler spelare, plus att spelet måste ju vara såpass iordning så att en skillad lirare verkligen får vara just skillad.. som det är nu så är det rent ut sagt, ett lotteri!
Människor är riktigt duktiga på att upptäcka mönster, även när dom inte ens existerar. Därför 6 dubblar i rad känns som något galet när det i själva verket sker rätt ofta. (6/36)^6 = 1/36 Vilket kan översättas till 3%, eftersom man slår ett ganska stort antal slag under en 5-poängsmatch så är det knappast något ovanligt det sker.
Människans hjärna är programmerad att leta mönster överallt och överkompenserar för det när dom inte finns. Inget konstigt. Mig veterligen så har alla tester Per gjort förut visat att det är inget fel på tärningarna på Shockplay.
Mycket möjligt att man letar mönster undermedvetet hela tiden. Låt gå för dubblarna, men att man måste pricka in exakt rätt för att vända hela matchen, och att man oftast lyckas med de, då äre nog något skumt.
Kom på att jag räknade lite fel, skrev för hastigt, men min poäng är att människor förväntar sig att det ska komma i större ordning när slumpen avgör än vad det gör och så är det inte.